Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - De Snelste 50cc brommer die er is!!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8213 - De Snelste 50cc brommer die er is!!...
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 32262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nasic 25-3-2003 19:53 Print reply
Posts: 890
Mag me oude rsje ook meedoen?

Setup:
Top Performances 50cc Tuned
17.5mm PHBN Dell'ortho
Std luchtfilter + xtra gaten
Metrakit uitlaat
Rito Race krukas
Top Performances CDI
Onsteking maximaal vervroegd

Dit ging naar de 115 op teller (110 digitaal)
.... enkele mensen kennen um wel hier op dit forum.......

 
Ducati 900SS
Martijn 25-3-2003 20:34 Print reply
Posts: 10000
was dat niet dat megamooie ding ....met dat zilvere en bordeel rood??? echt mooi was die..mooiste die ik ooit heb gezien..qua kleur enzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 25-3-2003 20:40 Print reply

Posts: 13825
die jah...

vind m zelf beetje richting de kamperbak gaan maargoed.... smaak is smaak
 
YAMAHAFREAK 25-3-2003 20:40 Print reply
Posts: 1001
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

BTW. Al die mensen die het hier over vermogens hebben, zijn die dan gemeten met een DIN of een SAE bank? Is nogal een verschil.

Ik had het iig over SAE.


Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...

Quote:

Kreidler Grand Prix machine:

Motor:
E?n cilinder - tweetakt
bxs 40,0 x 39,7
Compressie - 16,0:1
Koeling - vloeistof
Roterende inlaat
Krukas 2x gelagerd met kogellagers
Carburateur: Bing 28 mm
Mengsmering (1:25)
Electronische ontsteking, merk Kr?ber, Thyristor
Bougie: Bosch W370
Batterij 12V 5,5 Ah
Kickstarter (links)
Tank:: 6,0 liter
Gewicht: 56 kg

Prestaties:
Maximum vermogen: 14,2 kW (19,0 pk) bij 19.400 omw/min
Specifiek vermogen: 284 kW (364,4 pk)
Maximum koppel: 12 Nm (1,3 kgm) bij 15.000 omw/min.
Topsnelheid: 185 km/h

Transmissie:
Meervoudige droge platenkoppeling
6 versnellingen klauwschakeling
Primaire verhouding: 1: 3,65
1e - 2,33
2e - 1,76
3e - 1,45
4e - 1,26
5e - 1,14
6e - 1,07
Secundaire verhouding: ketting - 16:39

Wielophanging:
Dubbel wiegframe

Voorvork:
Kreidler van Veen, schroefveer, totale veerweg 65 mm

Achterelementen:
Betor, veerweg 55 mm in 3 standen instelbaar

Besturing:
Voorvork - kegellagers
Achtervork - kegellagers

Remmen:
Voor:
enkele schijf
diameter: 210 mm
bediening: hydraulisch
Achter:
enkele schijf
diameter: 190 mm
bediening: hydraulisch

Wielen en banden:
Voor:
Metzler met binnenband 2.00 x 18
Achter:
Metzler met binnenband 2,25 x 18

---

Dit is de snelste Kreidler van Veen die ik kon vinden, maar dit is de 6 versnelling versie, dr is er dacht ik ook een met met 12. Kheb een heel bestandje op mn computer staan over hoe deze snelle Kreidlers tot stand zijn gekomen, een hele beschrijving van de ontwikkelingen in de race-seizoenen enzo, op zich best leuk om te lezen, maar ik heb er geen internetadres meer van helaas.

Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen "maximum vermogen" en "specifiek vermogen"?

En voor de doe-het-zelvers:

home.wanadoo.nl/kreidler01/tuning/opvoeren.html

Ook leuk



Is dat een diesel ofzo??? 16:1 . Jesus wat een compressieverhouding. Zeker geen bougie nodig?

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hans F 25-3-2003 20:56 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

[...]


Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...





Dit zou zo zijn als je alle regels aanhoud tijdens het meten (bv. bij in en uilaatsyteem). Zet je echter dezelfde brommer op een SAE bank (bv. een tovami) dan meet je daarop een lager vermogen dan op een Din bank. Scheelt ongeveer 10%. Dus bv. 16 Din pk's = 14,4 Sae pk's (dit gaat wel allemaal om achterwielvermogen)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 20:59
 
barry 25-3-2003 20:57 Print reply

Posts: 7387
wat zeg je hans?
 
He?
Rudy 25-3-2003 20:59 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

[...]


Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...

[...]

Is dat een diesel ofzo??? 16:1 . Jesus wat een compressieverhouding. Zeker geen bougie nodig?



compressie zou de theoretische manier van meten kunnen zijn (dus ervan uitgaand dat de uitpoort niet in de weg zit..)
Maar dat is in dit geval dus niet ze reden met octaan 130 ofzo
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Mc'ke 25-3-2003 21:23 Print reply
Posts: 73
ik heb een vraagje zou je op een 50 ge2 cilinder een 18mm keihin kunnen leggen of kan hij dit niet aan
 
Blukaap 25-3-2003 22:12 Print reply

Posts: 10006
Jah, kan wel.
 
Bastila is lief
spaanplaat 25-3-2003 23:05 Print reply
Posts: 691
tuurlijk kan dat
 
Neonlampje 25-3-2003 23:09 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Tja, ik vind dat het blok origineel moet blijven, dat hoort zeg maar bij het frame

Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor, ik wil mischien ook nog wel eens een hele snelle 50cc setup maken , en eigenlijk ook het snelste dat met op een 80 blok mogelijk is

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 18:48
ja ok, snelheids record voor 80cc ligt d8 ik maar op 170km/h ofzo.. uitdaging!!!
 
wipe-out 25-3-2003 23:11 Print reply

Posts: 7672
ja, was een keer op discovery, gingen ze rijden op zo'n zoutvlakte.

record was 167 km/h ofzo, door een meisje (van een jaar of 18-22 ofzo?) op een kx80 die door haar vader aangepast was. zij reed ermee omdat ze zo licht was.
 
Pingu 26-3-2003 10:58 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

Dat ga ik nu maar proberen net een std 80 gekocht ff kijke hoe ruig een vlinderpoort nu echt is
--------------------------------------------------------------------------------

toch zal die van harrie iets ruiger zijn/kunnen worden aangezien die 55mm is..

harrie zal er veel meer aan moeten doen dan mij.. spoelers zullen aangepast moeten worden. Ik doe alleen de uitlaatpoort hoger en breder, en alstie dan niet snel genoeg is.. komen er wel weer meer cc's op
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
whocarez 26-3-2003 11:19 Print reply
Posts: 270
de snelste is een van Veen kreidler die gaat over de 200 heen, snelste geklokt is 209, aar er gaan geruchten rond dat er zijn die die 235 hebben gehaald.
 
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel.
Blukaap 26-3-2003 11:31 Print reply

Posts: 10006
Pingu, de mijne is al aangepast .
 
Bastila is lief

Dit topic is 32262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved