Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zonder koelvloeistof gereden erg??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1440 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8138 - zonder koelvloeistof gereden erg??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 20-3-2003 20:39 Print topicpost
Posts: 2221
ik moets voor een maat van mij even zn nieuwe 70 op zn NSR planten dus koelvloeistof dr uit laten lopen cilinder zuiger eraf enz. toen de nieuwe dr opzat had ik ff een klein ronje geren ongeveer 100meter maar toen kwam ik erachter dat ik was vergeten de koelvloeistofleidingen aan te sluiten er nieuwe in te gooien enzovoort dus heb ik zonder koelvloeistof gereden nu dacht mn pa dat da pompje rot kan zijn ofzoiets kan er wat kapot zijn
 

Blorn 20-3-2003 21:22 Print reply

Posts: 13825
cilinder zou warm/vast kunnen zijn gelopen.. erg goed is het iig niet...
 
NSR JunK 20-3-2003 21:25 Print reply

Posts: 2339
100 meter zal wel geen kwaad kunnen.. als het nu 10KM was...en pompje draai je niet zo snel rot
 
barry 20-3-2003 21:26 Print reply

Posts: 7387
als je niks aan je cilinder hebt gemerkt onder het rijden is het waarschijnlijk wel goedgegaan

en je pompje kan niet rot gaan, hoogstens de kering die droogloopt, die kun je gewoon testen door er kvs in te mikkeren (in systeem) en of bij de uitloop onder het blok (uit het blok) bij het waterpompje geen kvs uit dat slangetje komt druppelen. druppelt daar niks uit, dan is alles nog goed, zo wel, dan is je kering waarschijnlijk lek

en op 100meter kan er niet veel gebeuren. tis maar goed dat je er op tijd achterkwam...

Dit bericht is ge-edit door barry op 20-3-2003 21:30
 
He?
Rudy 20-3-2003 21:26 Print reply

Posts: 3471
kan niet zoveel kwaad cilinder is nieteens warm geworden en lager kan er wel tegen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SIWWN 20-3-2003 21:32 Print reply
Posts: 7079
Met die 100 meter loopt eerder zo'n pompje kapot dan de cilinder!


Ding hoeft nieteens te koelen op dat moment
 
Robert_S 20-3-2003 21:33 Print reply
Posts: 513
Zet dat hele blok nu maar bij het grof vuil, je hebt em vernaggeld
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
jeroen 20-3-2003 22:24 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3xph4ne_

Zet dat hele blok nu maar bij het grof vuil, je hebt em vernaggeld



Jajajaja..vast..
Zoveel zal die 100 mete niet uitmaken hoor..
Kwam er laatst acher dat er in mn brom 750ml te weinig koelvloeistof zat....heb er maar beetje bijgedaan..

Ja..de bromwinkel zou em wel rijklaar maken...

Dit bericht is ge-edit door jeroen-MTX op 20-3-2003 22:25
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-3-2003 22:30 Print reply

Posts: 5996
oow..gecko rijd altijd zonder koelresevoir rond....
 
ik haat mensen
Martijn 20-3-2003 23:32 Print reply
Posts: 10000
als je zonder koelvloeistof rijdt heb je gewoon luchtkoeling...alleen heel weinig door het ontbreken van de koelribben...dus koelt ie te weinig bij hoge toeren/zware belasting enz....

dus wat ik denk...dat ding is heel snel warm geworden, warm gereden...wat alleen maar voordelig is...de motor is gewoon lekker snel op temperatuur gekomen...en 100 meter wordt ie nooit zo heet dat ie ernstig beschadigd...ligt aan je toerental en je belasting..maja..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mr Pain 21-3-2003 0:09 Print reply
Posts: 4966
moet je je koelings systeem van een nsr ook ontluchten ofzo?
 
Blukaap 21-3-2003 0:10 Print reply

Posts: 10006
ja, dop d'r af draaien en een tijdje laten pruttelen tot er geen luchtbellen meer uit komen en zo nodig bijvullen.
 
Bastila is lief
Siepie Wokkel 21-3-2003 0:14 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

als je zonder koelvloeistof rijdt heb je gewoon luchtkoeling...alleen heel weinig door het ontbreken van de koelribben...dus koelt ie te weinig bij hoge toeren/zware belasting enz....

dus wat ik denk...dat ding is heel snel warm geworden, warm gereden...wat alleen maar voordelig is...de motor is gewoon lekker snel op temperatuur gekomen...en 100 meter wordt ie nooit zo heet dat ie ernstig beschadigd...ligt aan je toerental en je belasting..maja..



mischien heeftie wel 5min volgas in zn vrij staan jengelen.. en daarna 100m gerede
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
-Zeroed in- 21-3-2003 8:09 Print reply

Posts: 3255
heb ik ook gedaan met me neie gilardoni, perongeluk.
pure verkrachting
maar die van mij is ook niet warmgelopen, werd alleen wel knal en knal heet, en dat kan nooit goed zijn voor de eerste meters die zon cilinder rijdt, zet ie al meteen max uit.
zuiger + cilinder horen dat in het begin rustig aan te doen.


 
martinus83 21-3-2003 8:56 Print reply

Posts: 3718
moet de radiateur helemaal vol? ik had em helemaal vol gedaan maar er kwam koelvloeistof tussen de koppakking weg?!?! was een nieuwe pakking, overstortslangetje is niet verstopt ofzo....
 
pimp 21-3-2003 9:58 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepie Wokkel

[...]



mischien heeftie wel 5min volgas in zn vrij staan jengelen.. en daarna 100m gerede


dan heeft ie MET kvs ook een probleem
 

Dit topic is 5809 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved