SIWWN |
21-3-2003 21:05 |
Posts: 7079 |
Er staat iets van 30.000 V op je kabel...
|
|
|
|
User 927 |
21-3-2003 21:24 |
Posts: 6405 |
Kan meer zijn, kan minder... wat een goeie manier is om erachter te komen offie het nog goed doet, is je vinger erin te steken en op de kickstarter te trappen
|
|
|
|
Neonlampje |
21-3-2003 21:26 |
Posts: 14825 |
30KV?? jezus ben je wel goed bij je hoofd? of bedoel je je bougiekabel?
je ontstekings spoelen staat ongeveer een 40V effectief ofzo over...
verder ja het kan, maar dan moet je ff de FAQ doorspitten..
suc6
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-3-2003 21:27
|
|
|
|
spaanplaat |
22-3-2003 11:02 |
Posts: 691 |
hij vraagt toch hoeveel er op de bougie kabel staat .. dat zal ong wel op de 30000 v liggen
|
|
|
|
Blijhoofd |
22-3-2003 11:06 |
Posts: 7378 |
das paar duizend volt ja,maar heel laag aantal stroom
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
spaanplaat |
22-3-2003 11:18 |
Posts: 691 |
maar op je bougiekabel ga je toch geen elco aansluiten ? doe dat dan op je signaaldraad, dan werkt het iig nog
|
|
|
|
DraakjeAF1 |
22-3-2003 17:19 |
Posts: 17 |
Ja maar als je geen cdi hebt kan het niet anders gaat hier om een gileraatje of iets waar de bobine op je grondplaat zit...
anyways met een elcotje van maximaal doorlaatbaar 100v moet ie het doen???
als maar 40v effectief doorkomt...
Dit bericht is ge-edit door DraakjeAF1 op 22-3-2003 17:21
|
|
|
|
DraakjeAF1 |
22-3-2003 17:53 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
30KV?? jezus ben je wel goed bij je hoofd? of bedoel je je bougiekabel?
je ontstekings spoelen staat ongeveer een 40V effectief ofzo over...
verder ja het kan, maar dan moet je ff de FAQ doorspitten..
suc6
staat nix in de faq over elco's direct op je bougiekabel aansluiten...
|
|
|
|
arrier |
22-3-2003 18:04 |
Posts: 2221 |
khep al een paar keer een opdonder van die kabel gehad dus volges mij zit er nog geen 220 op
|
|
|
|
DraakjeAF1 |
22-3-2003 18:07 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjan15
khep al een paar keer een opdonder van die kabel gehad dus volges mij zit er nog geen 220 op
of je er dood aan gaat is ook afhankelijk van het amperage en de frequentie volgens mij... maar ff ontopic kan het direct op de bougiekabel...
|
|
|
|
Nick - Administrator |
22-3-2003 18:15 |
Posts: 4967 |
Hahaha er worden inderdaad nogal wat dingen door elkaar gehaald hier ja.
Als je (dmv elco's) wilt begrensen, moet je dat NIET op je bougiekabel aansluiten. Dat gaat via draden bij je CDI, maar daar zijn een aantal FAQ's over geschreven. Dus daar kan je naar zoeken.
En op je bougiekabel staat inderdaad enkele tientallen kilovolt. En dat je niet dood gaat van een schok van je bougiekabel komt doordat het gewoon nauwelijks vermogen heeft (idd amperage als je het zo wil zien). Een statische schok van de autodeur ofzo heeft ook al snel een paar kV.
Overigens kan je wel doodgaan van een klap van de auto accu... En daar staat maar 12 Volt op.
Dus het heeft niets met het Voltage te maken.
edit:
Ik heb even een paar FAQjes gezocht
Simpel een begrenzer bouwen
Electronische begrenzer (met reed schakelaar, Lude's (c) :-P)
Dit bericht is ge-edit door nick op 22-3-2003 18:23
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-3-2003 18:20 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
das paar duizend volt ja,maar heel laag aantal stroom
aantal stroom jah heb ik ook altijd maar amperage is idd laag wat 30000 volt is normaal dodelijk maar die van boougie kabel niet si wel krachtig kan een vonk van 2!! cm maken kun je testen bij tsx
|
|
|
|
Neonlampje |
22-3-2003 20:05 |
Posts: 14825 |
ohja sorry op bougiekabel spietmie
eeh in theorie zou het ook kunnen werken voor alleen een cdi, echter je hebt een blokgolf als signaal, als je nu een sinus had kon het wel, maar ik vrees dat het een enorm gekut wordt...
btw: je gaat dood door amperage, niet voltage...
|
|
|
|
spaanplaat |
25-3-2003 23:31 |
Posts: 691 |
waarom heeft iedereen het over doodgaan ? bah bah
maar je bobine zit dus op je grondplaat .. hoe zit dat dan ? loopt je bougiekabel rechtstreekt vanuit je ontsteking of wa ?
|
|
|
|
Neonlampje |
25-3-2003 23:51 |
Posts: 14825 |
spaanplaat: je rijdt toch geen puch of ander automaatje?
je bobine zit onder je tank!
vanuit je ontsteking loopt een triggerdraad naar je cdi, die de vervroeging bepaald, en vervolgens een condensator ontlaad (in de cdi zelf volgensmij) die vervolgens een spanningsval over de spoel triggert, deze verzet zich (spoel-eigen) komt met een tegenwerkende maatregel, gooit de spanning omhoog, tsjakka 30KV of meer, door je bougiekabel, en zo paf vonkje via je bougie naar de massa
|
|
|
|