Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - werking rollerbank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8311 - werking rollerbank
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tijzzz 25-2-2004 14:07 Print reply

Posts: 4215
Kijken hoe zo'n ding werkt, en of we niks kunnen verzinnen om zoiets te bedonderen

(kom nou niet af met: er zijn al begrenzers enzo...)

Weet nou echt NIEMAND hoe zoiets werkt?
 
Neonlampje 25-2-2004 14:09 Print reply

Posts: 14825
Bespaar je de moeite...

 
Hannes 25-2-2004 14:12 Print reply

Posts: 4530
het werkt zoals het werkt, een rol draait rond. En aantal omwentelingen geeft stand op het wijzertje aan. Zit geen addertje onder het gras helemaal niks die dingen zijn zo eenvoudig als maar zijn kan. Het is gewoon net een weegschaal van de blokker.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Neonlampje 25-2-2004 14:13 Print reply

Posts: 14825
de enige manier om ze dus te misleiden is om 45 te rijden dmv begrenzer ofzo
 
Tijzzz 25-2-2004 14:17 Print reply

Posts: 4215
Heeft het helemaal niks te maken met tandwielverhoudingen ofzo???

(ik=noob)
 
Hannes 25-2-2004 14:19 Print reply

Posts: 4530
neej, jou wiel draait rond. En dan draait die rol mee. En als jou wiel 50km/h draait dan draait die rol ook 50km/h en dan geeft die wijzer 0,5kw aan oid.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
RS_70_power 25-2-2004 15:11 Print reply

Posts: 1990
de hometrainer van onze vrienden is heel simpel , de ROLLEN staan in verbinding met een dynamo ( net als een DYNO testbank ) en meten aan het aantal volts/wats of zo , en dan lezen ze het af van de meter .

dit verklaart ook als je echt heel hard gaat op de hometrainer dan begint ie te roken ( toch ??!?! ) dan brand je letterlijk de spoelen door

Dit bericht is ge-edit door RS_50cc_16mm_giannelli op 25-2-2004 15:13
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
MTX 80 RII H 25-2-2004 15:25 Print reply
Posts: 336
Volgens mij meten ze snelheid en niet het vermogen. Een scooter is vario, dus optrekken op ongeveer zelfde motortoerental bij veranderende snelheid. Dus zodra je gas geeft en hij komt op toeren geeft hij zn volle vermogen. Als die pino's echt vermogen meten, zouden ze maar eventjes aan de gas te draaien en ze weten hoeveel vermogen hij heeft. Maar naarmate zo'n scoot harder gaat lopen, blijft dat fucking wijzertje maar oplopen.

Vermogen = kracht. In de eerste versnelling van je brommer (of auto) heb je het meeste kracht aan je achterwiel (anders kun je net zo goed in z'n 6 optrekken ) Maar toch geeft dat geval in z'n hoogste versnelling een groter vermogen dan in zn 1.

Ligt het nu aan mij en snap ik het niet of klopt er gewoon geen zak van?
 
It's a multiple-station rotation installation
Hannes 25-2-2004 15:39 Print reply

Posts: 4530
ding meet snelheid maar inplaats van dat het wijzertje KM/h aangeeft geeft die Kilowatts aan. Staat denk ik wat sjieker ofz.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Jop 25-2-2004 15:40 Print reply
Posts: 1290
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

Volgens mij meten ze snelheid en niet het vermogen. Een scooter is vario, dus optrekken op ongeveer zelfde motortoerental bij veranderende snelheid. Dus zodra je gas geeft en hij komt op toeren geeft hij zn volle vermogen. Als die pino's echt vermogen meten, zouden ze maar eventjes aan de gas te draaien en ze weten hoeveel vermogen hij heeft. Maar naarmate zo'n scoot harder gaat lopen, blijft dat fucking wijzertje maar oplopen.

Vermogen = kracht. In de eerste versnelling van je brommer (of auto) heb je het meeste kracht aan je achterwiel (anders kun je net zo goed in z'n 6 optrekken ) Maar toch geeft dat geval in z'n hoogste versnelling een groter vermogen dan in zn 1.

Ligt het nu aan mij en snap ik het niet of klopt er gewoon geen zak van?


ergens heb je wel gelijk volgens mij..
 
FiEtSpOmP 25-2-2004 15:51 Print reply
Posts: 135
Dat van die snelheid klopt:
Ze hebben, bij mij iig, een omrekentabel met KM/h <-> Kw, int echt komt er volgens mij wel meer bij kijken... maar de pliesie is nie zo ingewikkeld natuurlijk...
En een vriend van me heeft n GP50, met ori 50, loopt 90/95, en ik met me NSR ging ook 90/95 maar trok m eruit.
Dan heeft m'n NSR toch meer vermogen lijkt me?
Maar we hadden allebei 1,9 Kw...
 
Hardcore is a way of life! En me NSR ook..!
Aprilia-AF1 25-2-2004 15:56 Print reply
Posts: 1397
Rollenbank kun je niks tegen doen.. Alleen controleren of de luchtslang is aangesloten en er een persoon van minimaal 80 KG opzit,anders is de meting ongeldig.

 
Marcel.
Roedie 25-2-2004 16:21 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

neej, jou wiel draait rond. En dan draait die rol mee. En als jou wiel 50km/h draait dan draait die rol ook 50km/h en dan geeft die wijzer 0,5kw aan oid.


Mijn nsr ging standaard 65 en gaf ook 0,5 kw aan. dus is wel degelijk verhouding. en nie alleen snelheid. ze stonden wel raar te kijken dachten ff salaris binnen te krijgen
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Blukaap 25-2-2004 16:48 Print reply

Posts: 10006
Daar gaan we weer .

Volgens mij is zo'n ding niets meer en niets minder dan een simpele mechanische kilometerteller, niks anders dan wat in je brommertje zit.
 
Bastila is lief
MT8 25-2-2004 16:59 Print reply
Posts: 35
"Dat lukte alleen toen ik zei: als je kan autorijden, kan je dit achterlijke ding toch ook wel besturen... "Doe het dan zlf, als je het zo goed weet" kreeg ik als reactie"
Las ik net ergens in dit topic. Bendenk wel dat het jouw brommer is en dat niemand anders bepaalt dan jij wie er op rijd. Agenten hebben nogal eens de neiging om te liegen over dat soort dingen. Wel is het zo dat als je niet al te best meewerkt ze ?m gewoon voor een sloopbeurtje (technisch onderzoek) meenemen, dus let op hoe je het brengt. Ik heb er ook eentje (uit de redelijke oude doos)
Ik heb eens gelachen met een mb van een kennis, dikke 110mal erop, en op kenteken. We wisten dat de bank er stond in het dorp dus ik zo hard als het kon door de straat, een herrie! en ik zag ze al op de weg gaan staan, stuk of tien van die scooterknaapjes erbij met de traantjes in de ogen. "Zo meneer, controle, papieren?" "Heb k nie bij zeg ik, hij is van een vriend" Die armzalige agentjes dat ding al watertandende op de bank terwijl de ander uit ging zoeken of ie niet gestolen was. Ik mocht uiteraard zelf vlammen. Ik trok echter na ?m in het derde verzet te hebben getrapt het hele bankje aan gort! Je had die gezichten moeten zien, helemaal toen er eens eindelijk een van achter naar mn kenteken plaat stond te loeren omdat zn comp. natuurlijk het hele brommertje niet kende. ik heb er nog spijt van dat ik geen foto heb gemaakt... Het mooiste was dat ze mij voor lieten en al die mannetjes nu ook weg mochten met hun scootertjes> daar wordt nu nog over gepraat

 

Dit topic is 10843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved