Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ketting inkorten!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8264 - ketting inkorten!!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 25724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 26-3-2003 15:12 Print topicpost
Posts: 1755
Grr ik word echt helemaal gek van die klote ketting. Ik moet em dus inkorten want ik kan em nie meer verder spannen, dus ik wil dr 2 schakels tussenuit halen...da klinkt simpel maar ik krijg het nie voor mekaar!

Hoe ik het doe: ik leg dat ding op de bankschroef, zodat het pinnetje wat de schakel vasthoudt naar beneden kan schieten (anders heeft het geen zin ) en dan ga ik met een hamer en zo'n metalen slading (drevel ofzo) op dat ding slaan. Het begon met rustig tikken, maar na een tijdje ben ik heel hard gaan slaan...maar ik krijg em echt niet los! Komt geen beweging in!!

Dus heeft iemand tips van hoe ie het zelf altijd doet?
 

Nick - Administrator 26-3-2003 16:08 Print reply

Posts: 4967
Je kan dat pinnetje eruit drukken met een speciaal gereedschap.
Ketting pons heet dat volgens mij.

Maar je moet ff kijken hoe het bij jouw ketting zit, want meestal werken die kettingen met 'visjes' (losse schakeltjes om de 2 uiteinden van je ketting aan elkaar te verbinden). Als dat bij jou ook zo is kun je die visjes eenvoudigweg verwijderen, dan 1 of 2 schakels eraf slijpen met je slijptol.
Als je dan weer die visjes bevestigt is het probleem opgelost.

Maar 2 schakels is wel redelijk veel hoor! Ik heb me er ook een keer op verkeken. Toen zat er vet veel speling op. Ik denk: nouja ff 2 schakeltjes, das toch niet zoveel.
Nou dus wel! Ik kon de ketting nog maar net 'dicht' krijgen.
 
Tarzan 26-3-2003 16:12 Print reply
Posts: 196
Ik deed altijd dat dikke kopje van zo'n pin wat de schakels vasthoudt, met een dremel eraf slijpen, en dan valt hij er zo uit.


Dit bericht is ge-edit door flap2 op 26-3-2003 16:12
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
DaveTSX 26-3-2003 16:14 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flap2

Ik deed altijd dat dikke kopje van zo'n pin wat de schakels vasthoudt, met een dremel eraf slijpen, en dan valt hij er zo uit.


Dit bericht is ge-edit door flap2 op 26-3-2003 16:12


als hij er toch zo uitvalt is er wat mis met je ketting
 
http://www.2weird4u.com
Inquestos 26-3-2003 16:22 Print reply
Posts: 152
ik doe het altijd op de goedkope manier.

Men neemt een flex / slijptol.

men slijpt het kopje van die schakel eraf ( dat asje wat er als ware doorheen zit.)

men pakt een hamer en een bijtel / spijker.

men slaat zo dat asje er tussen uit.

Voila!
 
1337 RS owner :)
SIWWN 26-3-2003 16:38 Print reply
Posts: 7079
Jah mijn Tomos kettinkje is zo ver uitgerekt dat ie er af vliegt...

Wie lstaat op z'n verst naar achteren...

Maja ding gaat toch weg want ik heb me agressie erop uit laten leven en toen was koppelingshuis beetje 4kant geslagen
 
Erik_N 26-3-2003 17:12 Print reply

Posts: 5360
inderdaad gewoon bovenkant geklonken pinnetje wegslijpen, met een drevel eruit tikken et voila...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
huh 26-3-2003 18:47 Print reply
Posts: 1755
Tja het probleem is dat we thuis geen haakse slijper of andere vorm van slijptol hebben (alleen zo'n steen voor op de boormachine, maar das nie handig hiervoor) :'( ...

De ketting hangt echt verschrikkelijk slap (vloog er daarnet bij een drempel al af) en kan nie meer verder naar achter door achterbrug enzo. Dus er moet wel iets af. En 1 schakeltje kan niet, omdat dan de aansluiting niet meer klopt van mannetje-->vrouwtje.

En tis een ketting met visje idd .

Maar ja mn pa is nou weer thuis en die kan op een of andere manier die schakeltjes dr gewoon uitrossen met een hamer en drevel en dat moet ie me nou ook maar gaan leren
 
Pistonpen Paultje 26-3-2003 18:49 Print reply

Posts: 8678
veil lukt ook hoor, ben je alleen wat langer bezig

 
Grischnakh 26-3-2003 18:51 Print reply

Posts: 1369
ik weet nie of je thuis zon inkorter hebt voor de fiets, maar mijn ketting van suzuki past er net tussen en in combinatie met de nodige agressie heb je er zo die schakel ertussen uit.
 
big honda 26-3-2003 18:57 Print reply
Posts: 703
hoe jij het doet doe ik het ook altijd, met zon ijzeren ding met puntje en dan met hamer slaan en als je het rustig doet gaat ie er gewoon uit. Je moet dan volgens mij wel de goeie kant pakken want de ene kant heeft zon kopje.
 
Martijn 26-3-2003 20:08 Print reply
Posts: 10000
ik heb gewoon mn halve schakeltje weggeslepen...dat lipje...en dan boog k em zo weg...zonder de goeie schakels te mollen...kettingpons heb ik ook ..maar past niet ...fiets...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 26-3-2003 20:20 Print reply

Posts: 7672
ik liep daar ook altijd mee te kutten, maar nu trek ik voortaan gewoon m'n hele ketting eraf, loop/fiets ermee naar de fietsenmaker om de hoek, en draait met een kettingpons zo dat ding eruit. vind ie best, zolang ie er zelf maar geen vieze handen van krijgt
 
huh 26-3-2003 21:14 Print reply
Posts: 1755
Nee okee, 2x slaan en ons pa had em los .

Kan ik nog wat van leren . Ben een half uur bezig geweest en kreeg em er geen millimeter uit...
 
Neonlampje 26-3-2003 22:10 Print reply

Posts: 14825
zet hem gewoon altijd knoeter hard vast bij de schakel die eraf moet... en dan een pinnetje erop, en 1 keertje tikken.. en vervolgens keihard een RAG erop geven.. en hij is los hoor
 
Saknet 28-3-2003 14:08 Print reply

Posts: 10355
ik heb ook zon inkorter voor een fiets.. maar dan 'edited' by heit
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 25724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved