Hans F |
25-3-2003 19:09 |
Posts: 4326 |
wat is de binnendiameter bij al die gelaste bochtjes?
|
|
|
|
rebuild nsr |
25-3-2003 19:11 |
Posts: 494 |
ik heb ook een twinner gemaakt gewoon met een t stuk en het werkt perfect en al ik jouw spulletje zie kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen dat het niet loopt want da ziet er een stuk proffesioneler uit
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
ardan |
25-3-2003 19:46 |
Posts: 595 |
hoe kan je nu zeggen dat de stinger bij een cross niet lang is,de stinger die vast aan uitlaat zit is idd niet speciaal lang of kort.die is gewoon berekent.maar het stuk dat je erachter zet voordat je aan de demper zit is toch een heel eind.
dan klopt je berekening toch helemaal niet meer.
kun je hier reking mee houden bij het berekenen of is dat een downer dat je moet aanvaarden als je een bovenlangse uitlaat maakt?
ik zie nu ook niet in,hoe dat hij zo slecht kan lopen met die dempers,ze zien er echt beestachtig vet uit,maar dat zegt natuurlijk niets over prestaties.misschien is de binnenkant helemaal niet mmoi?
maar daar heb je natuurlijk wel al naar gekeken en gezord dat het wel mooi is,tja het is wel een demper op je plezier natuurlijk.
gebruik ze anders als kapstok,ze zijn wel echt mooi
|
|
have a blast,go fast |
|
robert |
25-3-2003 21:53 |
Posts: 900 |
maak anders een twindemper van 2 techno dempers
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Blorn |
25-3-2003 22:13 |
Posts: 13825 |
ardan: heb je het nou over een mt/mtx/tsx ofzow? want kijk maar eens naar een hedendaagse crossmotor, nix absurds lang ofzow..
|
|
|
|
Blukaap |
25-3-2003 22:15 |
Posts: 10006 |
Ardan: stinger van een crossmotor is vrij kort doordat die uitlaat langs de cilinder loopt en dan vrij snel overgaat in de demper.
Die komt dus ergens achter een zijkap te zitten.
Dus stingerlengte is niks meer dan die op een wegracer.
Alleen d'r zitten wat bochtjes in de uitlaat.
|
|
Bastila is lief |
|
Blorn |
25-3-2003 22:20 |
Posts: 13825 |
in principe kun je een compleet rechte pijp maken, die vervolgens onder een hoek doorslijpen een x aantal graden draaien en vervolgens weer aan elkaar lassen.. dit alles natuurlijk zo vloeiend mogelijk en geen 90 graden hoeken erin, dan zul je vrijwel geen vermogensverlies hebben aangezien de diameters allemaal hetzelfde blijven..
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 22:38 |
|
Neonlampje |
25-3-2003 22:43 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
in principe kun je een compleet rechte pijp maken, die vervolgens onder een hoek doorslijpen een x aantal graden draaien en vervolgens weer aan elkaar lassen.. dit alles natuurlijk zo vloeiend mogelijk en geen 90 graden hoeken erin, dan zul je vrijwel geen vermogensverlies hebben aangezien de diameters allemaal hetzelfde blijven..
wil niet veel zeggen, maar een stinger ofzo kan je nog wel buigen hoor
maar wat je zei klopt ook.. is het zelfde als een normale expantie uitlaat, wanneer je die om een bocht wilt laten lopen.. zaag je hem door onder een bepaalde hoek, draai je de 2 delen 180 graden tenopzichte vanmekaar en weer vastlassen..
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
26-3-2003 10:14 |
Posts: 8499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
stinger is bij een crosser neit eens zo heel lang hoor..
en omdat je zonder demper het minst weerstand hebt zul je in theorie misschien wel het hardst rijden zonder demper jah...
[..]
hmm.. eerste stuk klopt jah... maar dat een crosser harder loopt zonder demper is ook niet waar, we hebben het is uitgeprobeerd hier.. een ori dempertje vervangen door een hgs dempertje (ori bocht) scheelt wel weer.. zal is vragen of van hout er nog een 2derhands heeft/weet (te) liggen als we je blok op gaan halen..
en martinus83:
ik ben dus die Alwin die je elke keer aan het mailen bent over je uitlaat (hij herkende me niet eens )
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
martinus83 |
26-3-2003 10:20 |
Posts: 3718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
wat is de binnendiameter bij al die gelaste bochtjes?
van splitsing is binne 22 mm en van gateding = binne 25mm
|
|
|
|
martinus83 |
26-3-2003 10:21 |
|
martinus83 |
26-3-2003 10:23 |
Posts: 3718 |
maar eh die dempers, de twindemper van me broer zn mtx (was dempers van mt) die haden buisje van rond 16 dus ik neem buis van rond 25, moest toch meer dan zat zijn d8 ik zo, ik ga wel probere zonder wol enzo, maar nu is me koppakking lek , ff geduld dus, met die gianelli demper blaast hij man, rij in zn 3 koppeling los--->wheelie
|
|
|
|
ardan |
26-3-2003 12:59 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
ardan: heb je het nou over een mt/mtx/tsx ofzow? want kijk maar eens naar een hedendaagse crossmotor, nix absurds lang ofzow..
ik had ondermeer een mtx in gedachte ja.dat bij nieuwe crossen de expansie zo ver naar/naast cilinder loopt dat de stinger eigenlijk dezelfde lengte zal hebben als weguitlaat is ook waar.
maar bij een mtx is hij dan eigenlijk toch te lang? dat is toch een 50-60 cm ofzo als ik het zo wat schat uit m'n gedachten.
ff offtopic,voor de mensen die Bell hebben p pagina 42 (poortduration),krijg je de formule,daar staat dan ergens
=(180-cos .22553)*2
=(180-77)*2
Hoe kan een cosinus nu 77 zijn,dat snap ik helemaal niet.cos ligt tussen -1 en 1.waar heb ik iets gemist?
iemand foto's van een zelfuitlaat die hij zo doorgesneden heeft en andersom erop gelast heeft?is idd makkelijke manier om hem om te draaien.
Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:02
Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:02
|
|
have a blast,go fast |
|
Hans F |
26-3-2003 13:10 |
Posts: 4326 |
je moet cos^-1 doen
|
|
|
|