Pingu |
26-3-2003 10:40 |
Posts: 1842 |
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
DaveTSX |
26-3-2003 10:59 |
Posts: 2033 |
cillinder van een 4takt is niet groter hoor, en de cillinder is veel eenvoudiger, die heeft geen poorten.
De kop is wel veel groter, daar zit ook je uitlaat en carb op aangesloten, omdat daar je kleppen in zitten.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
solidsjakie |
26-3-2003 11:01 |
Posts: 2291 |
werkt simpel
1 inlaat kleppen open en zuigen
2 inlaat dicht en compressie make
3 slag maken en trug naar benede
4 uitlaat kleppe open en uitlaatgassen druit als zuiger naar bove kom.
|
|
|
|
whocarez |
26-3-2003 11:17 |
Posts: 270 |
stap 5 tune die hap anders rij je net zo snel als en brommobiel
|
|
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel. |
|
barry |
26-3-2003 12:24 |
Posts: 7387 |
ff heel simpel en in zeer grote lijnen
2-takt maakt krukas 1 complete en 2 halve slagen voor 1 arbeidslag
4takt maakt krukas 2 complete en 4 halve slagen voor 1 arbeidslag
Dit bericht is ge-edit door barry op 26-3-2003 12:25
Dit bericht is ge-edit door barry op 26-3-2003 12:25
|
|
He? |
|
mbx50 |
26-3-2003 12:42 |
Posts: 53 |
sorry, iets te groot
Dit bericht is ge-edit door mbx50 op 26-3-2003 12:43
|
|
|
|
ardan |
26-3-2003 13:06 |
Posts: 595 |
viertakt is idd niet zo ingewikkeld,simpeler als 2-takt eigenlijk.alleen is er uit kleine ciliinhouden niet veel kracht uit te persen.
slijtage ligt wel veel lager,rijd ook veel schoner (olie word niet verbrand).je moet enkel zorgen dat er genoeg olie in je blok zit en dat je zuigerveren (de onderste vooral) goed is zodat de olie goed over de hele wand word overgeschraapt.
ik kan je ??n ding zeggen en dat is dat om de kleppen terug te zetten je de klepveren moet induwen en die zijn BEREHARD.bestaat natuurlijk ook speciaal tool voor,maar wie heeft dat nu,gelukkig had ik nog iets liggen dat perfect voldeed.
zal wel eens geluid etc opnemen van m'n 4-takt als hij helemaal af is.
Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:07
|
|
have a blast,go fast |
|
Martijn |
26-3-2003 20:14 |
Posts: 10000 |
viiertakt vind ik mooi spul, het werkt gewoon veel rendabeler...en een viertakt is bij hogere cilindergroottes beter dan 2takt..
voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Rudy |
26-3-2003 20:22 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
viiertakt vind ik mooi spul, het werkt gewoon veel rendabeler...en een viertakt is bij hogere cilindergroottes beter dan 2takt..
voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...
4 takt levert bij grote cc aantallen minder vermogen als 2-takt...
kijk maar naar nsr 500 en yamaha yz450 (of is dit achterlijk voorbeeld
Maar je heb wel gelijk (grote 2 takt levert trouwens wel veel vermogen maar loopt niet zo mooi)
Grootste voordeel van 4-takt is dat er veel meer tijd voor spoelen uitlaatslag enz is.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
whocarez |
27-3-2003 14:18 |
Posts: 270 |
okay wie fixt er voor mij een mooie 5 bak 4tact of een 6bak. dan ga ik hem wel onder me appie zetten.
|
|
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel. |
|
SIWWN |
27-3-2003 16:53 |
Posts: 7079 |
4T is wel wat ingewikkelder als een 2T....
|
|
|
|
Pingu |
27-3-2003 17:49 |
Posts: 1842 |
Quote: voordeel vind ik ook dat ze geen olie mee verbranden...en ze kunnen best toeren maken hoor....kijk maar naar f1 autos..die dingen maken een partij toeren...en motoren gewoon..die halen ook de 14k....moeti k mn 2takt tsxie ook nog es zien doen...
Nou vergelijk je wel een beetje vage dingen he.... een 2t tsx... met een blok dat niet echt wil janken en een racemotor.. ALs je het dan toch over toeren heb, ze kunnen ong evenveel draaien, de oude honda's uit de jaren 60 haalden de 21k als ik het goed heb, een van veen kreidler zal niet veel minder draaien schat ik.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
rebuild nsr |
27-3-2003 18:35 |
Posts: 494 |
ze willen dat alles 4 takt wordt die stomme regeringshomos echt waardeloos ik hou echt van tweetakt
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Blijhoofd |
27-3-2003 18:41 |
Posts: 7378 |
grote nadeel van 4 takt is dat het zo duur is en exlusief,dan praat ik over honda's
die jing cheng dinge zijn van die lelijke glimmende dingen
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Martijn |
27-3-2003 19:48 |
Posts: 10000 |
4takt is idd duurder in productie..maar in onderhoud zal het meevallen..en slijtage dus...
edit: wist dat het een beetje loze vergeljking was
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 27-3-2003 19:54
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|