Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Geluid van me RS opgenomen! ZIEK !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8143 - Geluid van me RS opgenomen! ZIEK !
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Inquestos 22-3-2003 14:23 Print reply
Posts: 152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goot

een binnenrotor is een ander soort ontsteking
een binnenrotor ontsteking heeft een veel kleiner vliegwiel een rotor genoemd en de ontsteking zelf heet dan stator
doordat het vliegwiel een kleinere massa en grote heeft is de kracht die nodig is om t vliegwiel op gang te helpen kleiner.
dit zorgt dus voor een veel betere gas reactie en binnenrotor ontstekingen kunnen tot een veel hoger toerental ontsteken.
een originele rs50 ontsteking is op ze cdi bij de 12k begrensd een binnenrotor kan tot 20k de ontsteking op het perfecte tijdstip geven


waarom gaat mijn originele aprilia ducati onsteking tot de 13500 toeren dan? (misschien nog wel hoger) ?
 
1337 RS owner :)
Erik_N 22-3-2003 14:24 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inquestos

[...]


waarom gaat mijn originele aprilia ducati onsteking tot de 13500 toeren dan? (misschien nog wel hoger) ?


Op je teller of digitaal gemeten?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
pimp 22-3-2003 14:31 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]


Op je teller of digitaal gemeten?


idd dat kan veel schelen. Ik heb ook het idee dat bij een senda sm de toerenteller bestwel afwijkt, want ik reed er eens op 1, en die trok je ZO easy naar de 12000, maar het geluid was niet echt alsof ie op 12000 zat, en als je opschakelde kwam je weer naar 9000 toeren ofzow :S beetje ERG grote trugval. Misschien maakt ie het toerental wel echt zo easy, maar als ik op mijn tsx rijd en hem flink doortrek klinkt het alsof ik meer toeren maak.
 
Martijn 22-3-2003 19:31 Print reply
Posts: 10000
een vliegwiel heet btw niet voor niets vliegwiel....een binnenrotor heeft minder vliegwielkrachten dan een std vliegwiel..

een vliegwiel 'neemt ' de energie als het ware op en zorgt dat dat de krukas goed verder draait...die houdt de bende aan de gang tot de volgende arbeidsslag...bij een binnenrotor heb je dus minder 'vliegwiel' en dus kan een binnenrotor minder vloeiend lopen bij lagere toeren...ook stationair ligt vaak hoger..

mijne valt direct dood onder de 2k
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Inquestos 22-3-2003 21:41 Print reply
Posts: 152
aha

thanks voor de uitleg.


maar me teller gaat tot de 12000rpm en hij ging nog wel een stuk verder tot de 14000rpm wel zei een vriend van mij maar ik denk dat dat ongeveer 13500 is.

tot de 12000 gaat ie vrij gemakkelijk daarna gaat ie beetje trillen enz... en gaat ie nog gewoon vrolijk een stukje verder in toeren hoor

edit:
analoog gemeten dus

Dit bericht is ge-edit door Inquestos op 22-3-2003 21:44
 
1337 RS owner :)
Blukaap 22-3-2003 21:51 Print reply

Posts: 10006
Bij 12000 kapt ie dus al ruim af.
Mijn NSR haalt ongetwijfeld ook wel 15000 als ik lang genoeg aan het gas blijf jengelen.

En dan kun je d'r meestal nog wel een paar procent correctie afhalen, houd je ongeveer 11000 toeren over.
 
Bastila is lief
MBX OWNER 23-3-2003 19:11 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goot

en binnenrotor ontstekingen kunnen tot een veel hoger toerental ontsteken.
een originele rs50 ontsteking is op ze cdi bij de 12k begrensd een binnenrotor kan tot 20k de ontsteking op het perfecte tijdstip geven


Wat een ongelooflijke onzin...
Een binnenrotor draait helemaal NIET meer toeren dan een buiten draaier...
Het kan idd zijn dat een std CDI is begrensd en daardoor minder toeren draait, maar als je een buitendraaier hebt en er een goede CDI op zet zal die hetzelfde toerental halen!!!

Ik draai met een Malossi CDI onder me NRG met std ontsteking gewoon topvermogen op +14.000 toeren en overtoeren tot boven de 15.000 zijn geen probleem.
Met montage van een binnenorotor draait hij exact dezelfde hoeveelheid toeren!

Het enige wanneer je meer toeren zal draaien is als je CDI curve gaat verlaten op een hoog toerental en dit heeft dus weer te maken met de CDI en NIET met het soort rotor!

Waarom zou trouwens een binnenrotor op 20.000 rpm wel perfect het tijdstip kunnen afgeven en een buitendraaier niet???
Tis gewoon pure onzin!!!

 
barry 23-3-2003 19:14 Print reply

Posts: 7387
nou omdat hij dat zegt... en dan is dat gewoon zo , nee ik ben het met mbx owner eens


 
He?
Michel19 23-3-2003 19:47 Print reply
Posts: 82
mjah..binnenrotor, buitenrotor, ik moest me daar ook maar eens een beetje in gaan verdiepen
 

Dit topic is 4170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved