Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Spoelkanalen nsr cilinder (koeling)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8318 - Spoelkanalen nsr cilinder (koeling)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Markiej- 29-3-2003 12:21 Print topicpost

Posts: 1361
ik Zit met een probleem. Het gaat hier om een nsr cilinder (eurocilindro 50cc)

deze;


Zoals jullie zien heb ik wat aangegeven.. (rood) Dat zijn dus de randen van de eigenlijke vorm van de cilinder. De pakking zit daar soms dus deels overheen.
De conclusie was snel getrokken, dat is dus niet goed, de bedoeling is dus (denk ik) om een pakking aan te passen op je cilinder... (of zit ik hier nu echt fout.???)

Ook zie je bovenin de foto dat ik een kamer heb omcirkelt, waar dient deze kamer nou voor? En moet die pakking die over de kamer gaat nou opengemaakt worden? Omdat anders het koel proces niet rond kan..? (ter informatie die ronde rode vlekjes zijn open kanalen die richting de koelvloeistof ruimtes gaan)..., waar zijn die voor??
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...

SIWWN 29-3-2003 12:29 Print reply
Posts: 7079
Dat gezeik met die pakkingen hebi k ook altijd maar niet zo erg als jou.. pakkingen gewoon aanpassen aan de vorm van de poorten enzo..

En dat die pakking over dat gat loopt vinnik wel een beeetje raar van die pakkinggasten.. tis volgens mij wel voor je vloeistofcirculatie, dus ik zou die ook maar bijknippen.


 
Blukaap 29-3-2003 12:37 Print reply

Posts: 10006
Pakking hoef je niet perse bij te knippen bij dat kanaal, dr past dan alleen wat extra koelvloeistof in, boeit weinig verder, het loopt daar toch dood.

En de pakkingen die je hebt zijn op maat vh blok meestal, dus als de spoelkanalen groter zijn op de cilinder, is het blok waarschijnlijk te klein.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 29-3-2003 13:03 Print reply

Posts: 5996
ik zou het wegknippen, zeker bij die linker spoelpoort. dat belemmert je hele interne flow
 
ik haat mensen
-Markiej- 29-3-2003 13:16 Print reply

Posts: 1361
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
En de pakkingen die je hebt zijn op maat vh blok meestal, dus als de spoelkanalen groter zijn op de cilinder, is het blok waarschijnlijk te klein.


Dus eigenlijk is het slim om je blok ook bij te werken....dom eigenlijk he...maken ze een mooie cilinder, maar het blok belemmerd dan je spoelkanalen.. Dus vraag; blok aanpassen of gewoon vanaf blijven?
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Blukaap 30-3-2003 0:13 Print reply

Posts: 10006
Mwah, weet niet hoeveel het gaat schelen en het probleem is dat ie waarschijnlijk dan niet meer klopt als je wat anders wil.
Zou het laten zitten als ie nu lekker loopt.
 
Bastila is lief
Rtm 30-3-2003 0:16 Print reply

Posts: 784
nou weet ik het niet heel zeker maar volgens mij was er in mn 70zeta LC (nsr) een gaatje gemaakt om in dat kamertje ook kvs te laten komen.

Maar dat weet ik dus niet zeker...
 
-Markiej- 30-3-2003 13:35 Print reply

Posts: 1361
Nu we toch bezig zijn vraag ik me af, of ik mijn cilinder wat aan kan passen (bijwerken).

Ik ga denk ik eerst alles polijsten omdat het ding van binnen gewoon niet lekker afgewerkt is.

Maar als ik echt ingrijpend aanpassingen wil doen, bijv aan de uitlaatpoort....heeft dat dan zin?, of moet je daar meej uitkijken.... Naja alle suggesties zijn welkom. (ik hoef em niet perfect te tunen ofzow maar een beetje aanpassen lijkt me wel interessant)
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...

Dit topic is 667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved