Superfunk |
25-3-2003 9:25 |
Posts: 1442 |
Misschien lichtjes, maar die putjes zouden niet veel verschil uitmaken.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-3-2003 9:29 |
Posts: 17929 |
ik heb dr ook putjes inzitten bij de tsx als ze de zuiger niet raken moet je ze lekkeer alten zitten ik rij ook al 100en kms rond met een vastgenaaide cil kop en zuiger elke keer wat recht gemaakt en weer mee gereden
als ej nog een 70 kop zoekt moet je me ff een pm sturen(jah ik weet het is geen sales hier)
|
|
|
|
Frank1985 |
25-3-2003 9:31 |
Posts: 92 |
Die putjes in je kop maakt helemaal nix uit, in ieder geval niet bij de normale brommers. Als ze nou zo'n kop gebruiken voor in de race, dan kunnen ze hem beter gelijk weggooien.
Gewoon lekker laten zitten, verschil merk je toch niet.
|
|
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-3-2003 9:33 |
Posts: 17929 |
maakt idd nix uit ik rijd dr al kilometers mee
edit:je moet eigenlijk nooit in je kop gaan vijlen kan opzicht niet zo hel veel kwaad maar als je net op de verkeerde plekt teveel weghaalt kan het wel invloed hebben op je prestaties
Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 25-3-2003 9:36
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
25-3-2003 14:47 |
Posts: 8499 |
gewoon ff uit laten draaien...
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Martijn |
25-3-2003 15:20 |
Posts: 10000 |
en meteen af laten vlakken...
lijkt me beter om eerst af te vlakken en dan uit te draaien....anders verandert de boring weer bij het afvlakken :S
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-3-2003 16:33 |
Posts: 17929 |
ff 1 tip laat hem niet vlakken daar krijg je een hoop geziek met in de vorm van detonatie enzo ik kan het wetenje moetballenb de bramen verwijderen en hem weer eropzetten snel en goedkoop mijne is ook vol met krassen en putjes en loopt ook goed
|
|
|
|
Hans F |
25-3-2003 16:36 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
ff 1 tip laat hem niet vlakken daar krijg je een hoop geziek met in de vorm van detonatie enzo ik kan het wetenje moetballenb de bramen verwijderen en hem weer eropzetten snel en goedkoop mijne is ook vol met krassen en putjes en loopt ook goed
Als je het goed doet niet. Je moet natuurlijk wel alles goed nameten. De vorm van de standaard kop is nl. zo slecht, als je die verbeterd heb je al een flinke winst.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-3-2003 16:38 |
Posts: 17929 |
standaart kop slecht????
ik heb een 70 hogedrukkop die gevlakt is en een ongevlakt ori kop en ik verzeker je dat hij met de ori kop veeeeeeeeeeeel beter loopt zeg maar als je wil ruilen om te testen ofzo
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 17:46 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
en meteen af laten vlakken...
lijkt me beter om eerst af te vlakken en dan uit te draaien....anders verandert de boring weer bij het afvlakken :S
je bedoelt hoop ik niet de boring of je bedoelt omdat het conisch is dat je diameter kleiner wordt?
wat je zowiezo moet doen is daar dus een klein randje voor over laten.. van halve tot 1 mm ofzo, die je later eraf draait.. bij het afdraaien is hij wel vlak zat hoor..
verder als je hem toch laat draaien, laat hem dan direct op maat van je zuiger draaien met een mooie verbrandingskamer in het midden!!
|
|
|
|
Hans F |
25-3-2003 18:53 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
standaart kop slecht????
ik heb een 70 hogedrukkop die gevlakt is en een ongevlakt ori kop en ik verzeker je dat hij met de ori kop veeeeeeeeeeeel beter loopt zeg maar als je wil ruilen om te testen ofzo
Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt, of waar je mee bezig bent
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-3-2003 19:04 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt, of waar je mee bezig bent
owkee ik ben dom
maar leg me dan ff uit dan snap ik het ook
|
|
|
|
Hans F |
25-3-2003 19:07 |
Posts: 4326 |
Kijk een standaard kop heeft zeer veel "vlees" om er een zeer goede kop van te maken. (Dus met een goed gevormde verbrandingskamer, met het juiste volume, en een mooie goed gevormde squishrand).
Wat trouwens ook kan (bij mb/t koppen iig) is je kop uitlaten draaien zodat je er een losse binnenkop ik kunt zetten van VHM. Deze losse binnenkop kun je dan weer gemakkelijk aanpassen en vervangen.
Dus uitdraaien zodat dit erin past
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 19:17
|
|
|
|
rebuild nsr |
25-3-2003 19:14 |
Posts: 494 |
maakt allemaal nix uit het gaat om verbrandings ruime en of die ruimte nou beschadigt is of niet lopen doet het, zulke verschillen merk je niet
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
ardan |
25-3-2003 19:41 |
Posts: 595 |
op een gewone werk-huis brommer zul je er idd niet veel slechter mee gaan lopen,maar als je eentje opbouwt waar je veel uit wil persen,kun je maar beter zorgen dat de vorm goed is.
goede vorm zorgt dat je geen detonatie krijgt,veel betere afvoer van warmte,je zuiger,naaldlager etc worden veel meer gespaard doordat vlammenfront niet de randen van je piston gaat beuken.dat hangt dan weer af van je squish.
soit,punt is dat het WEL veel uitmaakt op een hoger niveau.
heb net dit stukje zitten lezen bij bell,is een zeer vet boek moet ik zeggen,had verwacht dat het engels veel moeilijker zou zijn,maar hier heb ik dus alklesbehalve problemen mee.
|
|
have a blast,go fast |
|