Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - De Snelste 50cc brommer die er is!!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8213 - De Snelste 50cc brommer die er is!!...
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 32526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 24-3-2003 16:10 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

brw..je zegt dat je een korte ratio race 6bak hebt op je mbx ...
komop zeg...met een normale versnellingsbak zou je dan 160 kunnen??

een race6bak of close ratio is voor hard optrekken...sorry..maar geloof niet dat je dan 130 kan met een 50tje...


Euhm, jij snapt het close ratio principe niet. Een close ratio bak heb je zeker nodig met een getunde 50 met smalle powerband.
 
Rudy 24-3-2003 16:59 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]


kijk dat soort snelheden geloof ik niet snel, aangezien ze in de sobw 50cc klasse 145km/h halen, daar is dan een heel team bezig, en dat moet dan ook 1 beunhaas zomaar ff kunnen halen?

daarom geloof ik het allemaal niet zosnel...


ze rijden @ sobw wel met een 16mm begrenzing maar ik vind alle snelheden tot nu toe allemaal een beetje erg hard.....
Als Harrie met zijn getunde 100cc 14 pk heeft en met andere tandwielen zeg maar 115 ofzo gaat.....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ronald 24-3-2003 17:02 Print reply
Posts: 956
hoort hier eigenlijk niet thuis maar ik denk ik meld het effkes
net met mijn 80 blok en ori 80 cilinder (mist nogal compressie en laat benzine door de pakkingen sijpelen) gigasnellie 80 uitlaat en 28mm vlak de 102,85 km/h gehaald volgens mijn tellertje (afstand ingevoerd door 2 omwentelingen te halveren)
verder kwam ik erachter dat mijn achterband ook een bietje slap was, stond maar 0,5 bar op, dus het moet nog harder kunnen
 
MotorHispaniaMaus 24-3-2003 17:04 Print reply

Posts: 160
ik heb een motorhispania Rx en die loopt ook 105 autoteller met een metrakit uitlaat 17.5 dell'orto 20mm spruitstuk en ook een 50 cc
 
Blukaap 24-3-2003 17:05 Print reply

Posts: 10006
Rudy: mijn NSR had z'n topvermogen ook op 8000 toeren, ik denk dat je dat van deze dingen niet kan zeggen.
Daarnaast was m'n vertanding veel te licht eigenlijk, maar het rijdt zo opzich wel fijn.

Dus mijn tractorNSR vergelijken met dit soort jankdingen is appels met peren vergelijken.
 
Bastila is lief
Hans F 24-3-2003 17:06 Print reply
Posts: 4326
waarom het jezelf zo moeilijk/ongemakkelijk maken en proberen met 50cc zo hard mogelijk te gaan als er ook een grotere boring op hetzelfde blok past?
 
Blukaap 24-3-2003 17:06 Print reply

Posts: 10006
Je moet ergens zo hard mogelijk mee proberen te gaan, anders is het eind ook weer zoek (he marcel ).
 
Bastila is lief
Ronald 24-3-2003 17:10 Print reply
Posts: 956
hmm, daar heb ik ook wel eens problemen mee. maja om er nou weer een 125cc yz blok of iets dergelijks in te gaan hangen, nou ben ik wel weer een bietje bedaard en zal ik het maar bij mijn 100cctje houden, anders houdt harrie me straks helemaal niet meer bij
 
Rudy 24-3-2003 17:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Rudy: mijn NSR had z'n topvermogen ook op 8000 toeren, ik denk dat je dat van deze dingen niet kan zeggen.
Daarnaast was m'n vertanding veel te licht eigenlijk, maar het rijdt zo opzich wel fijn.

Dus mijn tractorNSR vergelijken met dit soort jankdingen is appels met peren vergelijken.


jaja maar 120 met een 50cctje lijkt me erg sterk... zeg niet dat het onmogelijk is maar een 13 pk ofzo heb je denk ik wel nodig....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 24-3-2003 17:13 Print reply
Posts: 4326
Tja, je ziet het meer met die GT4's dat die dingen zo hard lopen.

En 120 teller (110 digi) haal je ook wel met een pk of 9....., zeker met een zesbak.
 
YAMAHAFREAK 24-3-2003 17:13 Print reply
Posts: 1001
bovendien kun je de zooi nog een keer uithonen (als t gietijzer is) als je je cilinder niet gelijk max uitboort
verder kun je met een 50 hogere toerentallen (theoretisch) halen door de kleinere cilinderinhoud.
kijk maar naar auto's of motoren. een 1cilinder BSA van 500cc draait veel minder toeren als een 2cilinder Ducati van 500cc... en een 4cilinder Honda van 500cc draait er nog meer.
t toch ook veel leuker om uit weinig cilinderinhoud veel vermogen te halen? (met een 2takt dan)

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Mr Pain 24-3-2003 17:16 Print reply
Posts: 4966
als ik straks een nsr frame enzo er bij koop zet ik er ook een 50cc onder met hpi en al dat soort shit en ik denk wel dat ik de 130 ermee haal alleen het duurt misschien wel lang omdat alles perfect moet zijn (ik denk dat ik dan een jaartje of 2 verder ben)
 
Rudy 24-3-2003 17:17 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

bovendien kun je de zooi nog een keer uithonen (als t gietijzer is) als je je cilinder niet gelijk max uitboort
verder kun je met een 50 hogere toerentallen (theoretisch) halen door de kleinere cilinderinhoud.
kijk maar naar auto's of motoren. een 1cilinder BSA van 500cc draait veel minder toeren als een 2cilinder Ducati van 500cc... en een 4cilinder Honda van 500cc draait er nog meer.
t toch ook veel leuker om uit weinig cilinderinhoud veel vermogen te halen? (met een 2takt dan)



aantal cilinders met elkaar vergelijken is helemaal uber koeien verhaal maargoed....
Max toerental heeft voornamelijk met de slag te maken (en hoe de motor getund is natuurlijk...)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blijhoofd 24-3-2003 18:09 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]


kijk dat soort snelheden geloof ik niet snel, aangezien ze in de sobw 50cc klasse 145km/h halen, daar is dan een heel team bezig, en dat moet dan ook 1 beunhaas zomaar ff kunnen halen?

daarom geloof ik het allemaal niet zosnel...


idd zo makkelijk krijg je een brommer niet over de 100,en waarom zou je zo hard moeten mijne gaat 80 hard zat....anders krijg je alleen maar gefuck met die politie
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-3-2003 18:20 Print reply

Posts: 658
Ik had onder m'n nsr een eurocilinder met een meteor zuiger. Daar van was de top digitaal 108km/h en op de teller 110 km/h. Goeie tellers die van een nsr he? Maar ik had alleen een andere uitlaat eronder en sproeier #78 op een orig Keihin. Ik vond het persoonlijk best hard voor een 50ccer. Alleen onderin was het echt 3 keer niets hadden jullie daar ook last van?
 
Dikke penne

Dit topic is 32526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved