Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8213 - De Snelste 50cc brommer die er is!!...
|
Pagina 6 van 9
|
Dit topic is 32779 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik_N |
25-3-2003 14:28 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
waarom het jezelf zo moeilijk/ongemakkelijk maken en proberen met 50cc zo hard mogelijk te gaan als er ook een grotere boring op hetzelfde blok past?
Waarom je zelf het ongemakkelijk maken wanneer er op je brommer een blok past waar nog grotere cilinders op kunnen?
(en met past bedoel ik niet pas maken MARCEL )
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
huh |
25-3-2003 14:40 |
Posts: 1755 |
Kreidler Grand Prix machine:
Motor:
E?n cilinder - tweetakt
bxs 40,0 x 39,7
Compressie - 16,0:1
Koeling - vloeistof
Roterende inlaat
Krukas 2x gelagerd met kogellagers
Carburateur: Bing 28 mm
Mengsmering (1:25)
Electronische ontsteking, merk Kr?ber, Thyristor
Bougie: Bosch W370
Batterij 12V 5,5 Ah
Kickstarter (links)
Tank:: 6,0 liter
Gewicht: 56 kg
Prestaties:
Maximum vermogen: 14,2 kW (19,0 pk) bij 19.400 omw/min
Specifiek vermogen: 284 kW (364,4 pk)
Maximum koppel: 12 Nm (1,3 kgm) bij 15.000 omw/min.
Topsnelheid: 185 km/h
Transmissie:
Meervoudige droge platenkoppeling
6 versnellingen klauwschakeling
Primaire verhouding: 1: 3,65
1e - 2,33
2e - 1,76
3e - 1,45
4e - 1,26
5e - 1,14
6e - 1,07
Secundaire verhouding: ketting - 16:39
Wielophanging:
Dubbel wiegframe
Voorvork:
Kreidler van Veen, schroefveer, totale veerweg 65 mm
Achterelementen:
Betor, veerweg 55 mm in 3 standen instelbaar
Besturing:
Voorvork - kegellagers
Achtervork - kegellagers
Remmen:
Voor:
enkele schijf
diameter: 210 mm
bediening: hydraulisch
Achter:
enkele schijf
diameter: 190 mm
bediening: hydraulisch
Wielen en banden:
Voor:
Metzler met binnenband 2.00 x 18
Achter:
Metzler met binnenband 2,25 x 18
---
Dit is de snelste Kreidler van Veen die ik kon vinden, maar dit is de 6 versnelling versie, dr is er dacht ik ook een met met 12. Kheb een heel bestandje op mn computer staan over hoe deze snelle Kreidlers tot stand zijn gekomen, een hele beschrijving van de ontwikkelingen in de race-seizoenen enzo, op zich best leuk om te lezen, maar ik heb er geen internetadres meer van helaas.
Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen "maximum vermogen" en "specifiek vermogen"?
En voor de doe-het-zelvers:
http://home.wanadoo....tuning/opvoeren.html
Ook leuk
|
|
|
|
Martijn |
25-3-2003 15:30 |
Posts: 10000 |
hmmm op die kreidlersite leggen ze het wel heel simpel uit vind ik...erg makkelijk voor de beginnende tuner...en ook leerzaam... ....leuke site...
damn...15k...dat ga ik niet eens proberen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
-Zeroed in- |
25-3-2003 15:55 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Icanus
derbi senda sm , 120 op mototeller
50snel, gianelli uitlaat en demper
was die getuned ofzo?
want ongetunede senda haalt dat nooit.
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 17:25 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
waarom het jezelf zo moeilijk/ongemakkelijk maken en proberen met 50cc zo hard mogelijk te gaan als er ook een grotere boring op hetzelfde blok past?
hmm een grotere boring erop gooien kan iedere boerenlul, het gaat imho om de uitdaging...
en dan heb je echt een race brommer, wanneer je met meer cc's gaat kloten ben je technisch gezien met een race motortje bezig
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 17:29 |
Posts: 14825 |
van die site net gepost:
Quote: U weet toch hoe u een cilinder in de bankschroef moet klemmen? De bankschroef aandraaien tot er iets barst, en daarna een halve slag terugdraaien
ik lig echt in een scheur!!! roflmaowpimp!!
goede site btw veder!!
|
|
|
|
Erik_N |
25-3-2003 17:39 |
|
greatvin |
25-3-2003 18:42 |
Posts: 137 |
ik rij met me mbx80blok en 110cc 97 km/u.. kan afgesteld worden.. gaat ie vast wel harder maar dat doet ie op de roller dan ook! en ik trek alles en iedereen er dik uit tot nu toe dus vind dit wel goed zo. en ik snap niet waarom je niet gewoon een 80blok eronder zet.. kan veel meer aan! en trekt ook wel wat beter
|
|
|
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
25-3-2003 18:45 |
Posts: 658 |
Dat is toch geen sport meer. of je moet daar een dikke 200 km/h meehalen dan lijkt het tenminste nog ergens op.
btw het ging hier om 50cc's
|
|
Dikke penne |
|
Hans F |
25-3-2003 18:47 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
hmm een grotere boring erop gooien kan iedere boerenlul, het gaat imho om de uitdaging...
en dan heb je echt een race brommer, wanneer je met meer cc's gaat kloten ben je technisch gezien met een race motortje bezig
Tja, ik vind dat het blok origineel moet blijven, dat hoort zeg maar bij het frame
Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor, ik wil mischien ook nog wel eens een hele snelle 50cc setup maken , en eigenlijk ook het snelste dat met op een 80 blok mogelijk is
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 25-3-2003 18:48
|
|
|
|
Pingu |
25-3-2003 18:54 |
Posts: 1842 |
Quote: Tja, ik vind dat het blok origineel moet blijven, dat hoort zeg maar bij het frame
Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor, ik wil mischien ook nog wel eens een hele snelle 50cc setup maken , en eigenlijk ook het snelste dat met op een 80 blok mogelijk is
Dat ga ik nu maar proberen net een std 80 gekocht ff kijke hoe ruig een vlinderpoort nu echt is
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
S.B. Driver |
25-3-2003 19:18 |
|
barry |
25-3-2003 19:21 |
Posts: 7387 |
een leeraar van mij (technische school) heeft bij ferarrie en dat soort ontwikkelende bekende bedrijven gewerkt, in top van autotuning en zo, kerel heeft zelf. alleen in zijn eentje uit zijn 50cc kreidler 17,6pk geperst met 16.600 toeren (digitaal)
het vermogen is op zo'n geijkte bank getest.
hij vertelde dat vol enthousiasme toen we gingn doorvragen, is wel leuk, zo'n leeraar, kun je veel van leren
edit: ik weet niet wat voor een bank. en hij heeft overgens ook niet de snelheid kunnen testen van dat ding, want bij de 5de run van de kreidler op de testbank zijn de krukaslagers hun eigenleven gaan leiden...
Dit bericht is ge-edit door barry op 25-3-2003 19:25
|
|
He? |
|
Hans F |
25-3-2003 19:23 |
Posts: 4326 |
nogmaals SAE of DIN?
Verder wel bruut vermogen Ik snap alleen niet dat je met de slag van zo'n kreidlerblok zoveel toeren wilt maken. Ik zou wat lager in toeren gaan zitten. (en niet alleen vanwege de slijtage..)
|
|
|
|
Blorn |
25-3-2003 19:24 |
|
Dit topic is 32779 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 9
|
|