Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-O

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8241 - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ardan 26-3-2003 13:12 Print reply
Posts: 595
staat dat erbij in het boek,want dan ga ik straks kijken.hoe staat dat aangeduid?

is dat het puntje dat na cos staat ofoz?

alleszins bedankt,Bell had het wel duidelijk mogen schrijven cos^-1,

thanks
 
have a blast,go fast
Nick - Administrator 26-3-2003 15:58 Print reply

Posts: 4967
Cos^-1 is gewoon de inverse van cosinus.
Meestal is dat op je rekenmachine de shift functie van de COS-toets.
 
Martijn 26-3-2003 20:12 Print reply
Posts: 10000
en dat staat weer geljk aan 1/cos
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Siepie Wokkel 26-3-2003 21:48 Print reply
Posts: 3888
ik heb zonet ook een andere demper op mn tecno gelast.. in de vrij wou hij best wel toeren maken.. zal morge ff kijken hoe hij het doet onder et rijden... komt iig wel bruut geluid uit


normaal heb je gelijk naar de expansie de demper... nu zit er een tussen buisje van 20/25cm ofzo met diameter 22mm en daarna de demper....
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Frank1985 26-3-2003 22:19 Print reply
Posts: 92
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

dus jij zegt, eigelijk is een uitlaat zonder demper beter maar het geluid moet gedempt worden, je meot eigelijk een demper hebben die geen tegendruk geeft....


Wat doet hij zonder demper, komt hij dan wel op toeren?? Als hij dan wel op toeren komt is de buis van de demper te groot. Te weinig tegendruk dus.

Maar als hij juist ook niet op toeren komt (kijkt me niet), dan is je buis van de demper te klein.

Hoe groot is het buisje van de uitlaatbocht na de expansie?
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
ardan 26-3-2003 22:43 Print reply
Posts: 595
weet best wel wat cos^-1 is,doe wel wiskune en volgend jaar industrieel ingenieur met specialisatie vliegtuigmechanica,dus als ik dat niet wist.dan ben ik wel zeer rot in mijn studies (is niet het geval btw)

staat gewoon zo niet in boek,daar staat : cos.22553

en hij bedoeld cos^-1 0.22553

niet helemaal t'zelfde melijkt,maar nu komt het idd wel uit,bedankt
 
have a blast,go fast
rebuild nsr 27-3-2003 8:16 Print reply
Posts: 494
het is een brommerforum geen wiskunde forum, en zeg niet dat ik er te dom voor ben want ik heb die bla allang gehad
 
nothing beats a cubic inch
Joost 27-3-2003 11:03 Print reply
Posts: 1108
Ardan: Het is een druk fout in het boek. Ik zat er eerst ook me te kloten. Toen heb ik de formule zelf maar afgeleid en kwam er achter dat het inverse cos moest zijn. Zitten trouwens wel meer rare reken sprongen in dat boek van bell, maar goed maakt veder niet uit.

Snap dat gedoe met die dempers trouwens niet. Meschien dat die splitsing problemen veroorzaakt?

nsr tigerrr: wat wil je nu duidelijk maken dan, ik snap je reply niet echt?


 
It is going to be a Endless summer...
Hans F 27-3-2003 11:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank1985

[...]


Wat doet hij zonder demper, komt hij dan wel op toeren?? Als hij dan wel op toeren komt is de buis van de demper te groot. Te weinig tegendruk dus.

Maar als hij juist ook niet op toeren komt (kijkt me niet), dan is je buis van de demper te klein.

Hoe groot is het buisje van de uitlaatbocht na de expansie?


Het is geen viertakt!
 
Hier_ben_ik - Administrator 27-3-2003 11:17 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

het is een brommerforum geen wiskunde forum, en zeg niet dat ik er te dom voor ben want ik heb die bla allang gehad


ik weet niet of je er toevallig erg in hebt, maar het gaat over de formules in het boek van Bell, is dus wel degelijk ONtopic en mag hier best gepost worden.
 
Members zijn vervelend :-|
FireStorm 2-4-2003 1:50 Print reply
Posts: 30
Boek van Bell????
Nog nooit van gehoord.
Ik weet ut ik ben een noob, maare als je nou eens minder dempelwol erin doet dan heeft ie tog ook minder weerstand. ok dempt wat minder maar ja. Das tog vet?
Verder een mooi setje dempers jmmr dat ut dus nie zo goed werkt.
 
Live Fast , Ride Hard and Die Young
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-4-2003 8:57 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Ardan: Het is een druk fout in het boek. Ik zat er eerst ook me te kloten. Toen heb ik de formule zelf maar afgeleid en kwam er achter dat het inverse cos moest zijn. Zitten trouwens wel meer rare reken sprongen in dat boek van bell, maar goed maakt veder niet uit.

Snap dat gedoe met die dempers trouwens niet. Meschien dat die splitsing problemen veroorzaakt?

nsr tigerrr: wat wil je nu duidelijk maken dan, ik snap je reply niet echt?




zou je wat van die fouten willen posten joost?
 
ik haat mensen
martinus83 2-4-2003 9:12 Print reply

Posts: 3718
minder wol erin en beter afstellen, tis bijne gelukt, loopt al stukken beter, afstellen is wel erg klote
 
User 927 2-4-2003 11:31 Print reply

Posts: 6405
Hmmz, voor m'n DT krijg ik nou een Techno bocht, met Jamarcol Twin demper

Is dat dan net zo slecht als zelf dubbele demper maken? Ik bedoel dus met vermogen verlies.

BTW voor de mensen die ut wat boeit: Ze hebben nog 2 van die Jamarcol Twin's bij 50cc.nl, als je ze wil hebben zouk snel zijn, dit zijn de enigste die ze hadden
 
Saknet 2-4-2003 12:07 Print reply

Posts: 10355
ik heb er hier ook nog 2 (ouwe verotte) die bwaar ik voor als ze zeldzaam worden
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 3903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved