Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #825 - Turbo
|
Pagina 8 van 9
|
Dit topic is 8611 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Wheelie-Johie- |
20-10-2004 13:11 |
Posts: 2814 |
alles kan, succes
agree with lude
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
M.O. |
20-10-2004 13:30 |
Posts: 1289 |
turbo kan niet op een normale benzine 2 takt door dat de uitlaatpoort hoger staat dan de inlaatpoort
maar bij een diesel 2 takt zou dit wel kunnen omdat deze een uitlaat klep heeft en als je dit principe nou op een bezine gebruikt is et wel mogelijk
(Denk nie dat ie super veel toeren kan draaien)
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
MTX-speed |
20-10-2004 14:02 |
Posts: 1229 |
Een turbo is mogelijk op een 2-takt. Het zal alleen niet veel helpen op de manieren zoals die hier staan uitgelegd. Mede omdat een electromotor bijna nooit het vermogen kan leveren om de lucht te comprimeren zodat het met ongeveer 1 bar de cilinder ingaat. Ten tweede bestaat er inderdaad het probleem dat de hogere druk eerst onder de cilinder komt en deze vertraagd voordat de lucht daadwerkelijk verbrand. Verder is er onder de zuigen een te grote bufferruimte, waardoor je compressor veel vermogen zal moeten hebben om dit op druk te krijgen. Wat eventueel wel zou kunnen is op de bovenste spoelpoort (boven de inlaatkant) LET OP; ik heb het hier over een Honda cilinder, ik weet niet of dit bij andere merken ook zo is). een buisje te bevestigen, waarop de expansieruimte op druk gebracht wordt ipv de gehele bufferruimte onder de zuiger. Natuurlijk zal de uitlaatpoort afgesloten moeten zijn omdat anders het rendement nagenoeg nul zou zijn. misschien is het een idee. misschien ook niet?
Het komt er dus op neer dat alleen de expansie ruimte op hogere druk wordt gebracht net nadat de zuiger omhoog is en natuurlijk zul je de poort dan ook een stuk naar boven uit moeten frezen.
Verder werdt er ook vroeger al op de kreidlertjes het principe van de compressor gebruikt. Dit werdt gedaan mbv van de koelvan van de gedwongen luchtkoeling. En dit bleek echter redelijk goed te helpen.
|
|
|
|
Pingu |
20-10-2004 15:04 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: M.O.
turbo kan niet op een normale benzine 2 takt door dat de uitlaatpoort hoger staat dan de inlaatpoort
maar bij een diesel 2 takt zou dit wel kunnen omdat deze een uitlaat klep heeft en als je dit principe nou op een bezine gebruikt is et wel mogelijk
(Denk nie dat ie super veel toeren kan draaien)
2t turbo
Link staat in dit topic, en ben ik op internet al vaak genoeg tegen gekomen, eerst iets zeker weten voor je gaat lullen mss?
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
SMALL HONDA |
20-10-2004 15:14 |
Posts: 1575 |
Je moet gewoon een goede wastegate erop bouwen dat de turbo op tijd afblaast en niet alles door de cilinder weer naar buiten blaast.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Leen |
20-10-2004 15:18 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
Je moet gewoon een goede wastegate erop bouwen dat de turbo op tijd afblaast en niet alles door de cilinder weer naar buiten blaast.
dat maakt niks uit, want je uitlaat sluit eerder als je inlaat bij een motor met drukvulling, dus als de uitlaat gesloten is, dan perst je turbo nog 1 bar aandruk naar binnen, en dan pas sluiten ook je spoelers
|
|
|
|
SMALL HONDA |
20-10-2004 15:23 |
Posts: 1575 |
Juist ja en daarom een goede wastegate, dan kan de druk in het Inlaat traject niet te hoog op lopen.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-10-2004 16:35 |
Posts: 9841 |
jongemannetjes..dit is de laatste keer...
de turbo moet meer lucht geven dan dat je motor kan aanzuigen.
Je hebt 50cc (voor de makkelijkheid..), hij zuigt per omwenteling dus 50cc aan..
stel je draait 10000 toeren per minuut, heb je dus 10000x50cc nodig. is 500 000 cc...reken om...is 500 liter per minuut...
dan zou die ventilator van de conrad mss wel geschikt zijn idd ....4m^3 is 4000 liter als ik me niet vergis...
tof.
Let wel dat je de druk niet oneindig kunt op blijven voeren, odmat je sowieso een groot deel via je uitlaatpoort verliest (kleine uitlaatpoort maken dus..) en je een te hoge carterdruk krijgt.
Voordeel is wel dat als je druk hoog genoeg is, je geen membraam nodig hebt..maar alleen een gat
iets zegt me dat mn berekening niet klopt.
Dit bericht is ge-edit door Martijn II op 20-10-2004 16:36
|
|
Too cool for school! |
|
Pingu |
20-10-2004 19:39 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
jongemannetjes..dit is de laatste keer...
de turbo moet meer lucht geven dan dat je motor kan aanzuigen.
Je hebt 50cc (voor de makkelijkheid..), hij zuigt per omwenteling dus 50cc aan..
stel je draait 10000 toeren per minuut, heb je dus 10000x50cc nodig. is 500 000 cc...reken om...is 500 liter per minuut...
dan zou die ventilator van de conrad mss wel geschikt zijn idd ....4m^3 is 4000 liter als ik me niet vergis...
tof.
Let wel dat je de druk niet oneindig kunt op blijven voeren, odmat je sowieso een groot deel via je uitlaatpoort verliest (kleine uitlaatpoort maken dus..) en je een te hoge carterdruk krijgt.
Voordeel is wel dat als je druk hoog genoeg is, je geen membraam nodig hebt..maar alleen een gat
iets zegt me dat mn berekening niet klopt.
Dit bericht is ge-edit door Martijn II op 20-10-2004 16:36
verbrand mengsel wil ook weer weg?
Bij dit soort dingen is het gewoon testen, wat helaas niemand doet, maar waar wel iedereen een mening over heeft....
Het kan gewoon, zie bovenstaande link, maar je zult uiteraard wel tegen wat problemen aanlopen.
Dit bericht is ge-edit door Pingu op 20-10-2004 19:39
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
POM |
20-10-2004 19:54 |
Posts: 757 |
ik heb getest zonder afstellen( dit is dus egt nodig) je gas reactie gaat ff flik omhoog als je hem aandoet das wel fijn voor de rest moet nog afstellen
|
|
|
|
vincents |
20-10-2004 21:13 |
|
Joostvdw |
20-10-2004 21:21 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: POM
ik heb getest zonder afstellen( dit is dus egt nodig) je gas reactie gaat ff flik omhoog als je hem aandoet das wel fijn voor de rest moet nog afstellen
maak es een foto plz? ben wel benieuwd hoe je et hebt gemaakt
owh en om je afstel problemen op te lossen, bedacht ik me opeens, zou je niet vanuit je spruitstuk (waar dus *gokje* 0,5 bar staat) een slangetje kunnen laten lopen naar je overloop van je carb, zodat de druk in je vlotterbak ook 0,5 bar word en daardoor dus "extra" benzine erin pompt als de fan meer toeren maakt?
soort variabele sproeier
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Hans F |
20-10-2004 21:37 |
Posts: 4326 |
waarom zet je dat ding niet in je spruitstuk, want nu maak je een soort ram air systeem ipv een charcher.
|
|
|
|
POM |
20-10-2004 22:18 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
waarom zet je dat ding niet in je spruitstuk, want nu maak je een soort ram air systeem ipv een charcher.
das wel heel enthausiast
me carb er zeker opzetten. das wel moeilijk...
foto's
dat slangetje ha ik al aangesloten kijk maar in me vorige foto's
Dit bericht is ge-edit door POM op 20-10-2004 22:24
|
|
|
|
User 927 |
20-10-2004 23:14 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: POM
[...]
das wel heel enthausiast
me carb er zeker opzetten. das wel moeilijk...
foto's
dat slangetje ha ik al aangesloten kijk maar in me vorige foto's
Dit bericht is ge-edit door POM op 20-10-2004 22:24
Heb je al bedacht wat je gaat zeggen als meneer agent vraagt wat er voor ufo boven je cilinder hangt?
Ziet er wel grappig uit... wil graag weten of ut werkt, dan bouw ik ook een chargertje op m'n brom
Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 20-10-2004 23:14
|
|
|
|
Dit topic is 8611 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 9
|
|