Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Max breedte banden + 8erbrug + voorpoten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8140 - Max breedte banden + 8erbrug + voor...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 20-3-2003 22:38 Print topicpost

Posts: 555
Heb nu chromen 8erbrugje van BZS,
wat is de maximale breedte voor 8erbandje?
Wil der een motorbandje op laten leggen als hij klaar is.
Anders mss andere 8erbrug, zou dit passen?(is van honda motor, type ben ik f kwijt):


Ik ben iig van plan een schijfrem 8er te bouwen, is mss makkelijker met bredere 8erbrug

Hij is 8er dus flink opgehoogd (chromen veren en BZS 8erbrug)

Ik weet dat het je wegligging niet ten goede komt, maar is vind het dan veel mooier om de voorkant ook een beetje te verhogen.

De remklauw moet toch gereviseerd worden, en miss is het wel mooi om voorpoten + schijfrem van fireblade erop te bouwen...(dubbele en dikke schijfrem =))
zou dat passen?

Of beter toch gewoon ophoogbussen halen?

(Als mensen plaatjes hebben van opgehoogde mb --> POSTEN, mss is het wel lelijk, al verw8 ik het niet)

 
*blurk*

Ronald 21-3-2003 12:10 Print reply
Posts: 956
denk dat de voorvork van een fireblade niet zo makkelijk gaat passen hoor, je moet iig al de kroonstukken over gaan zetten, maar grote kans de de balhoofdspen te dik is en dus niet door je lagerschalen heen kan. ik heb ook een kayaba vork in mijn dtr maar daar moest ik eerst de oude zegmaar conische lagers afhalen, toen met een soort bus, ophoog en verbreding de onderste lagerschaal erop maken en de bovenste lagerschaal moest ook nog uitgedraaid worden om over de vork heen te passen en er moest nog een ring tussen omdat het anders tegen mijn stuurslot aankwam.
je moet er wel rekening mee houden dat je voorkant ook zwaarder wordt daardoor en verder vraag ik me af of die schijven makkelijk over te zetten zijn en de as van een voorwiel van een fireblade zal ook wel dikker zijn neem ik aan zodat je ook weer bussen in die voorvork moet gaan zetten om je mb wiel erin te krijgen. beter neem je dan gewoon het wiel van die fireblade, net zo makkelijk, maar die zal je er achter wel niet inkrijgen.
verder moet schijf achter wel te doen zijn denk ik maar er gaat nogal wat tijd inzitten als je dat goed wil doen en een trommelrem remt eigenlijk hard genoeg en is beter te doseren.
ik zou je mb niet teveel gaan ophogen want dat komt de wegligging niet ten goede, kan je net zo goed een crosser kopen eigenlijk.
denk dat ik zo wel weer genoeg heb gezegd
 

Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved