Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 373 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8291 - DT 50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pyro 27-3-2003 15:01 Print topicpost
Posts: 40
Ik heb een Yamaha DT 50 mx. In de krokus vak heb ik dr een nieuwe cillinder onder gelegd (50cc)... Alleen nu na 250 km inrijden begint hij te stoterrren, en hij rijd veel zachter als normmaal. Ik was em dus nog aan ut inrijden maar dat gaat nu dus nie... hoe kan ik dit oplossen?
Ik was zelf al naar een brommerboer geweest om een kleinere sproeier te halen maar die zei dat da nie nodig was, omdat ik dr al 250 km goed mee had gereden.
Wel zag ik gister toen ik stil ston dat dr rook uit de verXde kant van mn uitlaat kwam, namelijk bij het verbindingspunt met me cill.. Kan ut hier aan liggen?? of is ut toch iets anders... ontsteking ofzo??
Ik hoor ut graag
 

guus van driel 27-3-2003 17:28 Print reply
Posts: 846
je prestaties kunnen met een losse uitlaat wel minder worden hoor

(een vriend van me had dat, wel een raceplee ding trok als de uitlaat losgetrild was een stuk minder op) zet eerst maar es je uitlaat vast
 
Blorn 27-3-2003 17:31 Print reply

Posts: 13825
mijn vespaatje liep anders een stuk harder zonder uitlaat dan met een sito..
 
Eef 27-3-2003 18:15 Print reply

Posts: 2351
nou ik denk dat het daar toch zeker wel aan licht. Je moet er een nieuwe pakking tussen pleuren!
 
aprilia2000 mod... :p
Steve_ZHC 27-3-2003 18:18 Print reply

Posts: 2716
Precies!
Je kunt het beste je uitlaat vastzetten met tapeinden (of werkt dat niet zo bij DT?) en een goeie pakking er tussen.

Daarnaast zou je ook je carburateur eens opnieuw kunnen afstellen, een nieuwe cilinder heeft over het algemeen een iets grotere sproeier nodig.
Dit is is ook het geval als je minder olie bent gaan tanken!!!
 
chriss 27-3-2003 18:21 Print reply
Posts: 1859
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Precies!
Je kunt het beste je uitlaat vastzetten met tapeinden (of werkt dat niet zo bij DT?) en een goeie pakking er tussen.

Daarnaast zou je ook je carburateur eens opnieuw kunnen afstellen, een nieuwe cilinder heeft over het algemeen een iets grotere sproeier nodig.
Dit is is ook het geval als je minder olie bent gaan tanken!!!


je zou toch zeggen als je minder olie tankt dat er dan kleinere sproeiert in moet ?

olie lijkt me dikker dan beznine
 
Pyro 27-3-2003 19:48 Print reply
Posts: 40
Ja, alvast bedank voor de reply's.. ik ga denk ik gelijk mn uitlaat vevangen. Ik heb mn crosser namelijk pas sinds begin van dit jaar en ben em nu aan ut opknappen.
De uitlaat is aardig verrot want hij is veroest en hij schilferd een beetje.. Er zijn al 3 lagen af op een bepaal plekje :s..
Ik ga dan denk ik de "YAMAHA DT50MX SNEL" uitlaat dr onder flikkeren (www.50cc.nl).. of kan ik dr beter een andere onder leggen.
Maar kzal eerst ff een nieuw pakking dr tussen doen en dat ff probeeren.

Over die sproeier.. Ik heb een 16mm carb met een maat 95 sproeier.. lijkt mij wel groot genoeg , en ik heb dr al 250 km mee gereden, dus kwee nie of ut daaran kan liggen.
 
ties 27-3-2003 23:07 Print reply
Posts: 1333
beter gianelli of proma als je niet op geld kijkt, anders snelle 50 uitlaat deze:
11590 import 31.71
plaatje

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 27-3-2003 23:09
 
Pyro 28-3-2003 16:49 Print reply
Posts: 40
kj zal ff kijken voor zo'n uitlaat.

Maare ik heb vandaag weer vaage problemen gehad
Ik na het vastdraaien van mn uitlaat ff gaan rijden.. ging aardig goed, geen gestotter enzo.
Maar na 10 km ofzo.. opeens weer een beetje schokken en knalle uit mn uitlaat.... en of dat nog nie genoeg is viel hij ook nog iets van 8 keer stil..???? Ik liet ff mn gas los en wou dan weer gas geven en dan dee ie iets van: Wooaaammm... en hij ging uit (en dat 8x, gellukkig nie op al te drukke plaatsen)

Wat kan dit zijn??? Ik zit echt met me handen in het haar ...
 
guus van driel 28-3-2003 17:59 Print reply
Posts: 846
messchien je ontsteking

dt heeft toch contactpunten of niet?
kwe nie zeker maar als ze die hebben moet je die en je boegie maar es na kijken

Dit bericht is ge-edit door guus van driel op 28-3-2003 18:00
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 28-3-2003 18:14 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

beter gianelli of proma als je niet op geld kijkt, anders snelle 50 uitlaat deze:
11590 import 31.71
plaatje

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 27-3-2003 23:09


dan kan je beter een homoet bocht kopen

enne zit er niet toevallig veel kool/rotzooi in je uitlaat?!

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 28-3-2003 18:14
 
nobody fuck with us!!
Pyro 28-3-2003 20:46 Print reply
Posts: 40
dt heeft toch contactpunten of niet?

Klopt, ik zal ze ff na kijke morghu.. maar geloof dat daar nix mis mee was, nie doorgebrand ofzo en ze sloten laatst ook nog wel goed (moet ik naar nog iets kijken?)
Boegie is nog aardig nieuw.

enne zit er niet toevallig veel kool/rotzooi in je uitlaat?!

Dat zou best wels kunnen.. maar ik moe eerst ff zo'n goeie sleutel hebben om me uitlaat los te draaien want die zit aardig goed vast.. en Yamaha heeft zo'n ring verbinding bij de uitlaat.

(Is dat wat ik vanmiddag had trouwens een zogehete; Warmlopper??? Zie bericht hievoor)

Dit bericht is ge-edit door Pyro op 28-3-2003 20:46
 
YAMAHAFREAK 29-3-2003 0:09 Print reply
Posts: 1001
gewoon waterpomptang
en anders beitel(bij voorkeur een stompe) in zo'n gat zetten en meppen met de hamer.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
User 927 29-3-2003 16:20 Print reply

Posts: 6405
Geen warmloper, dat krijg je zeker niet 8x achterelkaar.... Misschien dat je benzine niet goed doorloopt, en dat je je vlotterbak leegrijd, en dat ie dan afslaat, weer volloopt etc...
 
Killerbean 15-1-2004 15:29 Print reply

Posts: 3243
He, dat heb ik soms ook, 2x gehad.

dan rij ik in me 3 op vol toerental en ineens gaat die minder hard, en dan valt ie helemaal dood.

en dan wacht je 10 minuten en dan kan je hem gewoon weer starten.

eerste keer trouwens wou me cilinder ook niet meer heen en weer toen ik hem aan wou lopen maar na 2 mins weer wel...
 
RX loos
SkaBla [Pim] 15-1-2004 16:31 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

He, dat heb ik soms ook, 2x gehad.

dan rij ik in me 3 op vol toerental en ineens gaat die minder hard, en dan valt ie helemaal dood.

en dan wacht je 10 minuten en dan kan je hem gewoon weer starten.

eerste keer trouwens wou me cilinder ook niet meer heen en weer toen ik hem aan wou lopen maar na 2 mins weer wel...

Kijk hoe oud die topic is ......D?h.
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved