Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tuningsadvies gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8233 - Tuningsadvies gevraagd
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 25-3-2003 0:49 Print topicpost

Posts: 2716
Hey kinky-boys en freaky-girls!!

Ik ben nu dus de übertrotse eigenaar van een MTX o.t. met een 110cc Autisa!!!
Yeah, feest.

Nu zie ik met mijn wakend oog dat deze 110 Autisa nogal wat 'vlees' heeft om in te gaan hakken
Ik wil dan ook auxiliary inlet ports maken, en de cilinder mooier afwerken.

Nu wil ik graag wat dingen weten over deze poorten, zoals;
* moeten ze onder een bepaalde hoek geboord worden? (dus vanuit het midden v/d inlaat naar de bovenkant v/d spoelkanalen?)
* moet ik de diameter ook bereken?
dit aan de hand van bijv. de boring, de slag, de maten en posities v/d spoelpoorten, het aantal kleppen in mijn membraam, de maat van mijn carburateur, aan/afwezigheid van een powerbox, maak ik gebruik van een powerfilter of niet.

En ik wilde graag nog iets weten;
bij de spoelkanalen heb je een soort schot/afscheidingwand zitten.
Deze wordt vaak scherp gemaakt.
Heeft dit veel nut, en zo ja, wat kan het doen?
Gasreactie?

Ook wil ik er graag een 26 of 28mm achter hebben, met een GOED powerfilter.
En ik wilde graag een powerbox.

Alleen nu ben ik er nog niet uit wat nou het beste is;
een powerbox van Malossi, of zo'n 'busje' van elk willekeurig ander merk.

Ik wil trouwens ook een 80cc CR uitlaat monteren, gewoon een standaard, ik wil zoveel mogelijk power onderin, en zo min mogelijk inleveren in de hogere regionen...
Is het verstandig om dit te doen, of kan ik beter aan de 80cc pijpen van Gianelli of Proma gaan?

Ik wil graag op termijn een 125cc Eurocilindro.

Ow, en de vorige eigenaar (of daar weer voor, whatever) heeft iets raars gedaan met de zuiger;
er is een soort gleuf in geveild (horizontaal), en in het midden daarvan is een gaatje geboord (7 of 8mm denk ik).
Heeft dat nut?

Sow, dat was hem weer voor voorlopig...
 

Blukaap 25-3-2003 10:34 Print reply

Posts: 10008
Aux intakes weglaten, was laatst een hele discussie over dat die dingen niet bepaald nuttig zijn.

Scherp maken is geloof ik om te zorgen dat het mengsel niet geblokkeerd wordt.
Maar als het al afgerond is heeft scherp maken weinig nut dacht ik.

Powerfilter=twin-air (met filterolie..).

Powerbox: busje, malossi kan eigenlijk niet werken schijnt.

CR80 pijp weet ik eigenlijk niet echt iets van.
Maar probeer sowieso maar eens een gianelli of proma80 te vinden .
Misschien kun je evt begrenzers uit de oude uitlaat slopen.

En die gleuf, met gaatje, waar zit die ?
 
Bastila is lief
Erik_N 25-3-2003 10:43 Print reply

Posts: 5360
Beste powerbox is de opmaat powerbox... is ook het goedkoopst btw..

En als je 125 euro neemt, kun je misschien beter een pijp zoeke van zo een oude CR (wel een met zelfde slag als mt8 blok)

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 25-3-2003 10:44
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Steve_ZHC 25-3-2003 11:59 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
[...]
En die gleuf, met gaatje, waar zit die ?


Ong. op de hoogte v/d pistonpen.
Ik heb de zuiger gister nog ff schoongemaakt, doe ik vandaag met m'n cilinder en cil.kop...
 
Blukaap 25-3-2003 12:00 Print reply

Posts: 10008
Zal ie wel voor de smering vh smallend zijn.
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 25-3-2003 12:10 Print reply

Posts: 2716
Hij's home-made h?, en als ik hem zeg maar in de cilinder heb, dan komt dat gat dus precies over dat spijltje v/d inlaat, heul apart...

Maar we zien wel hoe dat gaat rijden, en als die AUX-ports niet het gewenste resultaat gaan geven dan laat ik ze maar voor wat het is, ik wil m'n cilinder niet verneuken v??rdat ik erop heb kunnen rijden
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-3-2003 14:53 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[..]
CR80 pijp weet ik eigenlijk niet echt iets van.
Maar probeer sowieso maar eens een gianelli of proma80 te vinden .
[..]




aan gianelli80's is nog makkelijk nieuw aan te komen hoor..

ik snap alleen niet hoe je het voor elkaar krijgt om een gat in een sleuf te boren
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 25-3-2003 19:28 Print reply

Posts: 13825
powerbox heb je pas nodig als je merkt dat je dipjes hebt...
 
ardan 25-3-2003 19:35 Print reply
Posts: 595
dat gaatje is dus voor de smering van small-end,door deze betere smering word hij dus ook koeler.

als het mooi gedaan is,is het goed.

het spoelkanaal zou ik niet scherpen,je kan het wel.maar als je de rest niet helemaal bij gaat werken,zou ik dit niet doen.maak je het jezelf enkel moeilijk door.

aux. hielpen dacht ik wel bij smering,maar ze gaven je niet meer power.

powerbox zou ik zelf gewoon ontwerpen.eenmaal als alles goed is kij je waar je een dip hebt en bereken voor die rpm dan een box.

eerst en vooral alles in elkaar en afstellen zou ik zeggen
 
have a blast,go fast
Neonlampje 25-3-2003 19:43 Print reply

Posts: 14825
jaa stefan, kom langs.. gaan we cylinderhakken!!!
 
wipe-out 25-3-2003 19:57 Print reply

Posts: 7672
Ik heb weleens gehoord volgens mij dat cilinders weleens vastgelopen zijn op te weinig smering op dat spijltje in je inlaatpoort. Misschien dat dat gaatje er dus is om dat spijltje te smeren?

En over auxilary intakes hoor ik van veel mensen dat ze niet echt meer vermogen geven (eerder vermogensverlies). Ik heb ooit eens iets gelezen van Hans F of MB50TUNED volgens mij dat een goed getimede (berekende) inlaatpoort beter werkt als aux intakes die 360 graden open staan.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 25-3-2003 19:57
 

Dit topic is 593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved