Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagje over luchtmengselschroef (mikuni) carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8163 - vraagje over luchtmengselschroef (m...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 22-3-2003 7:47 Print topicpost
Posts: 178
Mijn suzuki rijdt het best als ik mijn luchtmengselschroef van mijn carb. er volledig uitdraai. Met andere woorden als hij meer lucht krijgt dus in feite moet er andere (kleinere) sproeier in. Nu ben ik gisteren es langsgeweest bij de motorhandelaar maar deze had geen sproeiers op voorraad en kan er enkel bestellen als ik em het type, gegevens van me motor geef. Probleem is dat ik niet zeker ben of het wel de ori carb. is die momenteel op mijn motor vertoeft. M.a.w. andere sproeier zit er momenteel niet in. Hoeft eigenlijk ook niet direct daar em momenteel dus zonder luchtschroef goed draait. Mijn zorg is echter dat ik me afvraag om hij via het dus nu ontstane gaatje in de carb. (ontbreken luchtschroef) geen vuiligheid zal aanzuigen die in het slechtste geval in de cylinder zal terecht komen. Heb er al aan gedacht om het gaatje dicht te maken maar denk dat ik dan het nut verlies van het afwezig zijn van de luchtschroef zodat hij weer slechter loopt. Nu had ik gedacht om er een stukje mousse in te steken zodat de lucht die hij via dit gaatje eventueel aanzuigt ietwat te zuiveren . Of heb ik het helemaal mis en zuigt de carb. via dit gaatje geen lucht aan zodat er in feite geen vuiligheid in carb. kan komen door ontbreken schroef??
 

Blijhoofd 22-3-2003 12:58 Print reply

Posts: 7378
luchtschroef 1.5 slag uitdraaie is standaard

des te verer je hem open draait des te warmer je brommer word
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
springbowtje 22-3-2003 13:02 Print reply
Posts: 178
Is toch afhankelijk van hoeveelheid mengsel benzine/lucht en olie. Als hij het beste loopt zonder luchtschroef (dus meer lucht) door in feite te grote sproeier dan heeft dat toch niets te maken met het warm worden van de cylinder? Op zich krijgt hij immers zonder luchtschroef niet teveel lucht door de grootte van de aanwezige sproeier. Jij gebruikt toch ook je afstelschroef om em het best te laten lopen en niet om de temperatuur van je cylinder te regelen??
 
Ralf 22-3-2003 14:51 Print reply

Posts: 9073
De afstelling van de luchtschroef is niet linear aan de afstelling van je sproeier..
 
springbowtje 22-3-2003 16:05 Print reply
Posts: 178
Wat bedoel je hier juist mee? Hij loopt door een iets te grote sproeier en zelfgemaakt luchtfilterelement beter bij afwezigheid van de luchtschroef dus heb ik em eruit gelaten maar nu wil ik weten of hij via dit gaatje geen ongewenste troep zal aanzuigen die in me cylinder kan terecht komen.
Heeft er iemand antwoorden op me vragen?
 
springbowtje 24-3-2003 15:12 Print reply
Posts: 178
Niemand genoeg over die carburateurs kent of die mij kan helpen?
 
springbowtje 24-3-2003 15:15 Print reply
Posts: 178
Niemand die deze kennis over de mikuni carb. heeft of mij kan helpen?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2003 15:30 Print reply

Posts: 17929
welke carb is het dan?? ik heb ook mikuni
 
Hier_ben_ik - Administrator 24-3-2003 15:46 Print reply

Posts: 8499
Zoo 2 keer posten in nog een 3 minuten tijd.. knap dat je dat kunt.... ik zou het niet meer doen als ik jou was.........
 
Members zijn vervelend :-|
huh 24-3-2003 18:38 Print reply
Posts: 1755
Met de luchtschroef d'r helemaal uit neem ik aan dat ie valse lucht zuigt...valse lucht --> armer mengsel, dus je moet er idd een kleinere sproeier inzetten. En tis wel zo handig als je dat doet, want je carburateur is erop gemaakt dat alles er netjes in zit. Waarschijnlijk start ie nou nie goed, of loopt ie niet goed stationair.

Aangezien er valse lucht wordt aangezogen dat niet gefilterd wordt, zit er een kansje in dat er vuildeeltjes in de carburateur komen en zo in de cilinder. De kans is niet zo heel groot dat het schadelijke gevolgen heeft, maar een perfecte oplossing is het niet.

De temperatuur van je cilinder/zuiger zal w?l toenemen als je mengsel armer is, maar zolang de boel maar niet t? warm wordt, kan het best.

Wat je trouwens ook kan doen is via de gewone (luchtfilter) weg proberen extra lucht toe te laten, zodat je misschien geen nieuwe sproeier hoeft te halen.

En ik ben geen TSX expert, maar ik vraag me af of Mikuni standaard op een TSX zit. Op een MT zit iig een Keihin HM16-6. Je kan de diameter van de cilinder aan de cilinderkant opmeten, als die rond de 16 ofzo is, dan zal ie wel nie origineel zijn. Maar goed, dat weten de Suzuki kenners hier wel .
 
springbowtje 25-3-2003 8:07 Print reply
Posts: 178
Omdat hij die extra lucht wel kan gebruiken door de te grote sproeier start hij wel goed en loopt hij ook stationair. Warmer dan normaal wordt hij niet daar hij nog altijd niet teveel lucht krijgt in vergelijking met de hoeveelheid benzine. Dus volgens jou kan er via dit gaatje ook vuiligheid in de cylinder terecht komen. Dan maak ik het maar weer dicht want wat ik niet wil is dat hij vastnaait door bv zand. Ga er nl altijd mee crosse. Luchtfilter eraf is dus ook niet echt een optie.
 

Dit topic is 2084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved