Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mt8 frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1203 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8259 - mt8 frame
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx50 26-3-2003 12:38 Print topicpost
Posts: 53
is het frame van een mt8 gelijk aan dat van een mt5 of niet

ik bedoel het blok van een mt8 past ook in een mt5 frame maar kan je ook de achterbrug, voorvork etc overzetten??
Ik wil namelijk zooo graag 80cc rijden maar ben bang om aangehouden te worden met een 80 frame net zoals een vriend van mij met z'n mbx80 en ik zou me al een stuk prettiger voelen als de hele handel gewoon in een legaal frame hangt

bvd

 

MBBBBBB 26-3-2003 13:21 Print reply
Posts: 2340
mt/b 8 en mt/b 5 is alleen verschil in blokkie
voor de rest is alles zelfd.. dus past
 
wipe-out 26-3-2003 13:42 Print reply

Posts: 7672
idd, alles is zo over te zetten, alleen het schijnt dat mb8 frames een paar cm langer zijn als mb5 frames, weet niet hoe dat bij mt frames zit.

met een mt5 frame is de enige aanpassing doe je zal moeten doen een gat boren voor je cilinderkopbout (ophangpunt v/h motorblok), doordat de cilinder van een 80 blok iets hoger is en dus het ophangpunt ook iets hoger zit.
 
mbx50 26-3-2003 13:55 Print reply
Posts: 53
en is een mt8 frame nou nog veel sterker als dat van een mt5 of maakt dat ook niet uit ???
 
wipe-out 26-3-2003 14:00 Print reply

Posts: 7672
nee, want ze zijn precies hetzelfde
 
Superfunk 26-3-2003 14:01 Print reply

Posts: 1442
Nee maakt dacht ik niet uit, is volgens mij hetzelfde.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
jackmasterTZR 26-3-2003 14:42 Print reply

Posts: 3062
ron een broer van een maat van mij heeft een mt8 onder een mt5 frame. het enige wat je moet zoals hier boven staat is het ophangpunt opschuiven. en je moet als je een 80cc bocht erop hebt zitten de rechtse koelribben voor een deel eraf slijpen omdat het anders niet past.
 
vinnie 26-3-2003 14:44 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out


met een mt5 frame is de enige aanpassing doe je zal moeten doen een gat boren voor je cilinderkopbout (ophangpunt v/h motorblok), doordat de cilinder van een 80 blok iets hoger is en dus het ophangpunt ook iets hoger zit.


is die bout dan zo nodig?? ik heb het niet en heb nerges last van.. ik ken bijna niemand die dat erin heb
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Hier_ben_ik - Administrator 26-3-2003 14:55 Print reply

Posts: 8499
het is steviger he... en het sleutelt makkelijker ik liet daar altijd mijn blok aan bungelen als ik ergens iets achter het blok moest doen enzo lol
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 26-3-2003 14:58 Print reply
Posts: 4326
idd, een blok moet op drie plekken vastzitten
 
vinnie 26-3-2003 14:59 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

idd, een blok moet op drie plekken vastzitten


ken der gewoon een draadstang doorheen
?

 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Hans F 26-3-2003 15:00 Print reply
Posts: 4326
waarom niet gewoon een lange bout?
 
vinnie 26-3-2003 15:04 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

waarom niet gewoon een lange bout?

Zolang heb ik niet
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Hier_ben_ik - Administrator 26-3-2003 15:06 Print reply

Posts: 8499
dan ga je naar de winkel en koopt daar een bout + revet + moer voor nog geen euro in totaal.. sim-pel


ik zie niet dat mensen altijd zo'n problemen hebben met zo'n simpele dingen... voordat je je draadstang doorgezaagd hebt en 2 moeren en 2 revetten gezocht ben je al lang 243423 keer op en neer gefietst naar de DHZ zaak in de straat...
 
Members zijn vervelend :-|
vinnie 26-3-2003 15:07 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

dan ga je naar de winkel en koopt daar een bout + revet + moer voor nog geen euro in totaal.. sim-pel


ik zie niet dat mensen altijd zo'n problemen hebben met zo'n simpele dingen... voordat je je draadstang doorgezaagd hebt en 2 moeren en 2 revetten gezocht ben je al lang 243423 keer op en neer gefietst naar de DHZ zaak in de straat...


wat is een revet eigelijk
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
huh 26-3-2003 15:14 Print reply
Posts: 1755
Das zon klemveer, een ringetje met een gat erin zodat alles wat steviger vast zit.

Mijn motorblok zit nou volgens mij nog maar op 2 plaatsen vast, gewoon daarboven bij de cilinderkop en helemaal beneden aan. Het probleem is dat het blok waar die andere bout doorheen moet helemaal verbrijzeld is, dus die bout zit er voor niks . Maar dit kan op zich nie zo heel veel kwaad met een niet zo erg opgevoerde brommer hoop ik?
 

Dit topic is 1210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved