Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt techniek??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8255 - 4 takt techniek??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DeAmOnChiLd 25-3-2003 23:38 Print topicpost
Posts: 875
ik zat laatst eens naar een honda ss50 te koekeloeren en ik zag dus die grote cylinder en vroeg me toen zomaar af hoe dat eigenlijk werkte.

ik weet dat het met klepjes werkt en een ander soort inlaat ofzo,maar zijn er mensen die me er iets meer voer kunnen vertellen want ben er wel nieuwsgierig naar.


 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

Pingu 26-3-2003 10:40 Print reply
Posts: 1842
kijk ff op www.howstuffworks.com.. staat alles best simpel uitgelegd.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
DaveTSX 26-3-2003 10:59 Print reply
Posts: 2033
cillinder van een 4takt is niet groter hoor, en de cillinder is veel eenvoudiger, die heeft geen poorten.

De kop is wel veel groter, daar zit ook je uitlaat en carb op aangesloten, omdat daar je kleppen in zitten.
 
http://www.2weird4u.com
solidsjakie 26-3-2003 11:01 Print reply

Posts: 2291
werkt simpel

1 inlaat kleppen open en zuigen
2 inlaat dicht en compressie make
3 slag maken en trug naar benede
4 uitlaat kleppe open en uitlaatgassen druit als zuiger naar bove kom.
 
whocarez 26-3-2003 11:17 Print reply
Posts: 270
stap 5 tune die hap anders rij je net zo snel als en brommobiel
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
barry 26-3-2003 12:24 Print reply

Posts: 7387
ff heel simpel en in zeer grote lijnen

2-takt maakt krukas 1 complete en 2 halve slagen voor 1 arbeidslag
4takt maakt krukas 2 complete en 4 halve slagen voor 1 arbeidslag



Dit bericht is ge-edit door barry op 26-3-2003 12:25

Dit bericht is ge-edit door barry op 26-3-2003 12:25
 
He?
mbx50 26-3-2003 12:42 Print reply
Posts: 53



sorry, iets te groot

Dit bericht is ge-edit door mbx50 op 26-3-2003 12:43
 
ardan 26-3-2003 13:06 Print reply
Posts: 595
viertakt is idd niet zo ingewikkeld,simpeler als 2-takt eigenlijk.alleen is er uit kleine ciliinhouden niet veel kracht uit te persen.

slijtage ligt wel veel lager,rijd ook veel schoner (olie word niet verbrand).je moet enkel zorgen dat er genoeg olie in je blok zit en dat je zuigerveren (de onderste vooral) goed is zodat de olie goed over de hele wand word overgeschraapt.

ik kan je ??n ding zeggen en dat is dat om de kleppen terug te zetten je de klepveren moet induwen en die zijn BEREHARD.bestaat natuurlijk ook speciaal tool voor,maar wie heeft dat nu,gelukkig had ik nog iets liggen dat perfect voldeed.

zal wel eens geluid etc opnemen van m'n 4-takt als hij helemaal af is.

Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:07
 
have a blast,go fast
Martijn 26-3-2003 20:14 Print reply
Posts: 10000
viiertakt vind ik mooi spul, het werkt gewoon veel rendabeler...en een viertakt is bij hogere cilindergroottes beter dan 2takt..

voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 26-3-2003 20:22 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

viiertakt vind ik mooi spul, het werkt gewoon veel rendabeler...en een viertakt is bij hogere cilindergroottes beter dan 2takt..

voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...


4 takt levert bij grote cc aantallen minder vermogen als 2-takt...
kijk maar naar nsr 500 en yamaha yz450 (of is dit achterlijk voorbeeld

Maar je heb wel gelijk (grote 2 takt levert trouwens wel veel vermogen maar loopt niet zo mooi)

Grootste voordeel van 4-takt is dat er veel meer tijd voor spoelen uitlaatslag enz is.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
whocarez 27-3-2003 14:18 Print reply
Posts: 270
okay wie fixt er voor mij een mooie 5 bak 4tact of een 6bak. dan ga ik hem wel onder me appie zetten.
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
SIWWN 27-3-2003 16:53 Print reply
Posts: 7079
4T is wel wat ingewikkelder als een 2T....





 
Pingu 27-3-2003 17:49 Print reply
Posts: 1842
Quote:
voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...

Nou vergelijk je wel een beetje vage dingen he.... een 2t tsx... met een blok dat niet echt wil janken en een racemotor.. ALs je het dan toch over toeren heb, ze kunnen ong evenveel draaien, de oude honda's uit de jaren 60 haalden de 21k als ik het goed heb, een van veen kreidler zal niet veel minder draaien schat ik.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
rebuild nsr 27-3-2003 18:35 Print reply
Posts: 494
ze willen dat alles 4 takt wordt die stomme regeringshomos echt waardeloos ik hou echt van tweetakt
 
nothing beats a cubic inch
Blijhoofd 27-3-2003 18:41 Print reply

Posts: 7378
grote nadeel van 4 takt is dat het zo duur is en exlusief,dan praat ik over honda's


die jing cheng dinge zijn van die lelijke glimmende dingen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 27-3-2003 19:48 Print reply
Posts: 10000
4takt is idd duurder in productie..maar in onderhoud zal het meevallen..en slijtage dus...

edit: wist dat het een beetje loze vergeljking was


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 27-3-2003 19:54
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved