Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - homoet of dpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8157 - homoet of dpr
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 12-4-2003 23:39 Print reply
Posts: 7079
Ene Hans had dat d8 ik ook gedaan om z'n uitlaat van een MTX lowrider

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 12-4-2003 23:39
 
MB50TUNED 13-4-2003 13:08 Print reply
Posts: 1054
Dat ding van de temperatuur is best wel interesant om te zien. Maar het scheelt natuurlijk ook of je hard of zacht rijdt.(veel of weinig koude luchtstroom langs de uitlaat) Dat basic pijpje is overigens zelfde als mijn toekomstige uitlaat.

En aluminiumfolie om een uitlaat houd de temp constanter als je door een plas water rijd op een circuit. Dit zou ook een reden kunnen zijn om het te gebruiken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 13-4-2003 13:40 Print reply

Posts: 14825
hmmm dat verloop is best logisch eigenlijk... grappig om te zien (uit welk programma heb je dit gehaalt btw?)
Ik zat daar laatst ook over te denken, om de uitlaat te isoleren, of in ieder geval van rijwind af te schermen (dat kan dus b.v door je cyl 180 graden te draaien en onder je buddy door te sluizen)
Mooier zou zijn ook een uitlaat-koeling te monteren, wanneer de temperatuur te hoog wordt dat er b.v dan een fan gaat blazen... (dit alsmede een cdi welke ook temperatuursafhankelijk is kan denk ik enorm veel schelen!!)
 
MB50TUNED 13-4-2003 13:52 Print reply
Posts: 1054
Ik heb er ook over zitten denken om mijn cilinder 180 graden te draaien. Maar er is volgens mij 1 derbi geweest die het had. Maar als het echt veel opleverde zouden er wel meer geweest zijn die het deden denk ik. Ik dacht eigenlijk dat je uitlaat het beste naar beneden kon lopen ivm zwaardtekracht.

Maar misschien dat ik er nog over na ga denken, het maakt het een stuk makkelijker om een uitlaat passend te maken. En je hebt misschien iets koudere lucht doordat je carb voor je cilinder zit. (bij mb blok). En met een sprint rijd je maar een kort stuk dus oververhitting zal niet zo snel opstreden als bij GP oid.

Ik ben alleen bang dat niemand hier ervaring mee heeft, misschien dat andere hier een mening over hebben?

Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 13-4-2003 13:54
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 13-4-2003 14:23 Print reply

Posts: 14825
Joost heeft het gedaan, ofis er nog mee bezig, weet het niet precies...

ja het wordt alleen gedaan bij brommers/motoren voor in de racerij volgensmij, als je een wegbrommer neemt, die hebben altijd carb naar achteren, vanwege minder vuil etc...

 
Mr Pain 13-4-2003 14:26 Print reply
Posts: 4966
kan je je cillinder van een nsr bijvoorbeeld ook er anders opzetten met de carb bij het voorwiel, of komen de tapeindes dan niet uit?
 
NSR RULEZZ 13-4-2003 16:33 Print reply

Posts: 4934
als jeje cylinder omdraait kun je ook(gemakkenlijker) een gefoceerde inlaat maken
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blorn 13-4-2003 17:00 Print reply

Posts: 13825
benjamin: als leek zijnde moet je daar niet aan beginnen.. (tapeinden staan btw wel symetrisch, mb-mt NIET)
 
Neonlampje 13-4-2003 18:26 Print reply

Posts: 14825
moet je niet aan beginnen wanneer je geen race brommer bouwt ofzo..

het zit nl zo, je moet je spoel-kanalen verleggen, dit moet opgelast worden enzo, je moet het mooi vrezen.. de tapenden verplaatsen, dan zou het moeten kunnen.. als je mazzel hebt

Ik ga het wel doen op mt blok met nsr50 cylinder, is bedoeling om in de zomer mee bezig te gaan
 
Blorn 13-4-2003 20:27 Print reply

Posts: 13825
lude is ideenpikker :-(
 
Pingu 13-4-2003 21:22 Print reply
Posts: 1842
maar als hij het doet.. is lude ook wel stoer
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 13-4-2003 21:26 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

lude is ideenpikker :-(
alsof joost het zelf bedacht heeft
 

Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved