Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar Tsx vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8279 - Paar Tsx vragen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 26-3-2003 22:07 Print topicpost
Posts: 259
Ik heb een tsx gekocht!!!
Krukaslagers waren verot maar heb ze al vervangen, er zit een charmo 50cc op met gianeli uitlaat en proma demper. Hij hat wijnig compresie dus heb ik maar nieuwe zuiger gekocht maar er klopt geen balzak van, de zuiger kan er aan de onderkant goed in maar als ik hem naar boven duw dan gaat ie steets stroever tot ie vast zit, hoe kan dit??????? Ik heb dus nu maar oude zuiger met nieuwe veertjes erin, de veertjes sluiten helemaal maar hij heeft toch bijna geen compresie.

En hoe moet ik mijn ontsteking afstellen, k heb nog nooit met cdi gewerkt alleen verotte contact puntjes.
 

FastCrosser 26-3-2003 22:17 Print reply
Posts: 473
Je ontsteking kun je natuurlijk op de good old manier doen met een stroboscoop lamp, ff geen zin om uit te leggen , en dat je 50cc tsx weinig compressie heeft klopt wel hoor, dat is ook helemaal niet erg. Toen ik mijn cilinder net gehoond had en mooie nieuwe zuiger, kon je de kickstart alsnog met 2 vingers naar beneden duwen. Maar hij ging wel 90 met die slappe compressie, maar dat hebben de meeste 50cc tsx-en wel.

Ik heb trouwens een standaard 50cc van een vriend van me bij mij in de maak staan, en dat ding heeft zoveel compressie (geen kick) dat je hem in zijn 2 nog nauwelijks aan kan rennen!!!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
SkaBla [Pim] 26-3-2003 22:22 Print reply

Posts: 4659
ontsteking: grondplaat op de goede manier erop zetten, is wel duidelijk te zien, daarna helemaal tegen de klok in draaien(geloof ik) en dan goed vast zetten.

Compessie: Dat is normaal....mijn tsx had ook nooit compressie met 50cc...

van die nieuwe zuiger: misschien overmaat zuiger die overdreven gezegd zo loopt: /?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Nick - Administrator 26-3-2003 22:51 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
scooterkiller 27-3-2003 1:44 Print reply

Posts: 2987
MMM
1.als de zuiger er onder wel goed in gaat maar boven gaat i zwaar dan is het mogelijk dat je cilinder uitgesleten is
2.charmo is dus gietijzer zonder chrome wand het ook kunnen dat de vorige eigenaar hem provosorries heeft proberen te honen wat dus niet gelukt is
3.heb je drijftang nagekeken of die niet te veel zijwaardse speling heeft want dat slijt de cilinder ook uit op plekken waar het niet moet

Kortom ik denk dat je cilinder kaduk is.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 27-3-2003 6:31
 
BIERTJUH!!!!!!!!
DaveTSX 27-3-2003 9:58 Print reply
Posts: 2033
een cillinder is altijd iets krapper bovenin als onderin omdat ie bovenin ook het heetste word en het meeste uitzet.

Denk dat je zuiger gewoon te groot is, of je zuiger moet beneden bestwel wat speling hebben en bovenin vast komen te zitten, dan is er wat mis met je cillinder.
 
http://www.2weird4u.com
solidsjakie 27-3-2003 10:15 Print reply

Posts: 2291
mischien verkeerde overmaat gemeten.

Je moetem bovenin meten en daar een zuiger voor kopen
 
Blijhoofd 27-3-2003 12:25 Print reply

Posts: 7378
charmo 50 cc loopt dat een beetje,en waar kan je dat kopen??
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
LE-Man 27-3-2003 15:35 Print reply
Posts: 500
als je zuiger bovenaan "vast loop" en onder niet.. is de cilinder gewoon versleten!! gewoon een nieuwe kaufen!! of honen.. ik heb nog bthew een 70cc zeta liggen met 20mm

de onsteking afstellen is een makkie!! gewoon koppelings kapje eraf halen.. vliegwiel los(niet het speedje kwijt raken, of mollen!!!) moet je kijken naar de bovenste bevestiging bout. daar staan 2 steepjes.. en er zit op je carter(blok) een driehoekje. die 2 streepjes moeten gelijk staan met dat hoekje.. en klaar is het! 10 min werk(met demontage en montage )

verder... nog veel suc6 verder met je TSX!!

Dit bericht is ge-edit door LE-Man op 27-3-2003 15:35
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
SkaBla [Pim] 27-3-2003 15:56 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LE-Man

als je zuiger bovenaan "vast loop" en onder niet.. is de cilinder gewoon versleten!! gewoon een nieuwe kaufen!! of honen.. ik heb nog bthew een 70cc zeta liggen met 20mm

de onsteking afstellen is een makkie!! gewoon koppelings kapje eraf halen.. vliegwiel los(niet het speedje kwijt raken, of mollen!!!) moet je kijken naar de bovenste bevestiging bout. daar staan 2 steepjes.. en er zit op je carter(blok) een driehoekje. die 2 streepjes moeten gelijk staan met dat hoekje.. en klaar is het! 10 min werk(met demontage en montage )

verder... nog veel suc6 verder met je TSX!!

Dit bericht is ge-edit door LE-Man op 27-3-2003 15:35

70 zeta voor tsx?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
martinus83 27-3-2003 16:09 Print reply

Posts: 3718
tsx heeft standaard a weinig compressie als jet vergelijkt met honda ofzow

 
chriss 27-3-2003 16:10 Print reply
Posts: 1859
mijn 70 eurokit heeft toch anders belachelijk veel compressie.... met 2 handen duwen...
 
LE-Man 27-3-2003 19:05 Print reply
Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

[...]

70 zeta voor tsx?


jep dik snel!! en ik heb het zo gemaakt dat er een 20mm op kan hij is echt tering snel joh.. beetje te vind ik, want ze staan namelijk veel te controleren hiero

maar, ik reed al zeker 100km/h @ 9000 toeren(tvw 15/53) en kon zeker tot 11.000 toeren!!

Dit bericht is ge-edit door LE-Man op 27-3-2003 20:06
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Blijhoofd 27-3-2003 19:09 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LE-Man

[...]


jep dik snel!! en ik heb het zo gemaakt dat er een 20mm op kan hij is echt tering snel joh.. beetje te vind ik, want ze staan namelijk veel te controleren hiero

maar, ik reed al zeker 115km/h @ 9000 toeren(tvw 15/53) en kon zeker tot 11.000 toeren!!


das fucking snel!
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
LE-Man 27-3-2003 19:12 Print reply
Posts: 500
dat was het ook zeker! waarom denk je dat ik niet sneller ging..
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
spaanplaat 27-3-2003 19:17 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SlowCrosser
Ik heb trouwens een standaard 50cc van een vriend van me bij mij in de maak staan, en dat ding heeft zoveel compressie (geen kick) dat je hem in zijn 2 nog nauwelijks aan kan rennen!!!


Ik kan mijn brommer in z'n 4 nog nauwelijks aanlopen is eigelijk niet normaal meer... als je een kickstart geeft en hij gaat niet meteen aan dan krijg je je been in je eige gezicht
 

Dit topic is 2678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved