Door een turbo krijg je gewoon een veel hogere compressie toch?
Is gewoon veel meer power in alle toeren...
Maar doordat ie meer compressie heeft kan het lucht benzine mengsel dat dan in de cilinder zit ontploffen voordat de zuiger op z'n hoogste punt zit (door de druk)
Misschien is het wel gaaf om net zoiets te maken als bij een diesel...gewoon superveel compressie....geen carb erop ofzo maar door de inlaat alleen lucht naar binnen laten (evt. met turbo flink aanstampen) en dan wanneer je wilt dat het ontploft benzine erbij spuiten (direct in de verbrandingskamer dus) dmv injectie...
Dan heb je denkik ook wel lekker veel power...maar dan moet je wel een stevige cilinder hebben... (dan heb je ook geen ontsteking nodig...)
Ej...potverdrie...kiek mij hier filosoferen...en dan kun je misschien mooi dmv je oude ontstekingsspullen het tijdstip van injecteren van de benzine regelen!! MJAM
Denkt iemand dat dit werkt?
Een ander ideetje is een 4 takt kop erop zetten...de uitlaatpoort in de cilinder dan ombouwen tot spoelpoort ofzo...
En dan van alle kleppen in die 4takt kop uitlaatkleppen maken...dus dat ze tegelijk open gaan...
Heb je meer spoelpoorten, en dan wordt de verbrande benzine beter uit de cilinder verdreven door de nieuwe benzine...
|