MBBBBBB |
26-3-2003 13:21 |
Posts: 2340 |
mt/b 8 en mt/b 5 is alleen verschil in blokkie
voor de rest is alles zelfd.. dus past
|
|
|
|
wipe-out |
26-3-2003 13:42 |
Posts: 7672 |
idd, alles is zo over te zetten, alleen het schijnt dat mb8 frames een paar cm langer zijn als mb5 frames, weet niet hoe dat bij mt frames zit.
met een mt5 frame is de enige aanpassing doe je zal moeten doen een gat boren voor je cilinderkopbout (ophangpunt v/h motorblok), doordat de cilinder van een 80 blok iets hoger is en dus het ophangpunt ook iets hoger zit.
|
|
|
|
mbx50 |
26-3-2003 13:55 |
Posts: 53 |
en is een mt8 frame nou nog veel sterker als dat van een mt5 of maakt dat ook niet uit ???
|
|
|
|
wipe-out |
26-3-2003 14:00 |
Posts: 7672 |
nee, want ze zijn precies hetzelfde
|
|
|
|
Superfunk |
26-3-2003 14:01 |
Posts: 1442 |
Nee maakt dacht ik niet uit, is volgens mij hetzelfde.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
jackmasterTZR |
26-3-2003 14:42 |
Posts: 3062 |
ron een broer van een maat van mij heeft een mt8 onder een mt5 frame. het enige wat je moet zoals hier boven staat is het ophangpunt opschuiven. en je moet als je een 80cc bocht erop hebt zitten de rechtse koelribben voor een deel eraf slijpen omdat het anders niet past.
|
|
|
|
vinnie |
26-3-2003 14:44 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
met een mt5 frame is de enige aanpassing doe je zal moeten doen een gat boren voor je cilinderkopbout (ophangpunt v/h motorblok), doordat de cilinder van een 80 blok iets hoger is en dus het ophangpunt ook iets hoger zit.
is die bout dan zo nodig?? ik heb het niet en heb nerges last van.. ik ken bijna niemand die dat erin heb
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
26-3-2003 14:55 |
Posts: 8499 |
het is steviger he... en het sleutelt makkelijker ik liet daar altijd mijn blok aan bungelen als ik ergens iets achter het blok moest doen enzo lol
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Hans F |
26-3-2003 14:58 |
Posts: 4326 |
idd, een blok moet op drie plekken vastzitten
|
|
|
|
vinnie |
26-3-2003 14:59 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
idd, een blok moet op drie plekken vastzitten
ken der gewoon een draadstang doorheen
?
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Hans F |
26-3-2003 15:00 |
Posts: 4326 |
waarom niet gewoon een lange bout?
|
|
|
|
vinnie |
26-3-2003 15:04 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
waarom niet gewoon een lange bout?
Zolang heb ik niet
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
26-3-2003 15:06 |
Posts: 8499 |
dan ga je naar de winkel en koopt daar een bout + revet + moer voor nog geen euro in totaal.. sim-pel
ik zie niet dat mensen altijd zo'n problemen hebben met zo'n simpele dingen... voordat je je draadstang doorgezaagd hebt en 2 moeren en 2 revetten gezocht ben je al lang 243423 keer op en neer gefietst naar de DHZ zaak in de straat...
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
vinnie |
26-3-2003 15:07 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
dan ga je naar de winkel en koopt daar een bout + revet + moer voor nog geen euro in totaal.. sim-pel
ik zie niet dat mensen altijd zo'n problemen hebben met zo'n simpele dingen... voordat je je draadstang doorgezaagd hebt en 2 moeren en 2 revetten gezocht ben je al lang 243423 keer op en neer gefietst naar de DHZ zaak in de straat...
wat is een revet eigelijk
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
huh |
26-3-2003 15:14 |
Posts: 1755 |
Das zon klemveer, een ringetje met een gat erin zodat alles wat steviger vast zit.
Mijn motorblok zit nou volgens mij nog maar op 2 plaatsen vast, gewoon daarboven bij de cilinderkop en helemaal beneden aan. Het probleem is dat het blok waar die andere bout doorheen moet helemaal verbrijzeld is, dus die bout zit er voor niks . Maar dit kan op zich nie zo heel veel kwaad met een niet zo erg opgevoerde brommer hoop ik?
|
|
|
|