Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinderpet verrot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8234 - cilinderpet verrot?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joepmeloen 25-3-2003 9:01 Print topicpost
Posts: 8
ik heb laatst een vastnaaier gehad en nu is mijn cilinderpet helemaal beschadigd, allemaal kleine braampjes erin en klein hapjes eruit, dus ik heb dat ff vlak geveild, maar nu is de vorm wel ietwat anders geworden.
Het gaat hier trouwes om een TSX.Maar maakt zoiets uit kwa prestatie?
 

Superfunk 25-3-2003 9:25 Print reply

Posts: 1442
Misschien lichtjes, maar die putjes zouden niet veel verschil uitmaken.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2003 9:29 Print reply

Posts: 17929
ik heb dr ook putjes inzitten bij de tsx als ze de zuiger niet raken moet je ze lekkeer alten zitten ik rij ook al 100en kms rond met een vastgenaaide cil kop en zuiger elke keer wat recht gemaakt en weer mee gereden

als ej nog een 70 kop zoekt moet je me ff een pm sturen(jah ik weet het is geen sales hier)
 
Frank1985 25-3-2003 9:31 Print reply
Posts: 92
Die putjes in je kop maakt helemaal nix uit, in ieder geval niet bij de normale brommers. Als ze nou zo'n kop gebruiken voor in de race, dan kunnen ze hem beter gelijk weggooien.

Gewoon lekker laten zitten, verschil merk je toch niet.
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2003 9:33 Print reply

Posts: 17929
maakt idd nix uit ik rijd dr al kilometers mee

edit:je moet eigenlijk nooit in je kop gaan vijlen kan opzicht niet zo hel veel kwaad maar als je net op de verkeerde plekt teveel weghaalt kan het wel invloed hebben op je prestaties

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 25-3-2003 9:36
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-3-2003 14:47 Print reply

Posts: 8499
gewoon ff uit laten draaien...
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 25-3-2003 15:20 Print reply
Posts: 10000
en meteen af laten vlakken...

lijkt me beter om eerst af te vlakken en dan uit te draaien....anders verandert de boring weer bij het afvlakken :S
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2003 16:33 Print reply

Posts: 17929
ff 1 tip laat hem niet vlakken daar krijg je een hoop geziek met in de vorm van detonatie enzo ik kan het wetenje moetballenb de bramen verwijderen en hem weer eropzetten snel en goedkoop mijne is ook vol met krassen en putjes en loopt ook goed

 
Hans F 25-3-2003 16:36 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

ff 1 tip laat hem niet vlakken daar krijg je een hoop geziek met in de vorm van detonatie enzo ik kan het wetenje moetballenb de bramen verwijderen en hem weer eropzetten snel en goedkoop mijne is ook vol met krassen en putjes en loopt ook goed



Als je het goed doet niet. Je moet natuurlijk wel alles goed nameten. De vorm van de standaard kop is nl. zo slecht, als je die verbeterd heb je al een flinke winst.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2003 16:38 Print reply

Posts: 17929
standaart kop slecht????

ik heb een 70 hogedrukkop die gevlakt is en een ongevlakt ori kop en ik verzeker je dat hij met de ori kop veeeeeeeeeeeel beter loopt zeg maar als je wil ruilen om te testen ofzo
 
Neonlampje 25-3-2003 17:46 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

en meteen af laten vlakken...

lijkt me beter om eerst af te vlakken en dan uit te draaien....anders verandert de boring weer bij het afvlakken :S
je bedoelt hoop ik niet de boring of je bedoelt omdat het conisch is dat je diameter kleiner wordt?

wat je zowiezo moet doen is daar dus een klein randje voor over laten.. van halve tot 1 mm ofzo, die je later eraf draait.. bij het afdraaien is hij wel vlak zat hoor..

verder als je hem toch laat draaien, laat hem dan direct op maat van je zuiger draaien met een mooie verbrandingskamer in het midden!!
 
Hans F 25-3-2003 18:53 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

standaart kop slecht????

ik heb een 70 hogedrukkop die gevlakt is en een ongevlakt ori kop en ik verzeker je dat hij met de ori kop veeeeeeeeeeeel beter loopt zeg maar als je wil ruilen om te testen ofzo


Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt, of waar je mee bezig bent
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2003 19:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt, of waar je mee bezig bent


owkee ik ben dom

maar leg me dan ff uit dan snap ik het ook
 
Hans F 25-3-2003 19:07 Print reply
Posts: 4326
Kijk een standaard kop heeft zeer veel "vlees" om er een zeer goede kop van te maken. (Dus met een goed gevormde verbrandingskamer, met het juiste volume, en een mooie goed gevormde squishrand).

Wat trouwens ook kan (bij mb/t koppen iig) is je kop uitlaten draaien zodat je er een losse binnenkop ik kunt zetten van VHM. Deze losse binnenkop kun je dan weer gemakkelijk aanpassen en vervangen.

Dus uitdraaien zodat dit erin past


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 19:17
 
rebuild nsr 25-3-2003 19:14 Print reply
Posts: 494
maakt allemaal nix uit het gaat om verbrandings ruime en of die ruimte nou beschadigt is of niet lopen doet het, zulke verschillen merk je niet
 
nothing beats a cubic inch
ardan 25-3-2003 19:41 Print reply
Posts: 595
op een gewone werk-huis brommer zul je er idd niet veel slechter mee gaan lopen,maar als je eentje opbouwt waar je veel uit wil persen,kun je maar beter zorgen dat de vorm goed is.

goede vorm zorgt dat je geen detonatie krijgt,veel betere afvoer van warmte,je zuiger,naaldlager etc worden veel meer gespaard doordat vlammenfront niet de randen van je piston gaat beuken.dat hangt dan weer af van je squish.

soit,punt is dat het WEL veel uitmaakt op een hoger niveau.

heb net dit stukje zitten lezen bij bell,is een zeer vet boek moet ik zeggen,had verwacht dat het engels veel moeilijker zou zijn,maar hier heb ik dus alklesbehalve problemen mee.
 
have a blast,go fast

Dit topic is 1989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved