Dat ding van de temperatuur is best wel interesant om te zien. Maar het scheelt natuurlijk ook of je hard of zacht rijdt.(veel of weinig koude luchtstroom langs de uitlaat) Dat basic pijpje is overigens zelfde als mijn toekomstige uitlaat.
En aluminiumfolie om een uitlaat houd de temp constanter als je door een plas water rijd op een circuit. Dit zou ook een reden kunnen zijn om het te gebruiken.
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
hmmm dat verloop is best logisch eigenlijk... grappig om te zien (uit welk programma heb je dit gehaalt btw?)
Ik zat daar laatst ook over te denken, om de uitlaat te isoleren, of in ieder geval van rijwind af te schermen (dat kan dus b.v door je cyl 180 graden te draaien en onder je buddy door te sluizen)
Mooier zou zijn ook een uitlaat-koeling te monteren, wanneer de temperatuur te hoog wordt dat er b.v dan een fan gaat blazen... (dit alsmede een cdi welke ook temperatuursafhankelijk is kan denk ik enorm veel schelen!!)
Ik heb er ook over zitten denken om mijn cilinder 180 graden te draaien. Maar er is volgens mij 1 derbi geweest die het had. Maar als het echt veel opleverde zouden er wel meer geweest zijn die het deden denk ik. Ik dacht eigenlijk dat je uitlaat het beste naar beneden kon lopen ivm zwaardtekracht.
Maar misschien dat ik er nog over na ga denken, het maakt het een stuk makkelijker om een uitlaat passend te maken. En je hebt misschien iets koudere lucht doordat je carb voor je cilinder zit. (bij mb blok). En met een sprint rijd je maar een kort stuk dus oververhitting zal niet zo snel opstreden als bij GP oid.
Ik ben alleen bang dat niemand hier ervaring mee heeft, misschien dat andere hier een mening over hebben?
Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 13-4-2003 13:54
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Joost heeft het gedaan, ofis er nog mee bezig, weet het niet precies...
ja het wordt alleen gedaan bij brommers/motoren voor in de racerij volgensmij, als je een wegbrommer neemt, die hebben altijd carb naar achteren, vanwege minder vuil etc...
moet je niet aan beginnen wanneer je geen race brommer bouwt ofzo..
het zit nl zo, je moet je spoel-kanalen verleggen, dit moet opgelast worden enzo, je moet het mooi vrezen.. de tapenden verplaatsen, dan zou het moeten kunnen.. als je mazzel hebt
Ik ga het wel doen op mt blok met nsr50 cylinder, is bedoeling om in de zomer mee bezig te gaan