Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #825 - Turbo
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 19-10-2004 21:39 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


? Juist zeer lage slijtage (weinig bewegende delen en geen zuigerveerslopende uitlaatpoort)


+ dat die dingen niet meer als 400 toeren draaien
 
koen-z 19-10-2004 21:43 Print reply

Posts: 3702
IDD die gast met die blower, zeker een worshippie te pakken.
 
Blorn 19-10-2004 21:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

ga dan aan de gang met een MHR speed/cros op je blok te zetten. en een DPR. dan weet je zeker dat het goed zal lopen.
Nooit de behoefte gehad om (misschien wel tegen beter weten in) toch vanalles te proberen? Iets nieuws ontdekken enz.
 
SIWWN 19-10-2004 21:45 Print reply
Posts: 7079
Maak je eigen cilinder
 
B-100 19-10-2004 21:47 Print reply

Posts: 1385
ja, dat zouw ook nog kunnen, maar lijkt me nogal lastig, komt volges mij allemaal nogal zeer presies
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
Leen 19-10-2004 21:47 Print reply

Posts: 26877
je moet je poortimingen iig wel een beetje aanpassen volgens mij, je uitlaat moet het eerste sluiten en daarna pas je spoelers

 
SIWWN 19-10-2004 22:04 Print reply
Posts: 7079
en nog v??l meer
 
ThaYankee 19-10-2004 22:50 Print reply

Posts: 699
ben super benieuwd of het nog wat gaat uithalen!
 
malaguti rst ! ! !
Blukaap2 19-10-2004 22:53 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


+ dat die dingen niet meer als 400 toeren draaien


Nouw, een slag van 3 meter ofzo zorgt nog steeds voor een zeer behoorlijke zuigersnelheid en bijbehorende probleempjes .
 
Stoere brommers
mbx-power 19-10-2004 23:34 Print reply
Posts: 468
hebben jullie er al over nagedacht hoe de turbo gesmeerd moet worden? en een intercooler op een 2-takt lijkt me ook niet handig doordat de lucht koud is krijg je condens vorming wat weer niet echt goed is voor de spoeling en je zal je ontsteking aan moeten passen want je hebt een ander ontstekingstijdstip nodig omdat anders de druk in je cil. te hoog word.
 
SMALL HONDA 20-10-2004 8:34 Print reply

Posts: 1575
Turbo komt er niet op, gaat ook niet omdat die zo kleine zou worden en zo ee hoog toerental moet draaien. (De turbo op een smart draait al een dikke 100000 rpm)
Maar een supercharger moet wel te doen zijn.

Een 2takt diesel heeft nog uitlaat kleppen, diesel injectie en wordt gespoeld met alleen lucht. Dus kan je het mengsel er niet zomaar weer uitblazen.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
User 927 20-10-2004 9:29 Print reply

Posts: 6405
Ik heb een hele tijd terug eens nagedacht over een blower (grote ventilator ) achter mijn carb... kwam er op neer dat je in theorie iets van 3000% meer cilindervulling kunt krijgen (wat niet haalbaar is, maar goed) en dat je rekening moet houden met de werveling van de lucht (honingraat hint hint )

Maar ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, als je trouwens een goede ventilator zoekt:


Quote:

De radiaal ventilator is geschikt voor het verplaatsen van lucht en lichte gassen, bijv. koeling van motoren, transmissie, eindtrappen, diskdrives enz. Ook voor afvoer van warmte, bijv. elektrische machines en apparaten, voor het afzuigen van vervuilde lucht, gassen, benzinedampen in boegen van sportboten of in het huishouden. Voor be- en ontluchting in industrie en landbouw en voor inbouw inaggregaten, bijv. vrachtwagen- of autoverwarming.
Technische spec.: Aansluitspanning 12 V= ? Stroomverbruik 3,25 A ? Toerental 3300 omw./min. ? Grootte van de luchtinlaat en luchtuitlaat 75 mm ? Luchtverpl. 4 m3/min. ? Gewicht 0,7 kg ? Materiaal kunststof.


Verplaatst dus 4m3 lucht per minuut, toerental is wel regelbaar met een soort dimmer ofzow. + dat je hier makkelijk een filter op kwijt kunt

RADIAALVENTILATOR 12V
Artikelnr.: 570095 - 8A
25.95

Te koop bij www.conrad.nl

Edit: Zucht, typ-polio

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 20-10-2004 23:11
 
damage 20-10-2004 12:03 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frankarnhe

Kamerraad van mij is bezig om een extra (voorgemixd) nitrotankje op ze racebrommer te fixen.
Probleem is alleen dat als je knopje switcht dat er nog gewone benzine in de carb zit dus pas na een paar 100 meter begint 'ie ineens te werken
Iemand nog een ideetje hiervoor



en ja ik weet dat dit en oude reply is.

gasklephuis fixen..

vergeten jullie niet gewoon dat een non-turbo koppakking er MET turbo in no-time uitligt?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

je moet een fucking diesel niet gaan vergelijken met een 2 takt. diesel is gewoon trage stront door een tregter en heeft soms een zetje nodig.


de duiven hier opt dak hebben een hoger intelligentiepeil dan jij.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

ik had het over een turbo en niet over blowers. maar ik ben zeeeer benieuwt over het resultaat.

turbo werkt op uitlaat gassen. zal altijd je expantie tegenwerken.

hij moet door olie gekoeld/gesmeert worden.

komt druk onder de zuiger. waardoor de zuiger lichterlijke hinder ondervind.
komt druk boven de zuiger waardoor de zuiger minder makkelijk naar boven gaat.

ga dan aan de gang met een MHR speed/cros op je blok te zetten. en een DPR. dan weet je zeker dat het goed zal lopen.

turbo vind ik teveel tijd voor teweinig prestatie.

Dit bericht is ge-edit door vincents op 19-10-2004 21:01


oww ja nee daarom zijn er zoveel turbo autoos.

maar voor de rest moet ik je wel gelijk geven dat ik niet denk dat het gaat werken.

En nos @ brommer is ondertussen zelfs al een feit. Dus mss dat ik ooit nog terug moet komen op ''ik denk niet dat het gaat werken'' (van een turbo)
 
Leen 20-10-2004 12:26 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

je moet een fucking diesel niet gaan vergelijken met een 2 takt. diesel is gewoon trage stront door een tregter en heeft soms een zetje nodig.


niet fucken met diesel he
 
Neonlampje 20-10-2004 12:42 Print reply

Posts: 14825
eeuwige speculaties.. als iemand het nou ns maakt (zoals pom)
 

Dit topic is 8615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved