Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch tunen waar beginnen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8230 - Puch tunen waar beginnen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 24-3-2003 22:20 Print topicpost

Posts: 14825
Ok, ben dus bezig puchje voor mn broertje klaar te maken..
mb voorvork, mt achterbrug, mt velgen en n buis tussen t frame....

Ben nu met het tunen bezig, hoe gaat dat bij puch in zn werking?

Brede powerband neem ik aan?
en is het wat om de cylkop uit te draaien en daar een mooi gedraaide bus in te zetten, vind het ontwerp maar bagger!!

verder, de koppeling.. ik krijg hem niet uitmekaar.. kijk nu tegen 1 zo'n plaat aan, moet dat met een soort poulietrekker eruit gehaald worden ofzo?

Verder, alle tips zijn welkom
Voornamenlijk over hoe de powerband moet lopen!
 

Blorn 24-3-2003 22:23 Print reply

Posts: 13825
koppeling heb je idd een soort poulietrekker voor nodig..

het enige wat ik zo weet en me kan bedenken is dat je de powerband in principe vrij smal kunt houden, maar dan zul je de koppeling aan moeten passen (zijn wel eens pics voorbij gekomen van rudy) dat ie heel laat aangrijpt, een nadeel is wel dat zo'n ding dan slijt als de ziekte...
 
SIWWN 24-3-2003 22:28 Print reply
Posts: 7079
Nu je toch al bezig bent met Honda parts, gooi er dan ook effe een 80 blokkie onder
 
Rene 24-3-2003 22:28 Print reply
Posts: 2573
heej, maak dan eens fotos van hoe je die mb voorvork en mt achterbrug erin krijgt, en hoe het eruit ziet..

gaat die achterbrug langs de buitenkant ofzo?
dat je de buis aan de binnenkant tussenuit slijpt?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Elroy 24-3-2003 22:29 Print reply
Posts: 156
hmmz puch tuning
koop een snel cilindertje
en zie dat je een 2 bak handschakel op de kop tik. oud klasgenoot van me heeft d'r ook een
kost wel wat, maar is heel apart, en loopt gruwelijk
 
Neonlampje 24-3-2003 22:29 Print reply

Posts: 14825
hmja.. tmoet wel beetje voor normaal weggebruik zijn....

Ik zit erover te denken electronische onsteking erop te maken.. moet wel lukken...

Eerste tijd begrens ik hem een tijd op de carb (std bing carbje erachter) en wanneer mn broertje wat beter ermee om gaat komt er wel een 16 keihin achter ofzo..
 
Neonlampje 24-3-2003 22:33 Print reply

Posts: 14825
rene:


achterbrug maak ik binnekort wel pix van als ik goed gelast heb..
komt er op neer dat je achterbrug neemt.. je zaagt buis tusen de 2 dinkies met lagers erin tussenuit...
je kort hem beetje in.. flext frame van puch bij..
buisje erdoor.. vastlassen.. en brug past er heel mooi zo overheen en nergens speling

maar voor de rest, het is de bedoeling met de std cyl en std koppeling, ik ga geen geld uitgeven aan dure onderdelen enzo!

edit: over die voorvork, heb er dus balhoofdspen van een puch in gelast

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 24-3-2003 22:34
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-3-2003 22:35 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

koppeling heb je idd een soort poulietrekker voor nodig..

het enige wat ik zo weet en me kan bedenken is dat je de powerband in principe vrij smal kunt houden, maar dan zul je de koppeling aan moeten passen (zijn wel eens pics voorbij gekomen van rudy) dat ie heel laat aangrijpt, een nadeel is wel dat zo'n ding dan slijt als de ziekte...


Die poulie trekker kun je makkelijk zelf maken met een tandwiel van een honda. Moet je een boutje in het grote gat aandraaien en een ander boutje tussen de tanden vastzetten. Als je nu om en om aandraait pak je veilig en snel je koppeling eruit.
 
Dikke penne
chriss 24-3-2003 22:45 Print reply
Posts: 1859
je pakt een dikke metalen strip, boort 2 gaten op de plaasten waar schroefdraad in koppeling zit, strip rust in het midden op de krukas... je draaid 2 schroeven in koppeling en dan omstebeurt flink aandraaien dan valt ie er zo u it

 
Neonlampje 24-3-2003 22:47 Print reply

Posts: 14825
ja dat laatste was ook mijn id ongeveer...
alleen dan wel een bout in het midden, dat schuin aandraaien lijkt me minder goed.. maarach aan de andere kant, scheit.. desnoods lassen we ut vast...

maar waar stel je deze koppeling mee in?

en moet er naderhand ook olie bij?
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-3-2003 22:47 Print reply

Posts: 658
kan ook maar ben persoonlijk meer voor het luie principe (boren en al die meuk wordt je moe van )
 
Dikke penne
chriss 24-3-2003 22:48 Print reply
Posts: 1859
jah speciale puch/vespa kun je wel bij brommerklootzak krijgen....

maakt niet veel uit hoe je et wil doen lude maar die koppelingen zijn krengen (vooral als de vorige eigenaar zonder blokolie heeft gereden


 
Neonlampje 24-3-2003 22:50 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Repsolnsr

kan ook maar ben persoonlijk meer voor het luie principe (boren en al die meuk wordt je moe van )
is idd wel heel simpel!!!

maar ik heb gewoon half jaartje zonder olie gereden.. lijkt me alleen wat meer slijten....

sla-olie zou ook best kunnen werken toch? lekker dun...
 
chriss 24-3-2003 22:53 Print reply
Posts: 1859
heb dit nog es gevonden, kweet niet of et rommel is maar et is vast wel te gebruiken

: cilindertuning

Dit bericht is ge-edit door chriss op 24-3-2003 22:53
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-3-2003 22:55 Print reply

Posts: 658
haha slaolie in je carter? ik gooi het nog wel eens bij de benzine in om een lekker BBQ effect te krijgen in de depressieve wintertijd zin hebt aan die overheerlijke BBQ lucht. Maar ik heb geen flauw idee of dat geschikt is voor het carter. probeer het zou ik zo zeggen, laat het me weten , is goedkoper want mien mo heeft oook nog wel een paar bussen in de kast staan.
 
Dikke penne
DeAmOnChiLd 24-3-2003 22:58 Print reply
Posts: 875
wij halen een puch koppeling los door het blokje waar het stuur mee vastzit ( bij normaal puch stuur en niet een mb voorvork puch ding )
op ze kop erop te zetten en dan boutjes erdoorheen en die aandraaien hij plopt er vanzelf af dit werkt perfect de gaatjes kloppen precies en het levert geen schade op.
je hoeft geen stripjes te verneuken of wat dan ook dus.

oplossing voor koppeling is nu voor handen.
nu de cilinder nog en daar heb ik geen verstand van.

 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

Dit topic is 11413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved