Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch cil. tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8329 - puch cil. tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 29-3-2003 18:33 Print topicpost
Posts: 259
Een ventje met een gare puch kwam net naar me toe om te vragen of ik z´n puchje sneller kon maken, ik zij ik tune je cilindertje wel voor 15 pleuro dan loopt ie 5 tot 10km/h harder.

Ik net dus cilindertje eraf gehaald en er zat een 50c snel op. Hij liep eerst 50 tot 55 km/h. hij moet dus straks 60 tot65 lopen.
Er zit een origenele uitlaat op.

Wat zal ik allemaal moete tunen?
Ik zelf dacht aan:
Zuigertje verlichten,
Kop afvlakken,
carb uit boren tot 15mm
maar wat zal ik aan de cilinder doen want het is al een 50cc snel, maar die kan nog steeds wel getuned worden ofnie?

Ik zet er denk wel effe andere uitlaat onder want anders is het ook hopeloos.
 

huh 29-3-2003 18:38 Print reply
Posts: 1755
Ik denk dat ie met een andere uitlaat al bijna 65 zal lopen hoor. Vriend van me heeft een ori puch cil met proma race uitlaat en ori carb en dat ding rijdt ook tegen de 60.

Als je gaat doen wat daar allemaal staat zal ie wel 70 lopen denk ik.

Carburateur uitboren vind ik eerlijk gezegd zo eng klinken , je haalt er misschien wel wat winst mee, maar je kan er wel veel mee verneuken. Als je het wat vaker gedaan hebt is het misschien wel handig .

Bij die cilinder kun je misschien iets aan de uitlaatpoort doen, maar hoe dat bij een puch precies zit weet ik nie (bij een schakel ook nie btw ).
 
De Schout 29-3-2003 18:41 Print reply
Posts: 5327
ik zou je carb niet uit gaan boren, je verneukt heel je venturi en als je boort sluit de carb niet meer helemaal waardoor tie heeel hoog stationair gaat draaien. ervaring meej
 
tune tweak fiddle bang bummer
Grischnakh 29-3-2003 18:52 Print reply

Posts: 1369
dan moet je da stuk van de carb naar de cillinder weet nie hoe dat heet uitboren of een grotere voor kopen, ori is 12, bij mijn ouwe puch had ik er een 14 op met 50 snel liep hij 65(met powerfilter)
 
De Schout 29-3-2003 18:53 Print reply
Posts: 5327
spruitstuk noemen ze dat, daar heb je idd 14mm voor. maar je kunt het ook gewoon uitveilen, alleen niet te dun maken dan scheurt tie met het aandraaien
 
tune tweak fiddle bang bummer
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-3-2003 19:10 Print reply

Posts: 7007
gewoon kop vlakken, snelle uitlaat, powerfilter of filter van een hoop gaten voorzien en sproeier iets van 64 ofso...werkt wel
 
nobody fuck with us!!
Pol de MT5 Crosser 29-3-2003 19:25 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

ik zou je carb niet uit gaan boren, je verneukt heel je venturi en als je boort sluit de carb niet meer helemaal waardoor tie heeel hoog stationair gaat draaien. ervaring meej


Bij puch komt dat niet zo nauw. Ik heb er al een stuk of 5 uitgeboord en allemaal vet resultaat. Meer power en meer trekkracht
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Neonlampje 29-3-2003 20:23 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

ik zou je carb niet uit gaan boren, je verneukt heel je venturi en als je boort sluit de carb niet meer helemaal waardoor tie heeel hoog stationair gaat draaien. ervaring meej
valse lucht noemen ze dat..
bij puch schijn je ze heel goed uit te kunnen boren...

je venturi kun je wel mollen volgensmij, ff zien of die eruit te peuteren is, volgens mij wel
 
arrier 29-3-2003 21:03 Print reply
Posts: 2221
voor 15euro koop je volges mij nog geen uilaat voor puch
 
Neonlampje 29-3-2003 21:21 Print reply

Posts: 14825
als je lasaparaat hebt, moet je uitlaat voor puch gewoon lekekr zelf maken
 
chriss 29-3-2003 21:24 Print reply
Posts: 1859
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

als je lasaparaat hebt, moet je uitlaat voor puch gewoon lekekr zelf maken


knettuhhhrrrrrrrrrrrrr pijpje, die proma circuit is anders wel een mega geil pijpje, echt vette sound.....

Dit bericht is ge-edit door chriss op 29-3-2003 21:25
 
Martijn 30-3-2003 0:49 Print reply
Posts: 10000
uitlaatpoort tunen..inlaat vergroten...kan best biji poegies..is zuigergestuurd...zuiger lichtermaken zou ik niet doen....bereik je meer nadelen dan voordelen mee...carb uitboren vind k ook niet zon slim plan....iig andere uitlaat...biiturbo had k...vonk wel leuk dingkie...was expansie...herrie man
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
huh 30-3-2003 12:36 Print reply
Posts: 1755
Of je probeert em membraangestuurd te maken...gewoon een set membraanklepje in het spruitstuk douwen
 
Martijn 30-3-2003 12:46 Print reply
Posts: 10000
en je kunt ook injectie maken..dan zet je gewoon een fietspomp op je tankdop en dan wordt de benzine in je carb geinjecteerd..mijn puch kreeg ongeveeer 75% meer kracht daardoor
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MB50TUNED 30-3-2003 13:01 Print reply
Posts: 1054
Ik zou niet zomaar op andermans spullen gaan experimenteren. Probeer liever wat op iets wat je mag verzieken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
DaveTSX 30-3-2003 14:11 Print reply
Posts: 2033
maak uitlaatpoort max breed (als je wat aan de cillinder wil doen), dat zal zeker al wat schelen in kracht.
Verder zou ik niet te veel doen aan die cillinder als hij niet van jezelf is idd, want als je het verneukt ben je de lul (uitlaatpoort 67,5% van boring breed kan wel).

verder gewoon carb + spruitstuk uitboren naar 15mm (gaat prima hoor), en dan kan je kop nog afvlakken, en zorgen dat ie goed afgesteld is, en misschien een iets zwaardere vertanding en dan haalt ie dat wel.
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 1297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved