Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #825 - Turbo
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 19-10-2004 20:18 Print reply

Posts: 8916
volgens mij gaat het mengsel niet meer door het carter, en hebben deze dingen injectie en kleppen.
 
Honda RC-33
Hans F 19-10-2004 20:19 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

volgens mij gaat het mengsel niet meer door het carter, en hebben deze dingen injectie en kleppen.


de lucht wordt erin gepompt met de turbo via spoelpoort(om te starten wordt een compressor gebruikt). De brandstof (stookolie) wordt net als bij alle diesels geinjecteerd.

bjorn, verkeerd linkje moet deze zijn http://www.kawasakit...laris_motorcycle.htm

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 19-10-2004 20:20

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 19-10-2004 20:21
 
Blorn 19-10-2004 20:20 Print reply

Posts: 13825
Hij vraagt of het toegepast word op 1 cilinders, en jij post foto van je NSR

Verklaard weer wat

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:22
 
POM 19-10-2004 20:22 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

[...]


dus geen turbo... maar hij moet precies met je toerental gelijk lopen... een turbo draat iets van 10x zoveel toeren als de moter. hoe wil jij je electro moter zo hard laten draien dan?

dan mag je je carb behoorlijk vast draien op je spruitstuk als er 1 bar achter komt
Master maak van de 1e keer starten een filmpje dan en een samenvatting wat er gebeurde... ik wil die zien


smeringhoeft niet die ventilator draait standaart 24/7 dus dat zit wel goed.

maar het is gewoon om de zuiger mindermoeite te laten doen dat betekent dus laagtoerig is de druk hoger dan hoogtoerig, want dan word de lucht weg gezogen, dus laagtoerig meer kracht.
maar het gaat eigenlijk over lucht benzine verhouding of me constructie goed gaat... ik wil niet dat me malossie vastloopt
de test uitslagen horen julle wel
 
POM 19-10-2004 20:31 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

volgens mij kan het niet omwille van 3 redenen:

- door de druk die gecreerd wordt in de carter zal de zuiger het moeilijk hebben om naar beneden te komen. hij schakelt in als je rijdt h?

- bij een 2takt staan de in- en uitlaat poort even allebij open, dus zou je het mengsel er gewoon doorheen blazen meer vers mengsel .

- het membraan zal niet meer sluiten
doen ze toch al niet meer boven de 5krpm? en denk je niet dat de zuiger iets meer doorzettings kracht heeft


volgens mij valt er mss wel iets te fixen met een soort roterende inlaat
hoewerkt dat heb je daar een foto van enne het is voor mt.

 
vincents 19-10-2004 20:31 Print reply

Posts: 117
hoe jullie het ook doen. het is prestatie verminderent.

waarom kan ik nergens een mallosi turbo vinden. want die gasten zijn ook niet gek hoor.
 
Blorn 19-10-2004 20:33 Print reply

Posts: 13825
Dus als Malossi iets niet leverd, dan is het meteen niet goed

Ga fietsen jong....

Misschien is dat btw wel omdat je Malossi nog niet eens kunt spellen?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:33
 
vincents 19-10-2004 20:40 Print reply

Posts: 117
waarom bestaat het niet dan? op kleine cilinders????
lees eerst eens een boek over hoe een turbo werk. als we toch aan het afzeiken zijn.
 
Blorn 19-10-2004 20:42 Print reply

Posts: 13825
Jij beweerd dat ik niet weet hoe een turbo werkt? Ben je telepatisch ofzo
 
vincents 19-10-2004 20:44 Print reply

Posts: 117
ok. dan weet je ook dat het zoklein noooit kan.

ik heb om mijn caddy 1.9diezel een turbo zitten van doorsnee 12cm hoe klein word het dan bij 50cc?
 
koen-z 19-10-2004 20:46 Print reply

Posts: 3702
je moet een fucking diesel niet gaan vergelijken met een 2 takt. diesel is gewoon trage stront door een tregter en heeft soms een zetje nodig.
 
vincents 19-10-2004 20:48 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

je moet een fucking diesel niet gaan vergelijken met een 2 takt. diesel is gewoon trage stront door een tregter en heeft soms een zetje nodig.


110PK uit een diezel op 900 Kilo vind ik nog al wat.

maar van 2 takt zou dus +/_ 28mm zijn. carb maat bazeer ik dit op. dat is nooit te maken. een turbo is helemaat uitgeleind. dat kan nooit in een kleine 3cm
 
POM 19-10-2004 20:48 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

hoe jullie het ook doen. het is prestatie verminderent.

waarom kan ik nergens een mallosi turbo vinden. want die gasten zijn ook niet gek hoor.


beredeneer het eens.
enne malossi heeft het wss niet gemaakt omdat het wel een beetje duur is om goed te maken en anders heb ik nix te doen btw tis niet egt een turbo
kijk de fotos



 
vincents 19-10-2004 20:54 Print reply

Posts: 117
ik had het over een turbo en niet over blowers. maar ik ben zeeeer benieuwt over het resultaat.

turbo werkt op uitlaat gassen. zal altijd je expantie tegenwerken.

hij moet door olie gekoeld/gesmeert worden.

komt druk onder de zuiger. waardoor de zuiger lichterlijke hinder ondervind.
komt druk boven de zuiger waardoor de zuiger minder makkelijk naar boven gaat.

ga dan aan de gang met een MHR speed/cros op je blok te zetten. en een DPR. dan weet je zeker dat het goed zal lopen.

turbo vind ik teveel tijd voor teweinig prestatie.

Dit bericht is ge-edit door vincents op 19-10-2004 21:01
 
Twenteboer 19-10-2004 21:03 Print reply

Posts: 1002
Worshippie voor jou mannen met lef :P veel succes met afstellen (lijkt mij het moeilijkste). Zeer mooi gemaakt
 

Dit topic is 8587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved