redd3vil |
31-3-2003 0:21 |
Posts: 692 |
ik heb dus pcies hetzelfde probleempie meej me NSR.... krijg em pas in ze vrij zodra ik koppeling loslaat :( of ik moet keihard stampen :(
schakelbak knalt ook als de tyfus maar weet iemand een site meej onderdelen voor schakelgedoe???
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
Blijhoofd |
31-3-2003 10:25 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Super Motard
[...]
ongeveer 10.000km
maar ik was eigenlijk van plan hem te houden ookal heb ik net een gloednieuwe ontsteking van 200 euro erin , ik denk niet dat er iets aan de koppeling is omdat die harde klik er niet is als je omhoog schakelt aleen als je omlaag schakelt hoor je zo'n super harde klik.Maar mij aleen lukt het niet om het blok uitelkaar en inelkaar te krijgen ik heb namelijk nog nooit een versnellingsbak uitelkaar gehaald, wel de koppeling en wat anders nog onder die zijkap zit.
vriend van mij heeft er nu 8000 km mee gereden ook al ontsteling kapot gehad,en blok is gaar
die gaat nu derbi kopen....
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
DaveTSX |
31-3-2003 10:51 |
Posts: 2033 |
ik kom anders van het weekend wel ff langs en dan reviceren we je blokje wel, okay?
dan komt caspar ook maar ff mee ofzow, als ik het dan niet meer vind zoeken we maar met z'n 2en is altijd makkelijker
zeg maar of het je uitkomt, kom ik van het weekend wel langs ofzow.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
badboy-johnny |
31-3-2003 11:10 |
Posts: 15 |
dat harde geklik kom omdat je onderdelen die in de tandwielen vallen (die je tandwielen aandrijven)een beetje versleten zijn. als ik jou was zou ik iedere keer als je terug schakel een keer gas geven. dan slijt dat veel minder. ik heb een aprilia af1 uit 1986 en daar moet dat eigenlijk ook. als ik gewoon terug schakel dan hoor ik die klik ook, als ik dan gas geef bij het terug schakelen geeft dan gaat het heel soepel ik wist het eerst nog niet maar ging naar dekker parts (50cc.nl) en daar zeiden ze het en het werkt echt.
|
|
nobody can compare 2 me. af1 rulez! |
|
DaveTSX |
31-3-2003 11:21 |
Posts: 2033 |
ik hoor helemaal nooit geklik, maakt ie teveel lawaai voor
nu willen zelfs paar vrienden een demper voor mijn verjaardag kopen
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
-Zeroed in- |
31-3-2003 11:37 |
Posts: 3255 |
tis heel vreemd bij sommige gsm's, de ene heeft er na zoveel km verschrikkelijk veel problemen mee de ander niet.
ligt denk ik echt aan de eigenaar.
ikzelf heb er nog nooit grote problemen mee gehad.
dat terugklikken hoor je alleen goed als je het bij teveel toeren doet maar das toch bij elke brommer zo?
|
|
|
|
Gilera Super Motard |
1-4-2003 18:54 |
Posts: 16 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: badboy-johnny
dat harde geklik kom omdat je onderdelen die in de tandwielen vallen (die je tandwielen aandrijven)een beetje versleten zijn. als ik jou was zou ik iedere keer als je terug schakel een keer gas geven. dan slijt dat veel minder. ik heb een aprilia af1 uit 1986 en daar moet dat eigenlijk ook. als ik gewoon terug schakel dan hoor ik die klik ook, als ik dan gas geef bij het terug schakelen geeft dan gaat het heel soepel ik wist het eerst nog niet maar ging naar dekker parts (50cc.nl) en daar zeiden ze het en het werkt echt.
he wat jij zegt klopt inderdaad!! Dus hoe heet dat onderdeel wat jij kapot had ik weet bijna zeker dat het dat ook bij mij is ! is het meschien die schakelwals of die vorkjes (schakelmof hete dat dacht ik) of die uitgaande as waar het tandwiel op zit ??
|
|
|
|
Gilera Super Motard |
1-4-2003 19:03 |
Posts: 16 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-
tis heel vreemd bij sommige gsm's, de ene heeft er na zoveel km verschrikkelijk veel problemen mee de ander niet.
ligt denk ik echt aan de eigenaar.
ikzelf heb er nog nooit grote problemen mee gehad.
dat terugklikken hoor je alleen goed als je het bij teveel toeren doet maar das toch bij elke brommer zo?
klopt inderdaad wat je zegt als je een gsm wil hebben moet je die gewoon nieuw kopen anders kun je het meestal wel vergeten met die dingen want die stumpert waar ik hem van kocht die heeft ook nooit meer gedaan dan benzine en olie bijvullen! Of je moet al zeker weten dat die vorige eigenaar hem goed heeft onderhouden en altijd mooi warm gereden heeft goed geschakelt heeft(!) en gewoon goed heeft onderhouden , want gsm's zijn gewoon super storingsgevoelig dat is het probleem er hoeft gewoon maar 1 klein dingetje een beetje versleten te zijn en dan loopt ie gewoon helemaal niet meer ... maarja.
|
|
|
|
Neonlampje |
1-4-2003 20:09 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: redd3vil
ik heb dus pcies hetzelfde probleempie meej me NSR.... krijg em pas in ze vrij zodra ik koppeling loslaat :( of ik moet keihard stampen :(
schakelbak knalt ook als de tyfus maar weet iemand een site meej onderdelen voor schakelgedoe???
is allemaal geen ramp... meeste brommers hebben last met de vrij versnelling, voornamenlijk 6bakken
|
|
|
|
jeroen |
1-4-2003 21:16 |
Posts: 15066 |
De NIeuwe RS en die iuk ken kloten ook gigantisch met de vrij..en das geen slijtage na 1500 km..en ook niet afgeragt..
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-4-2003 21:18 |
|
redd3vil |
4-4-2003 11:06 |
Posts: 692 |
ik heb ook wel es problemen als ik em van z'n vrij naar z'n 1 zet dat ie een klap maakt en net zo'n geluid maakt als dat je je kickstarter naar beneden houd maar dan harder... dus tandjes aant poetsen denk ik :(
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
GSM |
4-4-2003 13:10 |
Posts: 11 |
Ik heb ook een gilera GSM bij mij maakt ie alleen een hard knal geluid als ik te hoog in toeren terug schakel. Misschien is dat het en et kan idd ook je ketting zijn.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
4-4-2003 13:13 |
Posts: 5996 |
|
|
ik haat mensen |
|
DaveTSX |
4-4-2003 13:13 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GSM
Ik heb ook een gilera GSM bij mij maakt ie alleen een hard knal geluid als ik te hoog in toeren terug schakel. Misschien is dat het en et kan idd ook je ketting zijn.
te hoog in de toeren trugschakelen is ook dom he
Je moet zo schakelen dat als je schakelt je eigenlijk niet teveel toeren zal maken als je je koppeling los laat. Dus..
|
|
http://www.2weird4u.com |
|