Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #825 - Turbo
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 8644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

piotr 19-6-2001?13:14 Print topicpost
Posts: 32
iemand hier weleens geprobeerd een turbo op een 2 takt te laten werken?? of intercooler, of iest in die richting


 

Sneks 19-6-2001?13:54 Print reply
Posts: 2499
Ik denk dat een turbo niet goed gaat. Want dan drijf je toch via bv een schoepenrad met je uitlaatgassen je inlaat aan ofzo??
Als je in je uitlaat een schoepenrad zet dan verstoor je ernstig de tegendruk van je uitlaat.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
70malossi 19-6-2001?14:50 Print reply
Posts: 4176
neeh turbo op 2takt is niet zo super.
een supercharger (=mechanische turbo) zou nog wel kunnen.aangedreven door krukas.ofzo
een intercooler zorgt ervoor dat de lucht koeler wordt dus samengeperst zodat er meer de cil in kan.intercooler gaan eigenlijk altijd gepaard met turboos.met of zonder wastegate
aangezien een 2 takt een heel smale powerband heefd is een turbo dan niks omdat de turbolag de powerband nog smaller maakt en de gas reactie ook ronduit K*t maakt.
ik denk dat je meer aan een ram air inlaat hebt.als je toch wil knutselen
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
piotr 19-6-2001?17:07 Print reply
Posts: 32


RAM-air werkt pas goed bij snelheden boven de 150km/h, je moet ook heel grote oppervlaktes gebruiken om de lucht te vangen. is nix dus

maar intercooler is dat niets?? doordat de lucht kouder gemaakt word past er meer benzine in de lucht, ((net als dat er meer water in lucht past als het koud is--->> regen bij warme lucht))

 
Pseicho 19-6-2001?17:38 Print reply
Posts: 90
Door een turbo krijg je gewoon een veel hogere compressie toch?
Is gewoon veel meer power in alle toeren...
Maar doordat ie meer compressie heeft kan het lucht benzine mengsel dat dan in de cilinder zit ontploffen voordat de zuiger op z'n hoogste punt zit (door de druk)

Misschien is het wel gaaf om net zoiets te maken als bij een diesel...gewoon superveel compressie....geen carb erop ofzo maar door de inlaat alleen lucht naar binnen laten (evt. met turbo flink aanstampen) en dan wanneer je wilt dat het ontploft benzine erbij spuiten (direct in de verbrandingskamer dus) dmv injectie...

Dan heb je denkik ook wel lekker veel power...maar dan moet je wel een stevige cilinder hebben... (dan heb je ook geen ontsteking nodig...)

Ej...potverdrie...kiek mij hier filosoferen...en dan kun je misschien mooi dmv je oude ontstekingsspullen het tijdstip van injecteren van de benzine regelen!! MJAM

Denkt iemand dat dit werkt?


Een ander ideetje is een 4 takt kop erop zetten...de uitlaatpoort in de cilinder dan ombouwen tot spoelpoort ofzo...
En dan van alle kleppen in die 4takt kop uitlaatkleppen maken...dus dat ze tegelijk open gaan...
Heb je meer spoelpoorten, en dan wordt de verbrande benzine beter uit de cilinder verdreven door de nieuwe benzine...
 
Pseicho 20-6-2001?04:56 Print reply
Posts: 90
Owja...als je perse een turbo wilt maken...dan kun je ook de turbo met een elektromotortje aandrijven (gewoon met een kabeltje aan de ontsteking vast maken en dan draait ie ook harder naarmate je meer toeren maakt...)
 
piotr 20-6-2001?09:55 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Pseicho?

Door een turbo krijg je gewoon een veel hogere compressie toch?
Is gewoon veel meer power in alle toeren...
Maar doordat ie meer compressie heeft kan het lucht benzine mengsel dat dan in de cilinder zit ontploffen voordat de zuiger op z'n hoogste punt zit (door de druk)

Misschien is het wel gaaf om net zoiets te maken als bij een diesel...gewoon superveel compressie....geen carb erop ofzo maar door de inlaat alleen lucht naar binnen laten (evt. met turbo flink aanstampen) en dan wanneer je wilt dat het ontploft benzine erbij spuiten (direct in de verbrandingskamer dus) dmv injectie...

Dan heb je denkik ook wel lekker veel power...maar dan moet je wel
een stevige cilinder hebben... (dan heb je ook geen ontsteking nodig...)

Ej...potverdrie...kiek mij hier filosoferen...en dan kun je misschien mooi dmv je oude ontstekingsspullen het tijdstip van injecteren van de benzine regelen!! MJAM

Denkt iemand dat dit werkt?


Een ander ideetje is een 4 takt kop erop zetten...de uitlaatpoort in de cilinder dan ombouwen tot spoelpoort ofzo...
En dan van alle kleppen in die 4takt kop uitlaatkleppen maken...dus dat ze tegelijk open gaan...
Heb je meer spoelpoorten, en dan wordt de verbrande benzine beter uit de cilinder verdreven door de nieuwe benzine...




tering zeg!!!!
en op welk punt moeten dan de poorten van de kop open??




 
piotr 20-6-2001?09:56 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Pseicho?

Owja...als je perse een turbo wilt maken...dan kun je ook de turbo met een elektromotortje aandrijven (gewoon met een kabeltje aan de ontsteking vast maken en dan draait ie ook harder naarmate je meer toeren maakt...)


ehm... de turbotor maakt meer dan 150.000 rmp, dat haal je niet met een elektromotor, en grote fan
 
-Michiel RS- 20-6-2001?10:06 Print reply
Posts: 2803
150 000 toeren ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :n

15000 zeker ?
 
piotr 20-6-2001?10:27 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

150 000 toeren ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :n

15000 zeker ?


nee 150.000 tot 200.000 rpm, dat zijn de toeren van de turbine/fan/rotor/schoepenrad/hoejehetookwiltoemen die de lucht je carb inblaast
 
Nick - Administrator 20-6-2001?10:35 Print reply

Posts: 4967
Wohooo dat zal een lekkere hitte veroorzaken!
 
piotr 20-6-2001?11:01 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Nick?

Wohooo dat zal een lekkere hitte veroorzaken!


ja doordat die lucht word samengeperst word het heet, en doordat de lucht dus heet is kan het minder benzine opnemen, daarom is een intercooler uitgevonden, die intercooler koelt die lucht weer af
 
Nick - Administrator 20-6-2001?11:06 Print reply

Posts: 4967
Ik vattum!
 
-Michiel RS- 20-6-2001?11:09 Print reply
Posts: 2803
hmm misschien toch wel een leuk project om een een of ander blaas systeem op de luchtinlaat aan te sluiten, effe snel met de dremel aandrijven ofzo, leuk om ff te proberen of het effekt heeft.
 
Pseicho 20-6-2001?12:22 Print reply
Posts: 90
Nej maar electromotortjes kunnen toch een behoorlijk toerental halen hoor!!! ennuh...als je ff met tandwieltjes werkt kun je ze nog sneller laten draaien....

Maar hoe vonden jullie dat diesel idee? (maar dan met benzine dus)
 
70malossi 20-6-2001?15:39 Print reply
Posts: 4176
300000 is ook geen uitzondering.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 8644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved