Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigerveer afgebroken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8166 - zuigerveer afgebroken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrossMaster 22-3-2003 11:43 Print topicpost
Posts: 729
ja me zuigerveer is dus afgebroke alleen die zal wel int carter zijn gevalle hoe kan ik dat er nog uitkrijge? en toen ie uitviel heb ik em nog probere aan te duwe en toen hoorde ik niks ofzo dus kan me veer gemalen zijn ofzo?

en ff ander vraagje, als de zuiger helemaal onder is en de spoelpoorten staat niet 100% open is dat erg?
 

Blijhoofd 22-3-2003 12:56 Print reply

Posts: 7378
zuiger er af hale en dan met een magneetische schroevendraaier aan de gang gaan of de compressor
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
GhostRider 22-3-2003 13:00 Print reply

Posts: 240
die zal wel in het carter zijn gevallen??
weet je het niet zeker dan? anders ken je ook nog wel ff met je uitlaat schudden, daar vond ik ze altijd in

en anders idd met een magneet op een stokkie
 
-SpengaMotors- 22-3-2003 13:21 Print reply
Posts: 592
en dat van die poorten niet helemaal open is niet zo heel erg,maar je zou er een dikkere voetpakking onder kunnen doen,dan staan ze wel helemaal open als het goed is,maar dan heb je weer minder compressie,het is dus kiezen of delen
 
pimp 22-3-2003 14:14 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spengamotors

en dat van die poorten niet helemaal open is niet zo heel erg,maar je zou er een dikkere voetpakking onder kunnen doen,dan staan ze wel helemaal open als het goed is,maar dan heb je weer minder compressie,het is dus kiezen of delen


compressie zegt ook niet alles. Een vriend van me had een super gare imi zuiger in een 70 airsal op een tsx, waar ik de uitlaatpoort van had bijgewerkt.

liep 92KM/h ZONDER compressie gewoon zuiger dik speling in de cillinder, en kon je in de 1 met 1 hand door de compressie duwen zonder problemen in de 3 voelde je al helemaal geen weerstand meer, was het net alsof je in de vrij liep.

en toch 92KM/h. Onderin was ie zwak ja, maar bovenin gewoon nog altijd sterk
 
Erik_N 22-3-2003 14:14 Print reply

Posts: 5360
Blok spoelen, dus blok ff eraf halen, cilinder deraf enzo, het carter vullen met benzine, en leeggieten. Wel benzine opvangen, en dit dus net zo lang tot je denkt alles eruit te hebben gespoeld.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
CrossMaster 22-3-2003 16:15 Print reply
Posts: 729
ik heb er al met een magneetje in gezete en compressor komt niks uit.. en je hoort niks als je kicked ofzo en in de uitlaat zit niks alleen boven op de zuiger en kop zit wel wat ijzerdeeltjes. zal wel van de veer zijn.
 
GhostRider 22-3-2003 17:03 Print reply

Posts: 240
ik had ook deeltjes boven op me zuiger
dacht ook dat het zuigerveer was, maar die was nog heel
toen dacht ik aan een stukkie cilinder ofzo

maar t was deeltje big-end lager

check ook maar ff of je speling heb op je krukas.
maar je ken de gok wagen om te gaan rijden
en je ken hem ook helemaal uit elkaar halen en zo te werk gaan zoals erik zegt.
dan speel je wel op save

 
CrossMaster 23-3-2003 18:54 Print reply
Posts: 729
ja is een halve veer zowat uit en me cil is nog helemaal mooi geen beschadiging net als de zuiger. wel vage shit maarja ik probeer nog wat te spoele ofzo..
 
Suzuki Noël 23-3-2003 19:37 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spengamotors

en dat van die poorten niet helemaal open is niet zo heel erg,maar je zou er een dikkere voetpakking onder kunnen doen,dan staan ze wel helemaal open als het goed is,maar dan heb je weer minder compressie,het is dus kiezen of delen


Dubbele voetpakking en kop laten vlakken. Staan je poorten open en behoudt je je compressie of krijg je zelfs meer.

 
dt80 Racer 23-3-2003 19:50 Print reply
Posts: 15
ik heb dat ook vaak gehad...der zaten bij mij ook wel stukjes in de uitlaat zelf...
der zit bij mij ook een pistonpenveertje in..
maar ja...hij rijd nog steeds
 
CrossMaster 23-3-2003 21:01 Print reply
Posts: 729
is vaag dat ik em niet meer aankreeg toen ie uitviel verder hoorde ik niks vaags ofzo en normaal rijd ie toch wel nog met 1 veer?
en btw is aan inlaatkant afgebroke dus zal wel niet in uitlaat zijn gekome
 

Dit topic is 655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved