Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #825 - Turbo
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HJ 21-6-2001?09:38 Print reply
Posts: 281
CO2 is NIET licht ontvlam baar, wat zou je dan moeten krijgen?? CO3?? NOT! CO daarintegen is wel ontvlambaar
 
4stroke rules
Nick - Administrator 21-6-2001?11:51 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: HJ?

CO2 is NIET licht ontvlam baar, wat zou je dan moeten krijgen?? CO3?? NOT! CO daarintegen is wel ontvlambaar

En wat krijg je dan?? CO2
 
Sneks 21-6-2001?13:25 Print reply
Posts: 2499
Hij bedoelde koolzuur, maar koolzuur is geen CO2 maar H2 CO3
dit wordt omgezet bijvoorbeeld als je het drinkt in H2O en CO2
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sneks 21-6-2001?13:41 Print reply
Posts: 2499
heb ik eens even goed opgelet bij schei(t)kunde
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Spitfire 21-6-2001?13:54 Print reply
Posts: 146
Glyceroltrinitraat dat gaat wel lekker...
Voor de domme mensen (Nitroglycerine)
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/323.gif[/IMG]
Martijn 21-4-02?02:39 Print reply
Posts: 10000
godverdomme pseicho of hoe je ook heet...

dat idee heb ik hier een maand geleden gepost ofzo...topictitel 5x meer kracht uit je blok...

dat kwam later ook gewoon neer op een dieselmotor met benzine...

turbo in 2takt kan niet, omdat de brandstof via het carter gaat. als je daar teveel druk hebt kan de zuiger niet meer naar beneden (of krijgt veel moeite) en dat betekent gewoon krachtverlies of gewoon geen lopende motor.

HET WAS MIJN IDEE!!!!!
ik heb het er nog met nick over gehad toen op msn...maar nou doet nick natuurlijk alsof hij er niets van weet he nick....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
B3AST 21-4-02?08:17 Print reply
Posts: 2469
Nee turbo wil inderdaad niet omdat je met carterdruk zit. Maar laatst heb ik een intercooler bedacht voor mien plof

ik weet niet of het werkt maar ik zal het ff uitleggen:

Je hebt van die bussen slagroomspuitdrukgas bij de blokker, hier komt shit uit das IJS en IJS koud (een maat van me noemt het trip-gas omdat je er stoned van wordt, maar je mag niet niet direct inademen, want dan bevriezen je longen! )

okee
je zet je carburateur een cm of 5 naar achter en verbind hem in vervolg aan de massa met een koperen buis met diameter van je carb waar het mengsel door gaat.
Nu neem je een langere, veel dunnere koperen buis (5mm dik ofso) en die wikkel je helemaal in spiraal zoveel mogelijk om je eigen gefabriekte spruitstuk heen.
Aan het ene eind van die twede koperen buis zet je die drukgasbus. Als je die indrukt koelt het hele zootje dus gigantisch af! want koper is niet bepaald isolerend...

conclusie> je mengsel wordt kouder en het krimpt als een beest, er kan dus meer in je cylinder...

wat ik me afvraag is alleen of je nu niet een bougie warmtegraat -300 nodig hebt om het zootje te ontsteken ofso
 
- insane in the brain -
70malossi 21-4-02?10:30 Print reply
Posts: 4176
jullie zijn allemala gestoord!

de eerste die hier met een 2 takt met charger o pde stoep staat krijgt een kratje bier.

en dta van die ramiar bij 150 km pas werkzaam is voor een 4 takt.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
SIWWN 21-4-02?10:42 Print reply
Posts: 7079
Wat doen jullie toch allemaal moeilijk
Probeer onderstaande gewoon

1.Nitro-methaan
Nitromethaan is een vloeistof die behoort tot de groep van de alkanen en
heeft een hele lange keten.Nitromethaan is te koop eigenlijk alleen maar in
de modelbouwshop.Het wordt aangegeven in procenten ten opzichte van de gewone
benzine.Dus b.v. 6% betekent 6 delen pure nitro op 100 delen gewone benzine.
Nitro-methaan heeft de eigenschap bij verbranding een hogere temperatuur aan
te nemen dan methaan.hiervoor is een oplossing lees verder!

2.loodvervanger
Het klinkt stom,maar of je nou met een tweetakt of een viertakt-motor begint,
je zult er altijd loodvervanger bij moeten doen.Dat moet erbij omdat het
de eigenschap heeft zich aan het metaal te hechten en dat moeten we net hebben!
Doordat de loodvervanger zich hecht aan het metaal hebben de hete nitro-gassen
niet te mogelijkheid de hitte aan het metaal af te geven.
Lood vervanger is te koop onder de naam "lead substitute" of ( "lead substitute & Octane Booster" Het belangrijkste doel van de loodvervanger is dus dat je geen oververhitting krijgt.


3.gewone benzine
De gewone benzine is nodig om de nitro-benzine te verdunnen.Als je dit niet zou doen dan
dan zou je van iedere CC ??n pk aan kracht cre?ren,en dat zal de motor niet uithouden.
Zorg dus voor gewone losse benzine(euro 95).


4.een benzine motor
Het klinkt al voor zich dat er een benzine motor voor nodig is..Neem een gewone tweetakt motor iets als een motortje van een
MB of een MT.Een viertakt blok zou ook wel werken maar die zijn vaak nogal duur
Met een auto zou ik het niet zo snel doen want als er iets misgaat .........

5.een viscositeit verhogend middel + speciale olie
Met de viscositeit van olie wordt de mate van glijbaarheid aangegeven.Omdat een nitro
aangedreven motortje veel toeren maakt en de olie dan vaak wel een beetje verbrandt
zul je een extra glij-middel erbij moeten doen.De olie die je eveneens bij de benzine
zal moeten doen kun je ook kopen bij de modelbouwshop.De specialiteit hierbij is dat
de ontbrandings-temperatuur van die olie veel hoger ligt dan de temperatuur waarbij de
gewone olie?n verbranden.


Als je dan al die dingen hebt dan moet je ermee aan de gang.Zo moeilijk is dat niet omdat
ik je nu alle instructies zal geven.
Zorg dat je nooit of te nimmer zomaar te nitro in je tank gooit,want dan gaat het zeker mis!
Neem een gewone plastic fles en vul deze voor 65% met benzine.Dus als we een liter-fles nemen
dan gaat daar dus 650cc euro 95 in.Vervolgens doen we er nitro(12%)bij met ongeveer 300 ml
Dus dan hebben we een fles met ongeveer 4% nitro.Dit is eigenlijk te veel maar het mengsel wordt nog een keer
gemengd doordat het later in de tank komt.
Vervolgens doen we 15ml loodvervanger erbij en 10ml viscositeitverhogend middel,en 25ml
van de speciale olie.Je moet ervoor zorgen dat het zo een beetje in die verhoudingen bij elkaar komt.

Ik zal als voorbeeld een brommer nemen.Ik neem een brommer die een tankinhoud heeft van 5 liter.
We zorgen dat er in de tank nog een halve liter zit.
Eerst moet de motor warm zijn gelopen.Pas als de motor redelijk warm is kan het nitro-mengsel
erin worden gedaan.En dan kan het feest beginnen!






De resultaten
De resultaten die zijn,als je het goed doet,geweldig.Een gigantische trekkracht is het gevolg.
Als je alles volgens de goede mengverhoudingen hebt gedaan dan heb je een hele goede kans dat alles
goed gaat.Met deze kreidler(50 cc) werdt een snelheid bereikt van 120 km/h in ik schat 5 seconde.
Daarna trok ik als een gek de koppeling in en vol in de remmen.De motor werd nog niet eens zo heet
en momenteel rijdt hij nog steeds.Het mooiste was dat eerst het motortje gewoon loopt gewoon tok-tok-tok
Maar als dan de nitro erin gaat dan dan worden de slagen wat harder en knalt hij wat meer dus bam-bam-bam
En als je dan het gas opentrekt,nou echt geweldig.Helaas heb ik hem door geld gebrek moeten verkopen.

veel suc6







 
Neonlampje 21-4-02?10:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Hoi ik ben nieuw?...

godverdomme pseicho of hoe je ook heet...

dat idee heb ik hier een maand geleden gepost ofzo...topictitel 5x meer kracht uit je blok...

dat kwam later ook gewoon neer op een dieselmotor met benzine...

turbo in 2takt kan niet, omdat de brandstof via het carter gaat. als je daar teveel druk hebt kan de zuiger niet meer naar beneden (of krijgt veel moeite) en dat betekent gewoon krachtverlies of gewoon geen lopende motor.

HET WAS MIJN IDEE!!!!!
ik heb het er nog met nick over gehad toen op msn...maar nou doet nick natuurlijk alsof hij er niets van weet he nick....

Kijk eens naar data van deze topic...
 
Neonlampje 21-4-02?11:01 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

Wat doen jullie toch allemaal moeilijk
Probeer onderstaande gewoon

1.Nitro-methaan
Nitromethaan is een vloeistof die behoort tot de groep van de alkanen en
heeft een hele lange keten.Nitromethaan is te koop eigenlijk alleen maar in
de modelbouwshop.Het wordt aangegeven in procenten ten opzichte van de gewone
benzine.Dus b.v. 6% betekent 6 delen pure nitro op 100 delen gewone benzine.
Nitro-methaan heeft de eigenschap bij verbranding een hogere temperatuur aan
te nemen dan methaan.hiervoor is een oplossing lees verder!

2.loodvervanger
Het klinkt stom,maar of je nou met een tweetakt of een viertakt-motor begint,
je zult er altijd loodvervanger bij moeten doen.Dat moet erbij omdat het
de eigenschap heeft zich aan het metaal te hechten en dat moeten we net hebben!
Doordat de loodvervanger zich hecht aan het metaal hebben de hete nitro-gassen
niet te mogelijkheid de hitte aan het metaal af te geven.
Lood vervanger is te koop onder de naam "lead substitute" of ( "lead substitute & Octane Booster" Het belangrijkste doel van de loodvervanger is dus dat je geen oververhitting krijgt.


3.gewone benzine
De gewone benzine is nodig om de nitro-benzine te verdunnen.Als je dit niet zou doen dan
dan zou je van iedere CC ??n pk aan kracht cre?ren,en dat zal de motor niet uithouden.
Zorg dus voor gewone losse benzine(euro 95).


4.een benzine motor
Het klinkt al voor zich dat er een benzine motor voor nodig is..Neem een gewone tweetakt motor iets als een motortje van een
MB of een MT.Een viertakt blok zou ook wel werken maar die zijn vaak nogal duur
Met een auto zou ik het niet zo snel doen want als er iets misgaat .........

5.een viscositeit verhogend middel + speciale olie
Met de viscositeit van olie wordt de mate van glijbaarheid aangegeven.Omdat een nitro
aangedreven motortje veel toeren maakt en de olie dan vaak wel een beetje verbrandt
zul je een extra glij-middel erbij moeten doen.De olie die je eveneens bij de benzine
zal moeten doen kun je ook kopen bij de modelbouwshop.De specialiteit hierbij is dat
de ontbrandings-temperatuur van die olie veel hoger ligt dan de temperatuur waarbij de
gewone olie?n verbranden.


Als je dan al die dingen hebt dan moet je ermee aan de gang.Zo moeilijk is dat niet omdat
ik je nu alle instructies zal geven.
Zorg dat je nooit of te nimmer zomaar te nitro in je tank gooit,want dan gaat het zeker mis!
Neem een gewone plastic fles en vul deze voor 65% met benzine.Dus als we een liter-fles nemen
dan gaat daar dus 650cc euro 95 in.Vervolgens doen we er nitro(12%)bij met ongeveer 300 ml
Dus dan hebben we een fles met ongeveer 4% nitro.Dit is eigenlijk te veel maar het mengsel wordt nog een keer
gemengd doordat het later in de tank komt.
Vervolgens doen we 15ml loodvervanger erbij en 10ml viscositeitverhogend middel,en 25ml
van de speciale olie.Je moet ervoor zorgen dat het zo een beetje in die verhoudingen bij elkaar komt.

Ik zal als voorbeeld een brommer nemen.Ik neem een brommer die een tankinhoud heeft van 5 liter.
We zorgen dat er in de tank nog een halve liter zit.
Eerst moet de motor warm zijn gelopen.Pas als de motor redelijk warm is kan het nitro-mengsel
erin worden gedaan.En dan kan het feest beginnen!






De resultaten
De resultaten die zijn,als je het goed doet,geweldig.Een gigantische trekkracht is het gevolg.
Als je alles volgens de goede mengverhoudingen hebt gedaan dan heb je een hele goede kans dat alles
goed gaat.Met deze kreidler(50 cc) werdt een snelheid bereikt van 120 km/h in ik schat 5 seconde.
Daarna trok ik als een gek de koppeling in en vol in de remmen.De motor werd nog niet eens zo heet
en momenteel rijdt hij nog steeds.Het mooiste was dat eerst het motortje gewoon loopt gewoon tok-tok-tok
Maar als dan de nitro erin gaat dan dan worden de slagen wat harder en knalt hij wat meer dus bam-bam-bam
En als je dan het gas opentrekt,nou echt geweldig.Helaas heb ik hem door geld gebrek moeten verkopen.

veel su6

hmm jij hebt er veel verstand van.. of je hebt alles van site af geplukt

met nitro bedoel je Glyceroltrinitraat ??

Ik zou het niet op wagen... bij de bereiding 1 overwachtse beweging en we mogen je van de eeuwige circuitvelden afschrapen...

 
solidsjakie 21-4-02?11:05 Print reply

Posts: 2291
als je een leuke namaak turbo wilt bouwen, hou het dan ook simpel. Neem gewoon een ventilator(en toen was er de pc voeding) hier zit een grote ventilator in. Deze is 12v. Als je deze op je inlaat zet moet het goedgaan, ik heb het niet geprobeerd.
 
SIWWN 21-4-02?11:15 Print reply
Posts: 7079
________________________________________________
hmm jij hebt er veel verstand van.. of je hebt alles van site af geplukt

met nitro bedoel je Glyceroltrinitraat ??

Ik zou het niet op wagen... bij de bereiding 1 overwachtse beweging en we mogen je van de eeuwige circuitvelden afschrapen...
________________________________________________
Ja ik heb het van een site afgeplukt maar het wel handig?? ik g het wel eens proberen maar wel op een lang recht stuk
Je trekt een 125 er dan waarschijnlijk ook wel uit en alle auto's

p.s. die gast met die kreidler had nog niet eens een andere uitlaat en dan nog 120 km/u
Hoe hard zou je met getunde 70 halen?
 
Siepie Wokkel 21-4-02?12:48 Print reply
Posts: 3888
haha klinkt allemaal wel mooi enzo, maar komt er ook nog eens wat van, gaat iemand t een x uitprobere? ikke iig niet, want volgens mij is mijn gietijzeren imi wand dan weg
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Rens 21-4-02?13:50 Print reply

Posts: 6863
Met nitro bedoelen ze gewoon nitro zonder de glycerine (dit maakt het mengsel explosiever een instabiel)

 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 8613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved