Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Binnenrotor Aanpassingen TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1247 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8350 - Binnenrotor Aanpassingen TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX_RoCK 30-3-2003 17:03 Print topicpost
Posts: 3
Ey, ik heb al enige tijd een tsx, en ik kreeg daarbij een binnenrotor van een rm 125 erbij toen ik em kocht. Nou hoorde ik van een vriend dat er hier mensen zijn die er eentje op hun tsx hebben.

Nu heb ik al naar topics erover gezocht, maar daar werd ik niet egt veel wijzer van (no offence). Zou iemand hier kunnen posten wat hij precies aangepast heeft zodat de grondplaat past e.d.

Alvast bedankt
 

chriss 30-3-2003 17:57 Print reply
Posts: 1859
http://www.brommerforum.nl/showtopic/7946

tadaa... lang leve de search

 
TSX_RoCK 30-3-2003 18:48 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

http://www.brommerforum.nl/showtopic/7946

tadaa... lang leve de search



Tadaa, eerst mn post volledig lezen voordat je wat post, zou makkelijk zijn.
 
DaveTSX 31-3-2003 11:02 Print reply
Posts: 2033
wat je moet aanpassen ofzow? Gewoon de rotor er op knallen, je hoeft alleen de grondplaat wat aan te passen. En dan past het.
 
http://www.2weird4u.com
TSX_RoCK 31-3-2003 12:49 Print reply
Posts: 3
Moet ik gewoon paar stukkies uit mn grondplaat slijpen zodat ie op die 3 bevestigings punten past ? EN hoe kan ik hemn dan verstellen ? Nieuwe gaten boren ?
 
Knoxville 31-3-2003 13:45 Print reply

Posts: 1454
Hoe kom je btw aan rotor van een Rm 125? En van welk bouwjaar? Lijkt me stug dat het allemaal zomaar past.....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
DaveTSX 31-3-2003 14:07 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX_RoCK

Moet ik gewoon paar stukkies uit mn grondplaat slijpen zodat ie op die 3 bevestigings punten past ? EN hoe kan ik hemn dan verstellen ? Nieuwe gaten boren ?


gewoon aan de buitekant 3 stukkies afveilen zodat ie tussen die pinnetjes past waar je hem opschroeft. Gaten boren. En afstellen doe je door de rotor te draaien over de krukas. Rotor kan je prima zonder spietje gebruiken want dat spiebaantje is toch een stuk groter als je spietje breed is, dus dat heeft ook weinig zin.
 
http://www.2weird4u.com
Knoxville 31-3-2003 14:28 Print reply

Posts: 1454
Maybe kan iemand er eens een soort handleiding van maken, ik zie dat veel lui zo'n rotor gebruiken. En helpt het ook echt?????
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
DaveTSX 31-3-2003 14:32 Print reply
Posts: 2033
gasreactie word ziek, en je kan hem lekker vroeg zette (geeft vet goeie power onderin de toeren) of iets later, kan je hem vet lang doortrekke. Ik had hem eerst heel vroeg, merkte zeer veel verschil tussen binnenrotor en origineel ontsteking. Maar nu die hoogtoerig is heb ik hem wat later gezet en kon ik hem langer doortrekke.

Trekt zowieso wat lekkerder op, en is leuk met wheelie's (moet je wel meer vermogen voor hebben want koppeling schieten heeft geen zin meer).

alleen moet ik ff kijke of dat cdi geen begrenzing bij 12000RPM heeft (wat veel ontstekingen wel hebben ), omdat hij nu best hoogtoerig is is het wel fijn als ik hem flink kan doortrekke.

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 31-3-2003 14:33
 
http://www.2weird4u.com
User 927 31-3-2003 14:50 Print reply

Posts: 6405
Zou ut ook mogelijk zijn een binnenrotor op een DT te bouwen? Lijkt mij wel rielex
 
Knoxville 31-3-2003 14:55 Print reply

Posts: 1454
Oke, maar nu weet ik nog niet van wat voor bouwjaar ik zo'n rotor moet hebben, en waarom een andere bobine en/of CDI?
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
wipe-out 31-3-2003 14:57 Print reply

Posts: 7672
omdat de originele bobine en cdi niet geweldig zijn. crossmotor cdi bijvoorbeeld heeft een betere curve.
 
Martijn 31-3-2003 15:00 Print reply
Posts: 10000
loop niet zo moeilijk te doen..ik heb een houten plaat gemaakt, van triplex..en die op het carter gezet..dan hoef je:

geen extra gaten te maken voor grondplaat RM..
geen opvulstukken te maken voor grondplaat, aangezien de rotor niet ver de krukas op kan
je kunt de spoelen 360 graden verstellen..

dus..das vlgs mj het allersimpelst...en je hoeft nix te beschadigen...s topc over..zoek maar op rotor, en dan mn naam..

http://www.brommerforum.nl/showtopic/7482

her...alleen de piccies doent niet meer..

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 31-3-2003 15:01
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved