Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aux poorten :-O

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8150 - aux poorten :-O
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 21-3-2003 18:21 Print topicpost
Posts: 4966
he ik ga zondag een paar nsr spulletjes ophalen en daar zit ook een 50cc cillindertje bij en die wil ik graag veranderen, ik heb een keer gehoord dat je gaten vanaf je inlaat in 1keer door kan laten lopen naar je spoelpoorten klopt dat?

en heeft dat zin?
 

Blorn 21-3-2003 19:46 Print reply

Posts: 13825
utfs

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 21-3-2003 19:47
 
jeroen 21-3-2003 19:48 Print reply

Posts: 15066
idd..zijn al topics over geweest..

zoek maar op aux intakes ofzo..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-3-2003 19:55 Print reply

Posts: 5996
nee, ik denk dat dat geen zin heeft, iemand die daar anders over denkt? ben wel benieuwd
 
ik haat mensen
Mr Pain 21-3-2003 20:25 Print reply
Posts: 4966
ik moet het gewoon van mensen weten die het al gedaan hebben en of die er profijt van hebben (hadden), neonlampje had het ook al gedaan, ik het de utfs gebruikt maar ik krijg maar 2topic's en daar staat niet in of ze het al gedaan hebben of niet, behalve neonlampje.

dus als er iemand is die dit al gedaan heeft wat waren de efecten, en op welke merk motorblok?
 
barry 21-3-2003 20:38 Print reply

Posts: 7387
ik heb cilinders gehad met en zonder auxilery poorten, maar nog nooit zelf geexperimenteerd.

je kunt pas echt zeggen of aux poorten zin hebben als je er mee geexperimenteerd hebt. dus dat je eerst met een cilinder hebt gereden zonder aux. en daarna dat je ze er in hebt geboord. dan kun je pas zeggen of ze nut hebben

maar ik denk ook weer dat de werking van die aux poorten nut hebben dat er aan ligt onder welke hoek ze staan. dus eigenlijk moet je een paar de zelfde cilinders hebben en dan aux poorten boren onder cerschillende hoeken...

maar eerst nog een gek vinden die dat gaat doen
 
He?
Mr Pain 21-3-2003 20:41 Print reply
Posts: 4966
ik als ik zondag mijn spul op haal maar moet eerst nog een keer een kolomboor kopen.
 
Blukaap 21-3-2003 20:44 Print reply

Posts: 10006
Sander Bruinsma heeft ze kennelijk dichtgemaakt bij z'n 70 eurocilindro en won er vermogen mee.

En volgens de plaatselijke tuner (VHS) hebben die dingen ook geen echt nut.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-3-2003 20:53 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Sander Bruinsma heeft ze kennelijk dichtgemaakt bij z'n 70 eurocilindro en won er vermogen mee.

En volgens de plaatselijke tuner (VHS) hebben die dingen ook geen echt nut.


ik ben ook van mening dat ze bij een honda blok geen zin hebben, er zit namelijk al een poort tegenover de poostpoort die hem voed met mengsel. dat maakt die aux poorten overbodig,

in mijn mtx200 zitten ze ook, maar die heeft die poort weer niet die een 50/80blok weer wel heeft

deze aux poorten staan naar de boospoort gericht
 
ik haat mensen
barry 21-3-2003 20:54 Print reply

Posts: 7387
ik hoor ook niet veel echte posifiege reacties op de die aux poorts.

maar ik heb wel enkele (enkele maar) mensen een keer gehoord die wel aanmerkelijk meer vermogen kregen onderin de toeren nadat ze aux poorten hadden geboord

maar meeste mensen hoor ik er niet echt positief over...

maar na mijn mening zijn ze ook overbodig...

Dit bericht is ge-edit door barry op 21-3-2003 20:55
 
He?
MB50TUNED 22-3-2003 8:52 Print reply
Posts: 1054
Met meer inlaat oppervlak en een langere openingstijd meer vermogen onderin hmmm....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-3-2003 9:44 Print reply

Posts: 5996

zoals ik al zei, mijn 200 cilinder heeft die poort niet maar wel 2 vette aux poorten richting de boostpoort gericht.

deze poort neemt toch de functie van de aux poorten over?

maar nieuwere cilinders worden toch niet meer voorzien van aux poorten?

tijdje geleden was dr een topic over op 50cc.nl maar dat viel uiteindelijk dood.

http://www.50cc.nl/f...mers%2Ben%2BScooters

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 22-3-2003 9:49
 
ik haat mensen
driver 22-3-2003 11:46 Print reply
Posts: 731
scheelt wel, en in 50cc athena/eurocilindro nsr zitten ze ook standaard in
 
livin' the fast way
Neonlampje 22-3-2003 11:52 Print reply

Posts: 14825
volgens mij zal jou cyl in verhouding sneller zijn marcel...

je zit met een gedoseerdere toevoer naar je booster, ipv een groot gat waarna het door een mini poort je moet, en ook nog de kans heeft onder je zuiger er weer in te komen...
 

Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved