Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-O

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8241 - Demper maakt toch verschil!!!!!!!:-...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 25-3-2003 15:23 Print topicpost

Posts: 3718
Ik zette me twindempers op me brom en hij wou nie hoger dan 8000 tpm, af en toe in ze 1 tot 12000 tpm , maar verder niet, ging nie harder dan 70

met een gianelli demper wou het ineens wel, reed 105 op de teller!!!!

hoe kan dat nou, teveel tegendruk met de twins?te weinig? moet ik dan meer/minder wol erin doen? of een busje erin ofzo???

wie weet et, is tog wel iemand die hier iets vanaf weet!!!

hier fotos van twindempersd: http://www.brommerforum.nl/showtopic/8024
 

Zoetahmeerdah [Marcel] 25-3-2003 15:31 Print reply

Posts: 5996
normaal als je een uitlaat ontwerpt ontwerp je hem zonder demper, een demper zelf geeft ook wat tegendruk. mischien dat dit de andwoord op jou vraag is?

edit:typtievuzz:P

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 25-3-2003 15:35
 
ik haat mensen
martinus83 25-3-2003 15:33 Print reply

Posts: 3718
dus jij zegt, eigelijk is een uitlaat zonder demper beter maar het geluid moet gedempt worden, je meot eigelijk een demper hebben die geen tegendruk geeft....
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-3-2003 15:36 Print reply

Posts: 5996
een gianelli demper werkt zowiezo al op een andere manier..die werkt met kamers. en niet met glaswol, hij is hierdoor wel luidruchtiger maar bied wel minder "tegendruk"
 
ik haat mensen
Hannes 25-3-2003 17:07 Print reply

Posts: 4530
Verkoop je je demper daarom nou omdat ie verrot rijd ofzo??
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Neonlampje 25-3-2003 17:32 Print reply

Posts: 14825
iemand in jou omgeving ooit beweert dat het niets uitmaakte dan?

normaal ontwerp je hem idd niet mee, maar maak je de stinger ietsjes langer (paar cm ofzo) en je boort er allemaal gaatjes in, krijg je een beetje het id van een std-demper voor een mb...

maar je moet er eigenlijk mee testen, een demper is amper uit te rekenen..

edit: trouwens, dempers geven geen tegendruk.. het gaat meer om de weerstand..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 25-3-2003 17:34
 
barry 25-3-2003 17:57 Print reply

Posts: 7387
ik had op mijn mtx sh 70cc een techno demper. liep allemaal lekker hard, zie ik daar in 1 keer een orginele mt demper liggen, die er op gezet (kijken hoe stil die wordt), nou hij was echt muisstil. maar gevolgs was:

ik kwam net vna mijn plaats
ik haalde net de 50km/h
reed kut (stotteren en zo)
en als die warm was kwam ik al helemaal niet meer van de plaats...

dit alles doordat ie meer tegendruk krijgt...
mijn idee was dat ie gewoon zijn lucht niet kwijt kon...

maar demper maakt dus zeker wel uit...
 
He?
Blorn 25-3-2003 18:01 Print reply

Posts: 13825
bell (dacht ik..) beweerde dat een demper zoals op de homoet50 pijp de beste prestaties geeft...


en die dubbele dempers, tsjah... had je van te voren wel kunnen wel kunnen vertellen dat het voor geen meter opschiet (is volgens mij ook heus wel tegen je gezegd, maar de meeste willen het niet geloven..)
 
Blijhoofd 25-3-2003 18:01 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

ik had op mijn mtx sh 70cc een techno demper. liep allemaal lekker hard, zie ik daar in 1 keer een orginele mt demper liggen, die er op gezet (kijken hoe stil die wordt), nou hij was echt muisstil. maar gevolgs was:

ik kwam net vna mijn plaats
ik haalde net de 50km/h
reed kut (stotteren en zo)
en als die warm was kwam ik al helemaal niet meer van de plaats...

dit alles doordat ie meer tegendruk krijgt...
mijn idee was dat ie gewoon zijn lucht niet kwijt kon...

maar demper maakt dus zeker wel uit...


idd heb op me ER ook de orgi demper gezet liep voor geen fuck je moet denk weinig tege druk hebben
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Rudy 25-3-2003 18:20 Print reply

Posts: 3471
nix tegendruk, orginele heeft gewoon teveel weerstand kan op een gegeven moment de lucht niet kwijt
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jeroen 25-3-2003 18:23 Print reply

Posts: 15066
Kan je oplossen door dikkere buizen te nemen..dan heeft ie minder weerstand...


sorry blorn

Dit bericht is ge-edit door jeroen-MTX op 25-3-2003 18:43
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-3-2003 18:35 Print reply

Posts: 5996
dikkere buizen?? hij heeft moerlijk dikke buizen gebruikt
 
ik haat mensen
Blorn 25-3-2003 18:37 Print reply

Posts: 13825
het is WEERSTAND geen tegendruk..
 
Artfull_Devlin 25-3-2003 18:41 Print reply
Posts: 187
Dan zou je zonder demper het hardste rijden??
 
Yeah baby yeah
ardan 25-3-2003 19:00 Print reply
Posts: 595
weerstand ok?,maar de doorsnee van de buizen dat hij heeft gebruikt zijn dus echt wel gigantisch.dat zou normaal niet zoveel mogen dichtknijpen.

maar bij een cross zit met een hele lange buis die naar de demper toeloopt.als je nu aan uitlaat ontwerpt,je berekent de stinger en gooit er dan een buis van nog zo'n 60 cm achter om tot de demper te raken.

wat is dan beste,de bocht ver naar achter laten lopen om zo dit stuk zo kort mogelijk te houden of scheelt het niet?
 
have a blast,go fast
Blorn 25-3-2003 19:03 Print reply

Posts: 13825
stinger is bij een crosser neit eens zo heel lang hoor..

en omdat je zonder demper het minst weerstand hebt zul je in theorie misschien wel het hardst rijden zonder demper jah...

en die buizen kunnen wel dik zijn, maar hoelang is die stinger nou wel niet???? en ook nog eens honderduizend bochten erin, EN 2(!!) dempers... tsjah
 

Dit topic is 3876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved