Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe tune je orginele cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 656 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8325 - hoe tune je orginele cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fons 29-3-2003 16:30 Print topicpost
Posts: 5
vraag: hoe begin je met het tunen van een orginele cilinder? (uitvijlen enzow). Hoe begin je zonder meteen alles naar de klote te helpen.
 
HONDA FOR E-VAH!

SIWWN 29-3-2003 16:56 Print reply
Posts: 7079
Om dingen niet naar de klote te veilen?
Niet te ver gaan..

Ja kan eens de search gebruiken

Maar een originele cilinder tunen heb denk ik niet veel zin als het een MT/MB/MTX/TSX enzo is.

Beter koop je een 2e handse 50snel of een 70 op marktplaats b.v.

Maar uitlaatpoort 2 mm omhoog wil wel helpen
 
barry 29-3-2003 18:02 Print reply

Posts: 7387
ik ben donderdag 2,5 half uur nonstop aan het dremelen geweest in mijn orginele mt cilinder totdat ik tevreden was

ding maakt nu al wel veel meer toeren. maar heb nog niet echt getest. maar wel leuk dat dremelen op een orginele cilinder , hier wat groter, daar wat groter, dat kan wel groter..

in een orginele cilinder g aik niks bereken hoor, te veel werk en de cilinder niet waard
 
He?
huh 29-3-2003 18:11 Print reply
Posts: 1755
[blaat mode on]
Volgens mij zijn de spoelpoorten van een ori cilinder erg klein om er superprestaties uit te halen. En zelf aan de spoelpoorten klooien heeft weinig zin.
[/blaat mode off]

Maar je kan wel wat aan de uitlaatpoort doen, stukje breder en hoger maken. Uitlaatpoort mag 65% van de boring zijn en dat is ie bij de ori cilinder bij lange na niet. En iets hoger kun je ook proberen, niet t? hoog

edit: ow om nog wat door te blaten, als er plek is in de cilinderwand ken je misschien een paar boostpoorten boven de inlaatpoort dremelen/vijlen

Dit bericht is ge-edit door huh op 29-3-2003 19:57
 
Martijn 30-3-2003 1:28 Print reply
Posts: 10000
iemand gaf laatst een url over kreidler tunen hierzo....daar stond ook in over veilen..paar trickies enzo..mss handig?? weet alleen niet meer welk topic...was vast dat snelste 50ccer topic...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 30-3-2003 1:49 Print reply

Posts: 3471
denk dat dat deze link was
http://home.wanadoo....01/tuning/index.html
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
DaveTSX 30-3-2003 1:56 Print reply
Posts: 2033
uitlaatpoort mag 67,5% van de boring, gemeten vanuit de cillinder en dus niet op de poortmap (anders zou ik er nu VER overheen zitten met mijn 35mm poort op poortmap in een 47mm cillinder).
Uitlaatpoort kan je in stapjes omhoog leggen en kijke hoe het resultaat word. Doe bijvoorbeeld 2 voetpakkingen of 3 ofzow, doe steeds uitlaatpoort stapjes omhoog totdat ie slechter gaat, haal de overige uitlaatpakkingen onderuit, zodat je poort weer lager ligt, en dan is het goed. Dan maak je je poort dus ook max breed, 67,5% van boring dus, misschien moet je ook nog zuigerveerslotje verdraaien (bij airsal 70cc van tsx iig wel). Zorg dat ie netjes bovenin breed is. Spoelpoorten nix aan doen omdat die gericht zijn en je dat snel verneukt. Inlaatpoort kan je wat breder maken/naar beneden halen, of een stukje van je zuigerhemd afhalen. En alles wat mooier afwerken.
 
http://www.2weird4u.com
Hans F 30-3-2003 10:44 Print reply
Posts: 4326
spoelers zijn veel te klein om het lekker te laten lopen...
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-3-2003 11:09 Print reply

Posts: 5996
of die te klein zijn dat kan je zeker berekenen met time area's?
 
ik haat mensen

Dit topic is 4038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved