Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Clinder loshalen, bouten vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1277 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8211 - Clinder loshalen, bouten vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RippyNL 24-3-2003 9:43 Print topicpost
Posts: 218
Hidiho,

Ik wil allemaal onderdeeltjes voor mijn mb bestellen en dacht laat ik ook eens kijken of er een zuiger bijmoet aangezien ik er al minimaal 2500km mee heb gereden.
bout 1 van de clinder wou niet los. bout 2 jippy die is los. 3 en 4 willen ook niet los.
de ratel slaat er overheen zo vast zitten ze. en ja ik heb wel de goede dopmaat. hoe kan ik die krengen nou los krijgen?
Ik houd alleen de optie wachten totdat clinder/zuiger verrot is en dan eraf slaan en slijpen.

??? iemand iedeeen? het betreft een honda mb5. zie mijn profiel
 
Honda Transalp

Frank1985 24-3-2003 11:52 Print reply
Posts: 92
Is de dopsleutel niet versleten, als dat wel zo is en je krijgt ze met een andere nog niet los dan moet je er op de 1 of andere manier met een ringsleutel bij komen.

Of je boort ze gewoon uit??
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
Nick - Administrator 24-3-2003 12:01 Print reply

Posts: 4967
Ik heb dat probleem ook gehad, maar toen sloeg ie echt door de ratel heen. Dus de dop bewoog ten opzichte van de ratel zelf. Toen heb ik een wat grotere ratel gepakt en daarme lukte het wel, alleen draaide ik toen niet de moeren los, maar het hele tapeind kwam mee.
Nouja toen was iig de cilinder eraf en toen heb ik daarna wel die moer van het tapeind gekregen.
Maar het is erg kut inderdaad, want bij een AC cilinder kom je echt niet bij die moeren behalve met een dopsleutel.
 
Suzuki Noël 24-3-2003 12:07 Print reply
Posts: 235
Ik had dat bij tsx
moertje was doorgedraaid
heb ik met dremel eraf geslepen (3 schijfjes verneukt, maar hij was eraf)
 
Suzuki Noël 24-3-2003 12:08 Print reply
Posts: 235
Oh wat je ook kan doen als er nog schroefdraad opzit een contramoer erop zetten. Dan zal hij wel losgaan. (Moet je wel aan de onderste moer draaien)
 
Erik_N 24-3-2003 12:11 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki No?l

Oh wat je ook kan doen als er nog schroefdraad opzit een contramoer erop zetten. Dan zal hij wel losgaan. (Moet je wel aan de onderste moer draaien)


Ja, maar je kan er nu toch niet bij. Want je kan er met steeksleutel echt niet bij hoor.


EDIT: Je zou misschien als het echt niet lukt even je blok kunnen losbouten zodat je van boven je kop er bij kan met griptang. Als het echt niet lukt dan

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 24-3-2003 12:12
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Suzuki Noël 24-3-2003 12:18 Print reply
Posts: 235
Is toch M8 op Honda?
Draai je toch niet zo snel kapot he.
Je zou dan een ander moer flink vast op je draadstang boven die kapotte moeten draaien en zo proberen en nog een noodoplossing (gaat goed) moer erop draaien en boven de moer de schroefdraad kapot maken met tang (draadstang wel vernieuwen erna Nu kunje hem eruit draaien met ratel of pijpsleutel, want de moer zal niet door die kapotte draad willen succes!
 
Honda_mbiloss [Emiel] 24-3-2003 12:31 Print reply

Posts: 3697
moet je wel een gigantisch tapeind hebben om zo'n eifeltoren te gaan bouwen.
 
Suzuki Noël 24-3-2003 12:35 Print reply
Posts: 235
Hoezo, 2 moeren moet toch kunnen?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 24-3-2003 12:37 Print reply

Posts: 3697
mss net, maar dan moe tje nog de bovenkant plat meppen mja tis te proberen, bij me mt heb ik niet zoveel ruimte, bij me mb zal het moeten kunnen

 
Erik_N 24-3-2003 12:41 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

mss net, maar dan moe tje nog de bovenkant plat meppen mja tis te proberen, bij me mt heb ik niet zoveel ruimte, bij me mb zal het moeten kunnen



je blok heb je er toch zo af, pleur je op de werkbank, lijkt me al lekkerder werken.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blijhoofd 24-3-2003 12:43 Print reply

Posts: 7378
ik gebruik nooit een ratel,die gaan altijd naar de klote bij mij(je kan wel zon dure kopen maar ik ben sloeber)het beste kan je er WD 40 over spuiten en dan gewoon met een dop sleutel ik heb gewoon er 1 met een verticale buis 20 cm lang en dan nog een buis onder hoek 90 grade dan heb ik het altijd zo los en die krijg je never nooit kapot om dat het een masief stalen buis is

ik heb ook wel is gehad dat ze door draien als je dan een schroeven draaier met elastiek of rubber eromheen,er tusse zet en je drukt hem om hoog(de kop) dan draai je hem er meestal wel af
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
RippyNL 24-3-2003 12:47 Print reply
Posts: 218
doppe set is wel goed. ik krijg hem echt niet los. ik heb me er bij neergelegd.
een eifeltoren maken door die boutjes op elkaar is niet mogelijk om dat geen draad meer na de boutjes zit.

Ik laat het allemaal gewoon zo zitten totdat hij vastgeklopen is ofzo.

WD40 heb ik ook geprobeerd ringsleutel en andere dingen komen er niet bij. heb met beitel en schroeven draaier lopen beuken geen mm beweging.
 
Honda Transalp
Suzuki Noël 24-3-2003 13:07 Print reply
Posts: 235
Als je kruipolie gebruikt, moet je een aantal dagen wachten voor je probeert los te maken. Mijn broer heeft een oude landrover en daar zitten ook alle bouten heel vast. Kruipolie erop spuiten en een aantal dagen wachten. Dan krijgen wij ze meestal wel los. (Maarja bij dat ding maakt het niet veel uit als je moet wachten, want er is wel genoeg ander werk wat je ondertussen kunt doen)
 
huh 24-3-2003 18:46 Print reply
Posts: 1755
Volgens mij kun je ook een pijpsleutel gebruiken, maar dan moet wel je blok eraf. Of je kan een kleinere maat dopsleutel dr op proberen te rossen en dan proberen los te draaien. (niet op de het ratelding gaan slaan, want daar kunnen ze nie tegen ). In combinatie met WD-40 natuurlijk.
 
Sinterklaas 24-3-2003 19:41 Print reply
Posts: 24
hey weet iemand of ik zomaar een tantwiel in de versnellingsbak kan vervangen zeg maar 1e versnelling die is helemaal verlept (honda mt5 GANGER)

 
Als de dagen korter worden blijf dan altijd krenten in de pan fleppen

Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved