Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleem met GSM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8352 - Schakelprobleem met GSM
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gilera Super Motard 30-3-2003 18:40 Print topicpost
Posts: 16
Ik heb dus het probleem dat hij erg stroef schakelt , ik krijg hem bijna niet in de vrij en altijd met trugschakelen hoor je zo'n hele harde klik inplaats van een zacht klikje. Ik heb eens wat meer olie in de versnellingsbak gedaan omdat hij ook zowiezo al rond minimum lag maar daar veranderde niks door.Toen heb ik de koppelingskabel eens wat strakker gezet maar nog altijd geen verandering . Maar ik heb niet echt veel verstand van zo'n versnellingsbak dat is het probleem .Dus wat zou het kunnen zijn meschien de koppelingsplaten of iets met de koppeling of iets met de versnellingsbak? De koppeling blijft trouwens niet doorslippen.

Dit bericht is ge-edit door Gilera Super Motard op 30-3-2003 18:42
 

-Zeroed in- 30-3-2003 18:47 Print reply

Posts: 3255
je setup?
 
Gilera Super Motard 30-3-2003 18:59 Print reply
Posts: 16
uitgehoonde 72,5cc metra kit cilinder
metra kit uitlaat
19mm carb
polini carbon membraam kleppen
splitfire bougie.

maar ik wil het niet over m'n setup hebben want daar heb ik niks aan want meschien is me hele schakelbak naar de klote ofzo en dan kan ik die spullen ook vergeten he ookal is die cilinder net ingerenden.
 
Suzuki Noël 30-3-2003 19:03 Print reply
Posts: 235
Gilera GSM heeft slechte schakelbak. Gast bij ons op school heeft er ook veel problemen mee gehad en die had alles origineel. Het zal dan al zeker slecht gaan met die 70 cc

Dit bericht is ge-edit door Suzuki No?l op 30-3-2003 19:03
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-3-2003 19:38 Print reply

Posts: 7007
schijnt dat die bakken snel slijten idd...vooral met snelle setups

hoorde verhalen over ronde (!) versnellingsbaktandwielen e.d....
 
nobody fuck with us!!
de_koen 30-3-2003 19:40 Print reply

Posts: 5595
denk dat je platen ingeslagen zijn in je koppelingshuis en dat ze niet vrij komen,
anders mss een schakelvork versleten/verbogen

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 30-3-2003 19:41
 
Honda 5-Bak te koop
Blijhoofd 30-3-2003 19:48 Print reply

Posts: 7378
verkopen dat ding,gsm is echt knake rotzooi, vriend van mij heeft er ook 1,liep ook te knuppele,en bleek bak ook van verslete te zijn,

tis echt knake zooi die dingen,alles gaat er kapot die goze had ook echt bijna alles kapot aan dat ding terwel die hem nieuw had gekocht en alleen de begrenzers er uit had gehaald

zou gewoon een derbi sm kope ofzo


of een suzuki
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
the-roadrunner 30-3-2003 19:51 Print reply
Posts: 499
hehe, heb ik oook met mijn mb, gaat al meer dan 2 jaar goed, dus lijkt me geen mega groot prob

Dit bericht is ge-edit door the-roadrunner op 30-3-2003 19:52
 
lalalalalala echt v@
-Zeroed in- 30-3-2003 20:25 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

verkopen dat ding,gsm is echt knake rotzooi, vriend van mij heeft er ook 1,liep ook te knuppele,en bleek bak ook van verslete te zijn,

tis echt knake zooi die dingen,alles gaat er kapot die goze had ook echt bijna alles kapot aan dat ding terwel die hem nieuw had gekocht en alleen de begrenzers er uit had gehaald

zou gewoon een derbi sm kope ofzo


of een suzuki


anders ga je ff offtopic sukkel.

ik zou anders ff je blok reviceren, hoeveel km heeft het al gedraait.

 
Gilera Super Motard 30-3-2003 22:28 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

[...]


anders ga je ff offtopic sukkel.

ik zou anders ff je blok reviceren, hoeveel km heeft het al gedraait.


ongeveer 10.000km
maar ik was eigenlijk van plan hem te houden ookal heb ik net een gloednieuwe ontsteking van 200 euro erin , ik denk niet dat er iets aan de koppeling is omdat die harde klik er niet is als je omhoog schakelt aleen als je omlaag schakelt hoor je zo'n super harde klik.Maar mij aleen lukt het niet om het blok uitelkaar en inelkaar te krijgen ik heb namelijk nog nooit een versnellingsbak uitelkaar gehaald, wel de koppeling en wat anders nog onder die zijkap zit.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 30-3-2003 22:31 Print reply

Posts: 3697
die van mij knalt ook in zijn versnellingen, 1 voordeel je weet wel wanner die em er goed in het zitte.
 
Gilera Super Motard 30-3-2003 22:34 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd


of een suzuki


een tsx heb ik al eens gehad maar zo'n ding wil ik niet meer dat gaat een beetje sloom (ook met 70cc/20mm enz) .
 
Blukaap 30-3-2003 22:35 Print reply

Posts: 10006
Hoe zit je ketting ?
Is die een beetje gaar ofzo.
Want als je ketting gaar wordt kan ie ook wel eens moeilijk (terug)schakelen.
 
Bastila is lief
Gilera Super Motard 30-3-2003 22:36 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

die van mij knalt ook in zijn versnellingen, 1 voordeel je weet wel wanner die em er goed in het zitte.

maar zoals het nou klinkt lijkt het mij niet erg gezond als je begrijpt wat ik bedoel?!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-3-2003 22:49 Print reply

Posts: 17929
je moet deef es op bezoek vragen maar dan wel voor de meeting want je moet mee he
 
Arjanus 30-3-2003 23:13 Print reply

Posts: 9073
kan volgens mij geen kwaad
mijn gsm doet het ook altijd, al met 2 verschillende blokken en ik heb er voor de rest nog nooit last van gehad (iig niet van de versnellingsbak )

dus ik zou ff je schakelpookje controleren (of tie goed vastzit) en misschien ligt het wel aan je rijstijl

want bij 80 de koppeling in en dan trug naar 1 schakelen wil ook nog wel eens voor klappen zorgen

ik zou hem ook niet loshalen want dat is nogal gecompliceerd werkje als je er niet teveel vanaf weet , en bij reviceren blijft de bak gewoon zitten dus dat hoeft niet bij 10000 km als er geen speling op je rukas zit!


en wat betreft die kritiek op gsm`s :
ja sommige gsm`s zijn kut (zoals die van mij) en sommige zijn wel probeemloos
maar ik heb lekker een uppers stoere (gare) gsm en jullie niet
 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 3307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved