Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Low en Mid Power terug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8165 - Low en Mid Power terug
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 22-3-2003 11:03 Print topicpost
Posts: 1755
Whaha ik had dus gister mn cilinder dr af om de zuigerveren te vervangen en toen zat ik dat ding ff te bekijken enzo, naar de poorten...en toen zag ik dus tot mijn grote schrik dat de uitlaatpoort én enorm slecht was afgewerkt (imi ) én vrij dichtgekoold zat. Dus ikke bijwerken met een vijl en op zich ziet het er nou vrij netjes uit. Maar ik kon het ook nie laten om em ff iets hoger en breder te maken .

Nou heb ik dus een testritje gemaakt en hij heeft er 3/4 gas en vol gas ineens erg veel kracht bij en hij trekt ook een stuk langer door ...maar laag en mid power is flut. Nou was dat al zo, maar het rijdt nou nog wat moeilijker en de hele tijd terugschakelen vind ik niet erg prettig.

Mijn vraag is dus op welke manieren ik wat low en midrange power terug kan krijgen, of beter gezegd...erbij kan krijgen.

En aub geen replies van "koop dan een viertakt" of 70cc ofzo...dat snap ik zelf ook nog wel
 

De Schout 22-3-2003 11:44 Print reply
Posts: 5327
had je je poort minder hoog moeten, maken. of je moet is met uitlaten gaan expirimenteren, kan ook heel veel schelen
 
tune tweak fiddle bang bummer
SIWWN 22-3-2003 12:14 Print reply
Posts: 7079
Nu heb je de cilinder hoogtoeriger gemaakt dus nog minder bij low rpm's...


Maybe grotere carburateur,powerbox,binnenrotor,originele uitlaat.
 
huh 22-3-2003 17:24 Print reply
Posts: 1755
Jah ik weet dat ik em hoogtoeriger heb gemaakt, maar ik had nie verwacht dat dit het effect zou zijn. Zo erg is het op zich ook nie.

Maar goed, is er geen manier om ook wat lager in toeren power te krijgen? Ergens een poortje aanpassen ofzo? Ben Bell aan het herlezen maar daar staat ook weinig in over laagtoerige kracht.

Een powerbox zat ik ook al over na te denken...misschien dat het vergroten van de compressie kan helpen?
 
DeAmOnChiLd 22-3-2003 17:28 Print reply
Posts: 875
kan je dat niet compenseren door je inlaat ook ietsjes bij te werken dan??

nouja ben geen toener
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Hans F 22-3-2003 17:28 Print reply
Posts: 4326
Dunnere voetpakking proberen, om de timing omlaag te brengen?
Of idd een laagtoeriger uitlaat. Of een binnenrotor met veel vervroeging bij weinig toeren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeAmOnChiLd

kan je dat niet compenseren door je inlaat ook ietsjes bij te werken dan??

nouja ben geen toener


Kan idd, je moet dan je inlaat kleiner maken, bv. dmv devcon.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-3-2003 17:40
 
Pingu 22-3-2003 17:45 Print reply
Posts: 1842
uitlaat maakt veel verschil ja, je squish ook enorm veel, dus ik zou iig je kop flink afvlakken. Je zou je uitlaat ook kunnen verlengen...
Ik vind trouwens de power onderin niet zo heel boeiend hoor het rijdt wel lekkerder, maar ik heb liever veel power bovenin
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 22-3-2003 17:48 Print reply
Posts: 4326
idd, maatregelen voor meer power onderin gaan (bijna altijd) ten kost van je topvermogen.
 

Dit topic is 339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved