Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #825 - Turbo
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 19-10-2004 20:05 Print reply
Posts: 2221
ventilator gewoon rechtstreeks op je lichtspoel zetten als hij dan meer toeren gaat draaien draait hij meer stroom dus gaat de fantilator harder draaien
maar volgens mij gaat het niet werken doordat het direct door de uitlaatpoort door naar de uitlaat gejaagd word
 
vincents 19-10-2004 20:06 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]

hier zijn meestal ook ook 1 cilinders (d8 ik)

2- turbo moet gesmeert worden. hoe gaat dat gebeuren?
smeren??? de ventilator of de cilinder

3- afstellen word moeilijk omdat een turbo pas werkt bij de 2500 toeren. en na een aantal toeren er mee ophoud met goede druk te geven.

geldt dit altijd??? maare ik draai eigenlijk nooit onder de 2500rpm (alleen stationair)

- turbo geeft +/_ 1 bar. dan krijg je onder je zuiger druk waardoor je maby problemen zult hebben dat je zuiger moeilijk naar beneden kan. verlies dus.... en gaan ja pakkingen dit houden?
is dit serieus? zuiger moet tog wel lukken je rijd en je heb een vliegwiel! plus je kan hem gewoon uitzetten h?



hier zijn meestal ook ook 1 cilinders (d8 ik)

2- de as waar aan de vinnen zitten.

3- ja naa een aantal 1000 toeren gaat hij minder druk leveren.


4- ja ik probeer serieus te zijn. uitzetten hoe dan?
turbo is aangedreven door uitlaat gassen. als het door de krukas aangedreven word is het een compressor of G-lader (VW polo/golf/corado)


 
arrier 19-10-2004 20:08 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

[...]


hier zijn meestal ook ook 1 cilinders (d8 ik)

2- de as waar aan de vinnen zitten.

3- ja naa een aantal 1000 toeren gaat hij minder druk leveren.


4- ja ik probeer serieus te zijn. uitzetten hoe dan?
turbo is aangedreven door uitlaat gassen. als het door de krukas aangedreven word is het een compressor of G-lader (VW polo/golf/corado)



ventilator op electriciteit laten werken
 
Hans F 19-10-2004 20:09 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincents

[...]


zijn dat 1 cilinders?


monteer je toch gewoon een zwaarder vliegwiel

dit is iig iets (alleen geen sneeuwscooter) http://members.home....4-17.04.04%20002.jpg

verder zou je ws. met de search nog wat links kunnen vinden die ik eerder gepost heb
 
Blorn 19-10-2004 20:10 Print reply

Posts: 13825
Sinds wanneer heb jij turbo Hans?

Trouwens, 2t scheepdiesels hebben ook turbo toch?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:12



Alsjeblieft scheepsdiesel.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:13
 
vincents 19-10-2004 20:11 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

ventilator op electriciteit laten werken


dus geen turbo... maar hij moet precies met je toerental gelijk lopen... een turbo draat iets van 10x zoveel toeren als de moter. hoe wil jij je electro moter zo hard laten draien dan?

dan mag je je carb behoorlijk vast draien op je spruitstuk als er 1 bar achter komt
Master maak van de 1e keer starten een filmpje dan en een samenvatting wat er gebeurde... ik wil die zien
 
Neonlampje 19-10-2004 20:13 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Sinds wanneer heb jij turbo Hans?

idd
Btw, ik denk dat je beter richting een supercharger moet gaan denken ipv een turbo
 
bart de scootergek 19-10-2004 20:14 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Sinds wanneer heb jij turbo Hans?

Trouwens, 2t scheepdiesels hebben ook turbo toch?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:12

afbeelding

Alsjeblieft scheepsdiesel.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:13


maar dit werkt toch niet meer met langspoeling?
 
Honda RC-33
arrier 19-10-2004 20:16 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Sinds wanneer heb jij turbo Hans?

Trouwens, 2t scheepdiesels hebben ook turbo toch?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:12

afbeelding

Alsjeblieft scheepsdiesel.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 20:13

huh nog nooit van 2takt diesel gehoord, weer wat geleerd maar dat dat op schepen word toegepast lijkt me een best hoog slijtage hebbe tegenover 4takt
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-10-2004 20:16 Print reply

Posts: 9841
check PF anders ff

enneh...pas je uitlaat maar vast aan op de turbo.
ow wacht.
hmm...nee..hij is mechanisch aangedreven he...

toch aanpassen dan...mengsel word tmeer naar buiten geblazen

 
Too cool for school!
Blorn 19-10-2004 20:16 Print reply

Posts: 13825
Weet ik zo niet, maar kon geen plaatje vinden van sneeuwscooters met turbo (terwijl die er genoeg zijn!!)
 
Hans F 19-10-2004 20:17 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Sinds wanneer heb jij turbo Hans?




vat ik even niet?
 
MBX_cruiser 19-10-2004 20:17 Print reply

Posts: 828
volgens mij kan het niet omwille van 3 redenen:

- door de druk die gecreerd wordt in de carter zal de zuiger het moeilijk hebben om naar beneden te komen.

- bij een 2takt staan de in- en uitlaat poort even allebij open, dus zou je het mengsel er gewoon doorheen blazen.

- het membraan zal niet meer sluiten


volgens mij valt er mss wel iets te fixen met een soort roterende inlaat.
 
Hans F 19-10-2004 20:18 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

huh nog nooit van 2takt diesel gehoord, weer wat geleerd maar dat dat op schepen word toegepast lijkt me een best hoog slijtage hebbe tegenover 4takt


? Juist zeer lage slijtage (weinig bewegende delen en geen zuigerveerslopende uitlaatpoort)
 
arrier 19-10-2004 20:18 Print reply
Posts: 2221
zou dat met de uitlaatpoort niet gewoon op te lossen zijn door carterinlaat?
 

Dit topic is 8674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved