ik was van plan om me oliepompje weer aan te sluiten maar hoe kan ik nou testen of hij het doet, hij moet dan tocch wel op de cillender zitten ofnie, of kan ik het slangetje ook los laten en dan kijken of er wat uitkomt als ik hem aanzet?? Iemand tips??
heel simpel
je gooit mengsmering in je tank, sluit pomp aan en kijkt of er wat uit die leiding komt maar zonder pomp rijden, euro 98 tanken, en castrol tts erbij gooien(1:40) blijft beter voor je blokje
ik rij zonder oliepomp (heb hem wel, om lekken tegen te gaan want heb geen oliepomptandwiel in mijn blok gedaan, scheelt weer werk met blok in elkaar zetten ).
Heb alle nutteloze tandwielen er uit gehaald
Mijn tandwiel van de kickstartas (die super gaar is) is er ook uit enzow, scheelt allemaal weer gewicht
Ik ga m'n pompje op mijn project brommertje ook gebruiken.. heb zaterdag al een oliereservoir gehaald, lekker olie/dieselinjectie in de uitlaat (diezel scheen te kunnen ontbranden als je het erin spuit, iemand die er meer over weet?? want dan doe ik het niet :S dadelijk m'n hele ding weer in de hens..) en dan gewoon met een extra gaskabeltje het oliepompje bedienen hehe, moet nog iets van een kleppenlichter hendeltje ofzo op de kop zien te tikken ergens
Pompje roeleert over mengsmering... Want variabele aanvoering. Ook is een groot nadeel van mengsmering dat het na een tijdje wegzakt naar de bedem van je tank.
hmm je moet gewoon zoveel rijden dat je olie geen tijd heeft om uit te zakken in je tank, en als je dan een tijdje niet gereden hebt en je bent bang dat de olie uitgezakt is schud je je brommertje ff zodat alles weer goed is.. (onder het rijden wordt het btw ook goed genoeg geschud hoor...)
Pompje roeleert over mengsmering... Want variabele aanvoering. Ook is een groot nadeel van mengsmering dat het na een tijdje wegzakt naar de bedem van je tank.
wegzakt?? met al die drempels in nederland zeker heb ik nog niit probs mee gehad