Met de luchtschroef d'r helemaal uit neem ik aan dat ie valse lucht zuigt...valse lucht --> armer mengsel, dus je moet er idd een kleinere sproeier inzetten. En tis wel zo handig als je dat doet, want je carburateur is erop gemaakt dat alles er netjes in zit. Waarschijnlijk start ie nou nie goed, of loopt ie niet goed stationair.
Aangezien er valse lucht wordt aangezogen dat niet gefilterd wordt, zit er een kansje in dat er vuildeeltjes in de carburateur komen en zo in de cilinder. De kans is niet zo heel groot dat het schadelijke gevolgen heeft, maar een perfecte oplossing is het niet.
De temperatuur van je cilinder/zuiger zal w?l toenemen als je mengsel armer is, maar zolang de boel maar niet t? warm wordt, kan het best.
Wat je trouwens ook kan doen is via de gewone (luchtfilter) weg proberen extra lucht toe te laten, zodat je misschien geen nieuwe sproeier hoeft te halen.
En ik ben geen TSX expert, maar ik vraag me af of Mikuni standaard op een TSX zit. Op een MT zit iig een Keihin HM16-6. Je kan de diameter van de cilinder aan de cilinderkant opmeten, als die rond de 16 ofzo is, dan zal ie wel nie origineel zijn. Maar goed, dat weten de Suzuki kenners hier wel .
|