Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-O

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8241 - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 25-3-2003 19:09 Print reply
Posts: 4326
wat is de binnendiameter bij al die gelaste bochtjes?
 
rebuild nsr 25-3-2003 19:11 Print reply
Posts: 494
ik heb ook een twinner gemaakt gewoon met een t stuk en het werkt perfect en al ik jouw spulletje zie kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen dat het niet loopt want da ziet er een stuk proffesioneler uit
 
nothing beats a cubic inch
ardan 25-3-2003 19:46 Print reply
Posts: 595
hoe kan je nu zeggen dat de stinger bij een cross niet lang is,de stinger die vast aan uitlaat zit is idd niet speciaal lang of kort.die is gewoon berekent.maar het stuk dat je erachter zet voordat je aan de demper zit is toch een heel eind.

dan klopt je berekening toch helemaal niet meer.

kun je hier reking mee houden bij het berekenen of is dat een downer dat je moet aanvaarden als je een bovenlangse uitlaat maakt?


ik zie nu ook niet in,hoe dat hij zo slecht kan lopen met die dempers,ze zien er echt beestachtig vet uit,maar dat zegt natuurlijk niets over prestaties.misschien is de binnenkant helemaal niet mmoi?

maar daar heb je natuurlijk wel al naar gekeken en gezord dat het wel mooi is,tja het is wel een demper op je plezier natuurlijk.

gebruik ze anders als kapstok,ze zijn wel echt mooi
 
have a blast,go fast
robert 25-3-2003 21:53 Print reply

Posts: 900
maak anders een twindemper van 2 techno dempers
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blorn 25-3-2003 22:13 Print reply

Posts: 13825
ardan: heb je het nou over een mt/mtx/tsx ofzow? want kijk maar eens naar een hedendaagse crossmotor, nix absurds lang ofzow..
 
Blukaap 25-3-2003 22:15 Print reply

Posts: 10006
Ardan: stinger van een crossmotor is vrij kort doordat die uitlaat langs de cilinder loopt en dan vrij snel overgaat in de demper.
Die komt dus ergens achter een zijkap te zitten.
Dus stingerlengte is niks meer dan die op een wegracer.

Alleen d'r zitten wat bochtjes in de uitlaat.
 
Bastila is lief
Blorn 25-3-2003 22:20 Print reply

Posts: 13825
in principe kun je een compleet rechte pijp maken, die vervolgens onder een hoek doorslijpen een x aantal graden draaien en vervolgens weer aan elkaar lassen.. dit alles natuurlijk zo vloeiend mogelijk en geen 90 graden hoeken erin, dan zul je vrijwel geen vermogensverlies hebben aangezien de diameters allemaal hetzelfde blijven..
 
Neonlampje 25-3-2003 22:38 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

het is WEERSTAND geen tegendruk..
juustem, man met verstand
of gaat men beweren dat ze een expantie kamer in hun demper hebben
 
Neonlampje 25-3-2003 22:43 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

in principe kun je een compleet rechte pijp maken, die vervolgens onder een hoek doorslijpen een x aantal graden draaien en vervolgens weer aan elkaar lassen.. dit alles natuurlijk zo vloeiend mogelijk en geen 90 graden hoeken erin, dan zul je vrijwel geen vermogensverlies hebben aangezien de diameters allemaal hetzelfde blijven..
wil niet veel zeggen, maar een stinger ofzo kan je nog wel buigen hoor

maar wat je zei klopt ook.. is het zelfde als een normale expantie uitlaat, wanneer je die om een bocht wilt laten lopen.. zaag je hem door onder een bepaalde hoek, draai je de 2 delen 180 graden tenopzichte vanmekaar en weer vastlassen..
 
Hier_ben_ik - Administrator 26-3-2003 10:14 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

stinger is bij een crosser neit eens zo heel lang hoor..

en omdat je zonder demper het minst weerstand hebt zul je in theorie misschien wel het hardst rijden zonder demper jah...

[..]



hmm.. eerste stuk klopt jah... maar dat een crosser harder loopt zonder demper is ook niet waar, we hebben het is uitgeprobeerd hier.. een ori dempertje vervangen door een hgs dempertje (ori bocht) scheelt wel weer.. zal is vragen of van hout er nog een 2derhands heeft/weet (te) liggen als we je blok op gaan halen..

en martinus83:
ik ben dus die Alwin die je elke keer aan het mailen bent over je uitlaat (hij herkende me niet eens )
 
Members zijn vervelend :-|
martinus83 26-3-2003 10:20 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

wat is de binnendiameter bij al die gelaste bochtjes?



van splitsing is binne 22 mm en van gateding = binne 25mm
 
martinus83 26-3-2003 10:21 Print reply

Posts: 3718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[...]


hmm.. eerste stuk klopt jah... maar dat een crosser harder loopt zonder demper is ook niet waar, we hebben het is uitgeprobeerd hier.. een ori dempertje vervangen door een hgs dempertje (ori bocht) scheelt wel weer.. zal is vragen of van hout er nog een 2derhands heeft/weet (te) liggen als we je blok op gaan halen..

en martinus83:
ik ben dus die Alwin die je elke keer aan het mailen bent over je uitlaat (hij herkende me niet eens )


ahaaaaaaaaaaaaa hier ben ik ja, nou weet ik et weer
 
martinus83 26-3-2003 10:23 Print reply

Posts: 3718
maar eh die dempers, de twindemper van me broer zn mtx (was dempers van mt) die haden buisje van rond 16 dus ik neem buis van rond 25, moest toch meer dan zat zijn d8 ik zo, ik ga wel probere zonder wol enzo, maar nu is me koppakking lek , ff geduld dus, met die gianelli demper blaast hij man, rij in zn 3 koppeling los--->wheelie
 
ardan 26-3-2003 12:59 Print reply
Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

ardan: heb je het nou over een mt/mtx/tsx ofzow? want kijk maar eens naar een hedendaagse crossmotor, nix absurds lang ofzow..


ik had ondermeer een mtx in gedachte ja.dat bij nieuwe crossen de expansie zo ver naar/naast cilinder loopt dat de stinger eigenlijk dezelfde lengte zal hebben als weguitlaat is ook waar.

maar bij een mtx is hij dan eigenlijk toch te lang? dat is toch een 50-60 cm ofzo als ik het zo wat schat uit m'n gedachten.


ff offtopic,voor de mensen die Bell hebben p pagina 42 (poortduration),krijg je de formule,daar staat dan ergens

=(180-cos .22553)*2
=(180-77)*2

Hoe kan een cosinus nu 77 zijn,dat snap ik helemaal niet.cos ligt tussen -1 en 1.waar heb ik iets gemist?
iemand foto's van een zelfuitlaat die hij zo doorgesneden heeft en andersom erop gelast heeft?is idd makkelijke manier om hem om te draaien.

Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:02

Dit bericht is ge-edit door ardan op 26-3-2003 13:02
 
have a blast,go fast
Hans F 26-3-2003 13:10 Print reply
Posts: 4326
je moet cos^-1 doen
 

Dit topic is 3875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved