Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #825 - Turbo
|
Pagina 4 van 9
|
Dit topic is 8648 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
frankarnhe |
21-4-02?16:57 |
Posts: 1213 |
Quote: posted bij Michiel TS70X
hmm misschien toch wel een leuk project om een een of ander blaas systeem op de luchtinlaat aan te sluiten, effe snel met de dremel aandrijven ofzo
Die jongen die die 70ccmalossi lc voor peugeot103 bij jou op kwam halen gaat dit maken mbv systeem dat skoeters gebruiken voor de geforceerde luchtkoeling . Ging wel lukken, das trouens ook verboden bij brommerrace's d8 ik
Quote:
haha klinkt allemaal wel mooi enzo, gaat iemand t een x uitprobere?
Kamerraad van mij is bezig om een extra (voorgemixd) nitrotankje op ze racebrommer te fixen.
Probleem is alleen dat als je knopje switcht dat er nog gewone benzine in de carb zit dus pas na een paar 100 meter begint 'ie ineens te werken
Iemand nog een ideetje hiervoor
|
|
|
|
Joost |
21-4-02?17:35 |
Posts: 1108 |
Ha, grappig dat jullie net op dit momenent dit topic posten. Ik heb vorige week een blaas systeem gemaakt voor de lucht inlaat van de mb. Nog niet kunnen uit testen want de mb ligt nog al uitelkaar op dit moment. Ik heb geen zin om een ellelang verhaal te gaan typen dus ff kort.
Als ventilator hebben we gebruikt een pc powersuply Koeler van 24 volt. Achter deze koeler zit een honingraad tegen werveling.
De fan heeft een lucht verplaatsing van 600 liter per minuut. Aannemend dat een 50cc cilinder ook daadwerkelijk 50cc aanzuigt, verbruikt zo'n standaart zo'n 700 liter per minuut bij 13.500 rpm's. De ventilator is dus eigenlijk is hij te klein.
De moter zuigt echter zelf die lucht al aan, dus de ventilator zal hem alleen maar mee helpen. Daarnaast zal hij bij lage toeren de luchtsnelheid in je caberateur verhogen, wat weer voor een betere vergasing zorgt.
Mocht dit projectje toch niet werken, dan wil ik nog es een ducted-fan van een model vliegtuig proberen.
Mogelijke voordelen:
* Langere opening van membraam, door lichte overdruk.
* Stabilere luchtstroom.
* Hogere lucht snelheid.
* Lichte vorm van druk vulling.
Een turbo op een 2-takt gaat inderdaad niet werken, bij teveel overdruk in het charter gaat de moter zich zelf tegenwerken.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
ardan |
21-4-02?20:09 |
Posts: 595 |
nou voor die nitro injectie toestanden,je moet deze inspuiting doen op het spruitstuk,je tankt gewoon mix en op het topje waar normaal de olie geinjecteerd word sluit je je nitro op aan (als je een honda schakel hebt toch).schakeltje over en hopla directe injectie in het spruitstuk (word zo gedaan bij harley's) en BAM je blaast gewoon alles op,maar je trekt wel als een gek voor zo'n 5 sec (MAX 10 sec,bij auto's is dit zelf de tijdslimiet dus ik zou niet langer proberen)
mmm enig probleem is waar vul je je tankje bij en heb je het geld om elke keer een nieuwe kruk,cil,piston,kop etc te steken want deze zijn daarna echt wel rot
|
|
have a blast,go fast |
|
POM |
19-10-2004 19:23 |
Posts: 757 |
Ik kick een oud topic i know...
maaaar...
ik heb dus een ventilator geregeld vanuit een ketel. deze ventilator laat de vlam in de ketel naar beneden branden( voor de indicatie dat die sterk is. Deze ventilator is 24v maar op 12v levert hij nog 4/7 van de capiciteit. nou wilde ik dus proberen het ff als test op me brommert te zetten maar was mijn vraag. hoe doe ik dit met luchtbrandstof verhouding. ik heb 2 slangetjes aangesloten op me carb (overstroom + de andere). moet ik me choke anders aanpassen (je kan volgens mij choke sproeiers regelen)
wat pic's
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-10-2004 19:41
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
19-10-2004 19:27 |
Posts: 4578 |
utfs!, gaat niet werken
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Mr.MTX |
19-10-2004 19:32 |
Posts: 1854 |
sbeun hem gewoon op je brommert, en maak er een filmpje van...misschien worden een paar mensen er wijzer van...
|
|
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU! |
|
POM |
19-10-2004 19:32 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
utfs!, gaat niet werken
heb ik ook gedaan... dit is er namelijk ??n van
daar stond ingeval van ram air moet je slangetjes op je carb aansluiten dus heb ik gedaan
Dit bericht is ge-edit door POM op 19-10-2004 19:33
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
19-10-2004 19:41 |
Posts: 8678 |
Zou ut goed te doen zijn op een 50cc 4taktje??
|
|
|
|
vincents |
19-10-2004 19:53 |
Posts: 117 |
op 2takt heb het denk geen nut.
1- turbo moet werken op toerental van je cilinder. dus via uitlaat poort is verslies.
2- turbo moet gesmeert worden. hoe gaat dat gebeuren?
3- afstellen word moeilijk omdat een turbo pas werkt bij de 2500 toeren. en na een aantal toeren er mee ophoud met goede druk te geven.
4- turbo geeft +/_ 1 bar. dan krijg je onder je zuiger druk waardoor je maby problemen zult hebben dat je zuiger moeilijk naar beneden kan. verlies dus.... en gaan ja pakkingen dit houden?
5- als dit alles zou lukken. komt de zuiger dan wel met zoon laag toerig tal omhoog? auto heb namelijk 4 cilinder die draaien en er staat er altijd wel 1 op arbeidslag. wat gaan al je pakkingen doen?
|
|
|
|
Hans F |
19-10-2004 19:54 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vincents
op 2takt heb het denk geen nut.
1- turbo moet werken op toerental van je cilinder. dus via uitlaat poort is verslies.
2- turbo moet gesmeert worden. hoe gaat dat gebeuren?
3- afstellen word moeilijk omdat een turbo pas werkt bij de 2500 toeren. en na een aantal toeren er mee ophoud met goede druk te geven.
4- turbo geeft +/_ 1 bar. dan krijg je onder je zuiger druk waardoor je maby problemen zult hebben dat je zuiger moeilijk naar beneden kan. verlies dus.... en gaan ja pakkingen dit houden?
5- als dit alles zou lukken. komt de zuiger dan wel met zoon laag toerig tal omhoog? auto heb namelijk 4 cilinder die draaien en er staat er altijd wel 1 op arbeidslag. wat gaan al je pakkingen doen?
bs. het bestaat en wordt toegepast op 2takten (bv. sneeuwscooters)
|
|
|
|
vincents |
19-10-2004 19:58 |
Posts: 117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
bs. het bestaat en wordt toegepast op 2takten (bv. sneeuwscooters)
zijn dat 1 cilinders? kom maar op met die foto's en explodit fuws. hoe je het ook skrijft.
en interkooler gaat pas werken bij de 60km denk. en hoe wil je dat afstellen/berijden. bij injectie zou het kunnen.
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-10-2004 20:01 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vincents
[...]
zijn dat 1 cilinders? kom maar op met die foto's en explodit fuws. hoe je het ook skrijft.
en interkooler gaat pas werken bij de 60km denk. en hoe wil je dat afstellen/berijden. bij injectie zou het kunnen.
wie zegt dat er met intercoolers word gewerkt?
sneeuwscooter? das in sneeuw dus koud zat
|
|
Honda RC-33 |
|
vincents |
19-10-2004 20:02 |
Posts: 117 |
maar als daar overbegonnen word. en het staat aan het begin van dit topic
|
|
|
|
POM |
19-10-2004 20:02 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
bs. het bestaat en wordt toegepast op 2takten (bv. sneeuwscooters)
hier zijn meestal ook ook 1 cilinders (d8 ik)
2- turbo moet gesmeert worden. hoe gaat dat gebeuren?
smeren??? de ventilator of de cilinder
3- afstellen word moeilijk omdat een turbo pas werkt bij de 2500 toeren. en na een aantal toeren er mee ophoud met goede druk te geven.
geldt dit altijd??? maare ik draai eigenlijk nooit onder de 2500rpm (alleen stationair)
- turbo geeft +/_ 1 bar. dan krijg je onder je zuiger druk waardoor je maby problemen zult hebben dat je zuiger moeilijk naar beneden kan. verlies dus.... en gaan ja pakkingen dit houden?
is dit serieus? zuiger moet tog wel lukken je rijd en je heb een vliegwiel! plus je kan hem gewoon uitzetten h?
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-10-2004 20:03 |
|
Dit topic is 8648 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 9
|
|