Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kering (Duits?) MB-8 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8283 - Kering (Duits?) MB-8 blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 27-3-2003 1:31 Print topicpost

Posts: 2716
Heuj peoples!
Er zijn onder jullie een aantal met een 80cc AC blok (omdat het leuk is).
Nu zijn er wat nadelen aan die blokken;
linker krukaslager, bijna niet te verkrijgen maat, erg DUUR lager (18/19 euro p.s.) en meestal zijn het dan geen C3 lagers, maar wiellagers ofsow...
Toch gevonden gelukkig (een SKF lager kost FL 67,50), maat 62/28.
Volgende probleem; linker krukaskering!!
Maat bij een 50cc blok; (buitendiameter en binnendiameter) 20/32.
80cc blok; 22/32 (dus grotere buitenaknt zeg maar).
Dus mocht iemand overwegen een 80cc blok te gaan kopen, houdt dan in je achterhoofd dat je misschien keringen en lagers moet importeren uit Duitsland (als je niet de goeie connecties hebt, zoals ik dus).

Nou heb ik bijna mijn blok weer klaar.
Ik heb die linkerkrukas kering bijna weggemieterd, maar toch maar weer van de werkbank geraapt, goed schoongemaakt, en een veer uit een 20/32 kering gehaald in die in de oude 22/32 geplaatst (dus; gereviceerde, of home-made krukaskering)
Ik moet alleen nog pakkingen hebben, het linkerkrukaslager vastlijmen (ik druk hem er iets te makkelijk in, god save the Lagerloctite-queen), nieuwe koppelingsveren (standaard Aprilia RS probleem; te slappe veren) en een kickstart-as.
Ow, een dikke carburateur en powerfilter zijn ook wel handig, maar ik heb eerst wel een 20mm liggen...

Dus, jullie ff op de hoogte gehouden van mijn MTX-opknapproject, ik zeg het meteen als ik weer kan vliegen

Plannen op termijn;
* 26 of 28mm carb,
* nieuwe 125cc Eurosjilindero,
* 80cc uitlaat (Gianelli of Proma, ben er nog niet uit, advies wordt op die prijs gesteld swa), met 80cc demper (of 125 cross demper ofsow),
* spuiten e.d.
 

Blukaap 27-3-2003 9:52 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij gaat die keerring lekken, die lipjes gaan nl ook kapot .

Het lijkt me iig niet echt slim.
Al kun je 'm vd buitenkant vervangen.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 27-3-2003 11:00 Print reply

Posts: 8499
hmm die lagertjes (en keerringen ook) hebben ze hier allemaal zo liggen.. voor zo'n lagertje betaal je hier maximaal 8 euro ofzo en die keerring kost 6 euro geloof ik.. en ik heb geen connecties in duitsland, ben ik ook wel blij om als ik zo zie wat jij voor je dingen moet betalen
 
Members zijn vervelend :-|
DaveTSX 27-3-2003 11:02 Print reply
Posts: 2033
haha idd die keeringen zou je opzich toch zo aan moeten komen vaag
 
http://www.2weird4u.com
Steve_ZHC 27-3-2003 18:05 Print reply

Posts: 2716
Hmm, ik bedoelde dat ik juist geen connecties heb zeg maar...

En als die kering alsnog lekt, dan kan je hem toch wel vanaf de buitenkant vervangen

En nou heb ik nog iets met de koppeling;
nadat je het koppelingshuis erop schuift, komt er een getande ring op, die je er zo op schuift dat je k.huis er niet af kan glijden.
Nu zit er speling op, terwijl alle ringen er wel gewoon op zitten (juiste volgorde).
Kan ik er gewoon een ring onder doen, of moet er een extra ring tussen het huis en het lager?
?f, of maakt het gewoon geen donder uit???

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

hmm die lagertjes (en keerringen ook) hebben ze hier allemaal zo liggen.. voor zo'n lagertje betaal je hier maximaal 8 euro ofzo en die keerring kost 6 euro geloof ik.. en ik heb geen connecties in duitsland, ben ik ook wel blij om als ik zo zie wat jij voor je dingen moet betalen


Hmm, heb je dan echt C3/C4 lagers, of gewoon wiellagers?
Die verkoper had het daarover, maar hij is ook een vieze verne*ker dus ik weet niet of ik hem op z'n woord geloof...

Kan ik je een INBOX-msg sturen als ik er toch een nodig heb?

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 27-3-2003 18:08
 
Blukaap 27-3-2003 18:06 Print reply

Posts: 10006
Hoeveel speling ?
Een beetje is normaal.
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 27-3-2003 18:10 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Hoeveel speling ?
Een beetje is normaal.


Net genoeg speling om het lager er met de hand in te kunnen drukken, en hem er met de hand weer uit te trekken.
Maar de buitenring v/h oude lager is ook een beetje 'gepolijst'.

Owja, de dealer noemde die kering (22/32) een "hoeremaat", whatever(alsof een hoer zo'n klein gaatje heeft)
 
Blukaap 27-3-2003 18:36 Print reply

Posts: 10006
Ehh, waar heeft ie nu speling ?
Kan je het koppelingshuis uit het blok trekken ?
Of het koppelingslager.

En die keerringen+lagers die Alwin en ik altijd hebben zijn gewoon goede lagers en keerringen.

En ja, die zijn er ook in C3 (waar we beiden ook mee rijden).
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 27-3-2003 18:42 Print reply

Posts: 2716
Nouw, het huis ZELF heeft g??n speling, maar dat getande ringetje wel.
Deze zou je dacht ik onder de tanden van je primaire as moeten draaien, zodat het huis klem zit.
Alleen nu kan ik die ring niet in de gleuf op de primaire as vastklemmen, omdat er te veel ruimte tussen het huis en de tanden op de primaire as zit (snap je wat ik bedoel??)...

Edit:
Nu maar hopen dat Nick dit geen MSN topic vind

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 27-3-2003 18:47
 

Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved