Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8213 - De Snelste 50cc brommer die er is!!...
|
Pagina 7 van 9
|
Dit topic is 32791 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Nasic |
25-3-2003 19:53 |
Posts: 890 |
Mag me oude rsje ook meedoen?
Setup:
Top Performances 50cc Tuned
17.5mm PHBN Dell'ortho
Std luchtfilter + xtra gaten
Metrakit uitlaat
Rito Race krukas
Top Performances CDI
Onsteking maximaal vervroegd
Dit ging naar de 115 op teller (110 digitaal)
.... enkele mensen kennen um wel hier op dit forum.......
|
|
Ducati 900SS |
|
Martijn |
25-3-2003 20:34 |
Posts: 10000 |
was dat niet dat megamooie ding ....met dat zilvere en bordeel rood??? echt mooi was die..mooiste die ik ooit heb gezien..qua kleur enzo...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blorn |
25-3-2003 20:40 |
Posts: 13825 |
die jah...
vind m zelf beetje richting de kamperbak gaan maargoed.... smaak is smaak
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
25-3-2003 20:40 |
Posts: 1001 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
BTW. Al die mensen die het hier over vermogens hebben, zijn die dan gemeten met een DIN of een SAE bank? Is nogal een verschil.
Ik had het iig over SAE.
Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...
Quote:
Kreidler Grand Prix machine:
Motor:
E?n cilinder - tweetakt
bxs 40,0 x 39,7
Compressie - 16,0:1
Koeling - vloeistof
Roterende inlaat
Krukas 2x gelagerd met kogellagers
Carburateur: Bing 28 mm
Mengsmering (1:25)
Electronische ontsteking, merk Kr?ber, Thyristor
Bougie: Bosch W370
Batterij 12V 5,5 Ah
Kickstarter (links)
Tank:: 6,0 liter
Gewicht: 56 kg
Prestaties:
Maximum vermogen: 14,2 kW (19,0 pk) bij 19.400 omw/min
Specifiek vermogen: 284 kW (364,4 pk)
Maximum koppel: 12 Nm (1,3 kgm) bij 15.000 omw/min.
Topsnelheid: 185 km/h
Transmissie:
Meervoudige droge platenkoppeling
6 versnellingen klauwschakeling
Primaire verhouding: 1: 3,65
1e - 2,33
2e - 1,76
3e - 1,45
4e - 1,26
5e - 1,14
6e - 1,07
Secundaire verhouding: ketting - 16:39
Wielophanging:
Dubbel wiegframe
Voorvork:
Kreidler van Veen, schroefveer, totale veerweg 65 mm
Achterelementen:
Betor, veerweg 55 mm in 3 standen instelbaar
Besturing:
Voorvork - kegellagers
Achtervork - kegellagers
Remmen:
Voor:
enkele schijf
diameter: 210 mm
bediening: hydraulisch
Achter:
enkele schijf
diameter: 190 mm
bediening: hydraulisch
Wielen en banden:
Voor:
Metzler met binnenband 2.00 x 18
Achter:
Metzler met binnenband 2,25 x 18
---
Dit is de snelste Kreidler van Veen die ik kon vinden, maar dit is de 6 versnelling versie, dr is er dacht ik ook een met met 12. Kheb een heel bestandje op mn computer staan over hoe deze snelle Kreidlers tot stand zijn gekomen, een hele beschrijving van de ontwikkelingen in de race-seizoenen enzo, op zich best leuk om te lezen, maar ik heb er geen internetadres meer van helaas.
Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen "maximum vermogen" en "specifiek vermogen"?
En voor de doe-het-zelvers:
home.wanadoo.nl/kreidler01/tuning/opvoeren.html
Ook leuk
Is dat een diesel ofzo??? 16:1 . Jesus wat een compressieverhouding. Zeker geen bougie nodig?
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Hans F |
25-3-2003 20:56 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
[...]
Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...
Dit zou zo zijn als je alle regels aanhoud tijdens het meten (bv. bij in en uilaatsyteem). Zet je echter dezelfde brommer op een SAE bank (bv. een tovami) dan meet je daarop een lager vermogen dan op een Din bank. Scheelt ongeveer 10%. Dus bv. 16 Din pk's = 14,4 Sae pk's (dit gaat wel allemaal om achterwielvermogen)
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 20:59
|
|
|
|
barry |
25-3-2003 20:57 |
Posts: 7387 |
wat zeg je hans?
|
|
He? |
|
Rudy |
25-3-2003 20:59 |
Posts: 3471 |
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Mc'ke |
25-3-2003 21:23 |
Posts: 73 |
ik heb een vraagje zou je op een 50 ge2 cilinder een 18mm keihin kunnen leggen of kan hij dit niet aan
|
|
|
|
Blukaap |
25-3-2003 22:12 |
Posts: 10006 |
Jah, kan wel.
|
|
Bastila is lief |
|
spaanplaat |
25-3-2003 23:05 |
Posts: 691 |
tuurlijk kan dat
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 23:09 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
wipe-out |
25-3-2003 23:11 |
Posts: 7672 |
ja, was een keer op discovery, gingen ze rijden op zo'n zoutvlakte.
record was 167 km/h ofzo, door een meisje (van een jaar of 18-22 ofzo?) op een kx80 die door haar vader aangepast was. zij reed ermee omdat ze zo licht was.
|
|
|
|
Pingu |
26-3-2003 10:58 |
Posts: 1842 |
Quote: Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
Dat ga ik nu maar proberen net een std 80 gekocht ff kijke hoe ruig een vlinderpoort nu echt is
--------------------------------------------------------------------------------
toch zal die van harrie iets ruiger zijn/kunnen worden aangezien die 55mm is..
harrie zal er veel meer aan moeten doen dan mij.. spoelers zullen aangepast moeten worden. Ik doe alleen de uitlaatpoort hoger en breder, en alstie dan niet snel genoeg is.. komen er wel weer meer cc's op
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
whocarez |
26-3-2003 11:19 |
Posts: 270 |
de snelste is een van Veen kreidler die gaat over de 200 heen, snelste geklokt is 209, aar er gaan geruchten rond dat er zijn die die 235 hebben gehaald.
|
|
i'm the gostrider, 200 horsepowers of injected fuel. |
|
Blukaap |
26-3-2003 11:31 |
Posts: 10006 |
Pingu, de mijne is al aangepast .
|
|
Bastila is lief |
|
Dit topic is 32791 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 9
|
|