Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8334 - Kawasaki Z400
|
Pagina 2 van 6
|
Dit topic is 5546 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SIWWN |
29-3-2003 22:38 |
Posts: 7079 |
Leuk dinkie om beetje rond te cruise
Maar effe doen wat allemaal gezegd is... ook gelijk eff nieuwe bougies erin en inlaats en onstekingsysteem controlern.. en anders als ie niet wil lopen, Gebruik starter-pilot! Wondermiddel, niet voor me pa's V max maar das een ander verhaal
|
|
|
|
Martijn |
30-3-2003 0:45 |
Posts: 10000 |
ok...ik ben al wat verder gekomen met deze info..
weet je wat et is..ik ga er geen geld in pompen zolang ie niet van mij is...enzo...maja...kweet bijna zeker dat ik em koop want het is een pracht ding..kheb alleen nog geen centen nu :(..maja..boeie..hij houdt em vast wel ff vast..het gaat hem erom dat ie ruimte heeft...hij mot er vanaf..
en degene die zei dat ie een suzuki uit een tuin ging kopen...eh...das toch geen gsx400f??? die wil ik nl. nog liever dan dit ding...gsx400f iis echt cewl...5bak, dohc, 4cil, 4takt, dubbele schijf voor...
prachtig ..maja..zijn wel duurder....maja..boeie..
eh..lude...als ik dat ding dus koop dan hebbik een probleem omdat ik nog geen 18 ben??ook al issei geschorst?? dan moet ie dus op mn pa zn naam?
opzich boeit het niet..maja..ding is nu al geschorst ..want hj staat al een tijdje stil...
en vastloper heb je niet zo gauw denk ik..als je voldoende carterolie hebt....
en hij tikt als ie koud is omdat de kleppen nog niet zijn uitgezet toch? door de warmte...als ie warm si dan flept alles perfect n elkaar en loopt ie soepel..
tikt ie dan moet ik kleppen stellen...
jaja...martijn heeft et al bestudeerd..kheb een boek waar ze preciies het onderhoudt van dit soort motoren behandelen ....staat ook veel handige shit voor mn brommie in
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Martijn |
31-3-2003 20:12 |
Posts: 10000 |
ok beffies hij staat biij me thuis...
hij is zwart (niet ori...is rood ofzo) maja..dat boeit nie..
hij start niet...nu ben k geen debiel...hij vonkt niet...beide cils niet...
heeft 1 contactpuntset voor 2 cils..opent 2x per omwenteling...maja..moet dus erges verdeler zitten...iig....hij vonkt nie...
kan het zijn dat er een goeie accu op moet (accuontsteking..geen vliegwielmagneet oid)...mss kan dat het zijn...
of de bobine is gewoon rot ofzo..maja..ik ga ff alles doormeten enzo...ding strippen.
gaat ZEKER WETEn neie benz. in...ik heb de aftapschroef van de carb eraf gedraaid..en er kwam een bruin gele vloeistof uit die gewoon echt superchemisch ruikt...het lijkt niet eens op benzine...beetje jah..hoe heet et....beetje schoonmaakmiddelachtig...en het gaat nog neit eens van mn poten af..maja..
tis verder leuk ding...onderlakse roest op de tank..maja..spuit k wel mooi (iemand leuke tips?? is nu helemala zwart)
achterknipperlicht s verbogen (boeie...zo recht)
ehm...25 000 km op de teller...chroom is allemaal nog redeliijk prachtig...dikke keihin carbs...compressie..tjah...is niet enorm veel..kickt makkelijker dan mn tsx..maja..
zitten 2 mooie chromen uitlaten onder...en die gast zei: als je onkosten maakt dan hoor ik et wel...maja...ik koop em denk ik toch wel..
zal me nix verbazen als het gewoon de accu is...want hij startte gewoon opeens niet meer (1.5-2jaar stl gestaan) en net als dt heb je mss een accu nodig...
magoed..julle nog suggesties?? pics...mss deze week.heb geen cam :(...maja.
edit: hij ziet er precies et zelfde uit als op de foto, alleen dan helemaal zwart....opzich niet lelek..maja...ziet er niet zo gepoetst uit als op de foto ....
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 31-3-2003 20:14
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Siepie Wokkel |
31-3-2003 20:28 |
Posts: 3888 |
vet voor je.. maar over die wegenbelasting...
ik kan dus een gratis kawa z500 krijgen.... ook zoiets als tijn...
maar ik wil hem dus gebruiken voor de lol... lekker crosse enzo...
maar hoe schrijf je zon ding af... als hij totall loss is ofzo? en wat kost dat...
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
SIWWN |
31-3-2003 20:31 |
Posts: 7079 |
Volgens mij moet je de papieren wat bij die auto horen allemaal meenemen en dan naar het postkantoor, kost nie zoveel volgens mij
|
|
|
|
Martijn |
31-3-2003 20:31 |
Posts: 10000 |
gewoon bij rdw geloof k..uitschrijven/schorsen...dan betaal je geen wegenbelastng meer...is voor collectors enzo..stel je voor dat jij 20 auto's / motoren hebt voor een museum....ken je lekker betalen terwjl je er nooiti n rijdt....
mijne komt uit 78....is vlgd jaar 25+ ..ofzo..maja.hjsi nog nie van mij
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
ties |
31-3-2003 20:52 |
Posts: 1333 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
zal me nix verbazen als het gewoon de accu is...want hij startte gewoon opeens niet meer (1.5-2jaar stl gestaan) en net als dt heb je mss een accu nodig...
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 31-3-2003 20:14
Je hebt geen accu nodig voor onsteking DT, rij altijd al zonder m`n oom ook vriend ook. en no probs! kan wel met accu zonder onst. spoel.
accu is aangesloten op lichtspoel, staat dus niet in verbinding met de onstekings spoel.
Dit bericht is ge-edit door DT50 op 31-3-2003 20:53
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
31-3-2003 21:05 |
Posts: 1001 |
hmm
das denk ik 1 van de laatste kawa's van die serie. weet t niet zeker. zeker een 4klepper? (2 kleppen per cil.) met 1 nokkenas zo te zien?
je weet dat bij een 4takt elke cilinder per 2 omwentelingen 1 vonk krijgt?
verder is r ook wel elektronische ontsteking voor te krijgen.
ben je r al achter hoe je de kleppen moet stellen?
bij sommige motoren uit die tijd gaat dat met hele irritante klepstelplaatjes die je met speciaal gereedschap tussen de nokkenas en de klepstoter moet stoppen
andere hebben gewoon een stelboutje.
hydraulische (zelfstellende) klepstoters kenden ze toen nog niet
verder zou je ff een automotorklassiek ofzo moeten kopen want daar staan van die wondermiddeltjes in (of een klassiekergarage ofzo bellen -CHclassics in Tiel bv- voor info) waar je oude keerringen weer soepel mee kan maken.
is heel simpel
wondermiddel met olie in blok kieperen, stukkie heel rustig mee rijden (km of 25) of de hele middag stationair laten draaien op de oprit, wondermiddel+olie aftappen en nieuwe olie in t blok doen.
en natuurlijk nieuw oliefilter monteren.
bij dit soort oude (niet gereviseerde) blokken mag je best wat geld uitgeven om ze weer 'wakker te schudden' dan blijven ze namelijk langer heel
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Martijn |
31-3-2003 21:26 |
Posts: 10000 |
k thnx...
ja ik snap hoe een 4takt werkt ...
de punten openen 2x per omwenteling van de krukas, (btw DOHC, stellen op EZ manier, met boutjes) en dus heeft 1 set punten 2 cilinders, dus zit er erges een verdeler....oid...
maar hij vonkt dus niet, terwijl de punten goed openen enzo...en sluiten
en hij had een tijdje stilgestaan en opeens deed ie et niet meer...lijkt de accu me het meest logische aangezien er gewoon een AC generator opzicht (vlgs mij) en geen vliegwielmagneetonsteking, dus moeten de startvonken van de accu komen...al is het maar een beetje..maaja de accu is morsdood..dus gooi morge tsx accu er wel op
ik heb geeen zin er erg veel geld aan uit te geven, hij heeft 25k km gelopen..dus niet echt veel dacht k zo...
dat DOHC weet k opeens niet meer zo zeker..kan ook SOHC zijn ....iig zit er achter het kapje op de kop 2 soort stelschoeffies...
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 31-3-2003 21:43
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Martijn |
31-3-2003 22:14 |
Posts: 10000 |
zie je..had k toch gelijk..
k kappie eraf gehaald...accu zat neit aangesloten..
tsx accu erop...neutraalverlichting enalles doet het....toen vonkte ie opeens perfect ..dus k starten (electrisch deed het 10 seconden (accu leegdenk) ) ...dus.vonken doet ie all...maar aanslaan nog niet..
als k em probeer te kicken dan wordt de bougie ook niet nat (hoort wel te zjn bij 4takt?? )...dus er komt vlgs mij geen benz in de cilinder..
verder lijkt het net aslof ie aanslaat als k ff electrisch start...dan hoor je em pompen via utlaat(slaat niet aan ofzo maar gewoon lucht) en dan doe je dingding dzjing bloef...ohhhh dat ding gaat een prachtg geluid maken!!!!
nu ff zorgen dat k goeie accu heb (is hele hoge accu...) en dan kan k em lekker electrsch starten enzo..
haal morge wel de carbseraf..en dan meuk ik er meteen neie benz in !!!1 jppieeee schiet al op
damn..dat de accu gewoon niet aangesloten zat ...das dom...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
chriss |
31-3-2003 22:24 |
Posts: 1859 |
ff auto-accu uit pa zn bmw slopen
|
|
|
|
de_koen |
31-3-2003 22:25 |
Posts: 5595 |
reken maar niet dat hij op de tsx accu gaat starten, starter trekt alle stroom weg,
kan ook zijn dat de 2 bougies te samen vonken hoor, gewoon in cil 1 voor ontbranding en in cil 2 in de dode slag.
ik was vergeten te zeggen dat je zeker niet mocht starten zonder de carbs grondig uit te kuisen hij heeft nu wrslk al de verzakkerij van de vlotterbak in de sproeier gezogen, carb lekker laten weken in bakje benzine ofzo en met perslucht uit spuiten , zeker geen koper draad/naalden gebruiken , neem dan visdraad ofzo om kleine gaatjes open te maken
als hj vacuum carbs heeft (denk van niet hoor) dan voorzichtig zijn met het membraan, kan best poreus zijn.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Martijn |
31-3-2003 22:29 |
Posts: 10000 |
hehehe nee tis gewoon een brommeraccu..maar dan 2x zo hoog....zat nog .60 volt op ...oei..
maja..tsx accu na 10 seconden electrisch starten al leeggetrokken :(...boeie
maar iig...vlgs mn pa moet de bougie wel nat worden als ie niet aanslaat....is ook logisch..
dus er zit iets niet goed met de carbs....vlotterkamer krijgt wel benzine (die vage shit met kutgeur) dus ik denk sproeiers verstopt ofzo...morge rip ik de carbs eraf..maak ik schoon, dan laadt ik mn accu op ofzo...en dan gooi ik er neie benzine in..
iemand nog leuke kleurideejen?? ik dacht eigenlijk zelf aan heel mooi fel oranje..maar k weet het nog niet..mss wil ik em netjes houwen en dan spuit ik em donkerblauw ofzo.. maar fel oranje is ook leuk...ding ziet er van de voorkant zeer leuk uit..beetje ludes motor achtig....
ik weet zeker dat ik em ga kopen...alleen weet ik nog niet voor hoeveel...die gast is wel chill..hij mot er gewoon vanaf...
mn pa zegt net: als ie et doet gaan we wel een keer rije ..
ik zo: ...tjill ....jaaaaaa
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Martijn |
31-3-2003 22:33 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
reken maar niet dat hij op de tsx accu gaat starten, starter trekt alle stroom weg,
kan ook zijn dat de 2 bougies te samen vonken hoor, gewoon in cil 1 voor ontbranding en in cil 2 in de dode slag.
ik was vergeten te zeggen dat je zeker niet mocht starten zonder de carbs grondig uit te kuisen hij heeft nu wrslk al de verzakkerij van de vlotterbak in de sproeier gezogen, carb lekker laten weken in bakje benzine ofzo en met perslucht uit spuiten , zeker geen koper draad/naalden gebruiken , neem dan visdraad ofzo om kleine gaatjes open te maken
als hj vacuum carbs heeft (denk van niet hoor) dan voorzichtig zijn met het membraan, kan best poreus zijn.
ja idd...ben net ook achter gekomen..vlgs mij ook gewoon wasted spark..zit nerges verdeler volges mij..maja..
en idd..kheb ook al gelezen dat je de sproeiers enzo niet met naalden oid mag schoonmaken..dan verander je de maaat...
en hij startte maar 3 seconden goed....electrisch...maja..ik haal et morge uit elkaar..moet het allmeaal niet te snel doen
hij krijgt ook gewoon geen benzine...anders was de bougie wel nat...dus daar zit een foutje in..
en bovenop de carbs zit een of andere vage schotel...iemand idee wta dat is?? (membraam/vacuum oid?).... chromen deksel ofzo..diameter net iets onderde 10cm
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 31-3-2003 22:36
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
31-3-2003 23:00 |
Posts: 14825 |
Bijna alle 2cyls hebben wasted spark's
Dit komt omdat bij een 2cyl het niets boeit, bij een 4cyl of meer wel! dan krijg je HELE rare special fx's!!!!!
edit: die deksel boven je carb is voor je vacuum gestuurde gasschuiven, hieronder zit een rubber, de ruimte erboven wordt een onderdruk gecre?ert zodra je je gasklep open doet, waardoor de gasschuif omhoog gaat..
resultaat: zeer relaxed rijden, maar trage gasreactie...
zodra ik van de 25kw af ben is dat ook 1 van de 1e dingen die ik vervang! samen met het uitlaatsysteem
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 31-3-2003 23:01
|
|
|
|
Dit topic is 5546 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 6
|
|