Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cr125 onsteking op mtx?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8137 - cr125 onsteking op mtx?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 20-3-2003 20:20 Print topicpost

Posts: 7387
aangezien ik niet in pf kan posten want daar zitten volgens mij de mensen met de kennis.

ik heb een verrotte honda cr125 in de tuin staan, het is dacht ik het 1ste model cr125cc. is namelijk luchtgekoeld. de onsteking en tandwielen zitten aan de rechterkant van het blok (als je op de motor zit).

nu dacht ik altijd van, nu kan ik die onsteking niet overzetten omdat die onsteking dus verkeerd omstaat omdat het vliewiel normaal gesproken de andere kant opdraait. en zal die dus achteruit lopen of waarschijnlijk helemaal niet.

maar kan het nou niet dat ik gewoon dus het vliegwiel en shit over zet. en dan de onsteking 180 graden draai?, dat de onsteking dan goed afgesteld staat? of zal die uberhaupt niet kunnen?
want als ik dus alles zo over zet, dan draait het vliegwiel dus andersom, als ik dan de onsteking ook eens 180 graden draai. is die dan niet goed afgesteld?

graag de mensen met de kennis dat die reageren. anders reageert er weer 1 zonder een nuttig antwoord, zakt deze topic weer weg en heb ik nog geen antwoord...
 
He?

Neonlampje 20-3-2003 23:02 Print reply

Posts: 14825
werkt ook, je moet alleen je vliegwiel dmv trial-and-error op tijd zetten...

een vliegwiel met magneet wekt stroom op bij de spoelen, ondanks zn richting.. het enige is dus je timing die je anders moet zetten..
 
barry 20-3-2003 23:04 Print reply

Posts: 7387
aha, ik denk, omdat nu de rotor precies de anderekant op draait (welke kant anders op ), dat ik de onsteking dan ook voor de helft moet draaien dat het dan goed staat... maar dit werkt niet zo?

dus het is niet zo dan hij gewoon 180 graden moet worden gedraait dat ie het goed doed? of moet ik dus de juiste graden hoek vinden?

Dit bericht is ge-edit door barry op 20-3-2003 23:05
 
He?
Neonlampje 20-3-2003 23:06 Print reply

Posts: 14825
hmm als je cyl dezelfde hoek heeft, en je vliegwiel zelfde kant op draait,
en ook nog eens zelfde slag heeft,

ja dan kan je hem 180 graden draaien..
 
barry 20-3-2003 23:07 Print reply

Posts: 7387
owjah, daar had ik niet aangedacht. ff uitzoeke dan
 
He?
Rene 20-3-2003 23:08 Print reply
Posts: 2573
je zal door middel van proberen het moment moeten vinden dat hij op het juiste moment de vonk geeft.
Dit zul je maar een beetje proberen, want je kunt ook niet afkijken bij de cr, omdat die draairichting anders is (toch).

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Blorn 20-3-2003 23:12 Print reply

Posts: 13825
vind dit btw niet echt een pf topic... en juist daarom mag niet iedereen posten in pf
 
Martijn 20-3-2003 23:30 Print reply
Posts: 10000
stel dat die cr 20 graden voorontsteking heeft..en het niet uitmaakt welke kant ie op draait..dat ie telkes op DAT punt vonkt...dan draai je em dus 40 graden de andere kant op..dan staat ie weer 20 graden voor BDP snappie...zie BDp als spiegelpunt....eh..hoeh eet dat...symmetrie as....(duur woooooord)...

180 graden verdraaien is alleen als ie ontsteekt op ODP....maja..dat doet geen enkel apparaat denk ik.....

bij mijn binnenrotor is het btw volges mij wel zo dat als ie de andere kant op draait dat dan het onstekingstijdstip 180 graden verandert...das heel vaag...tegen de klok in vonkt ie op een bepaald moment...met de klok mee 180 graden later..maar dat week niet zeker....

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 20-3-2003 23:34 Print reply

Posts: 14825
ohgod ja tuurlijk!!!
martijn heeft gelijk, je moet hem spiegelen zegmaar...
 
barry 21-3-2003 10:21 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

vind dit btw niet echt een pf topic... en juist daarom mag niet iedereen posten in pf


nou waarvan ik weet de mensen die de kennis hebben die hebben toegang tot het PF forum. en die hebben naar mijn weten dus ook de kennis. en geven dan niet nutteloze repley's waar ik niks aan heb...

als ik dit: graag de mensen met de kennis dat die reageren. anders reageert er weer 1 zonder een nuttig antwoord, zakt deze topic weer weg en heb ik nog geen antwoord...

er niet neer zet, krijg je weer mensen met een repley die niet echt nuttig is of zo van: moet je maar ff kieken...

en dan zakt ie weer weg. en in pf zal dat niet snel gebeuren , dus hij hoort wel een beetje in pf .

maar ik dacht dus eerst altijd dat het uberhaupt helemaal niet kon omdat het vliegwiel dan de verkeerde kant opdraait. maar als je onsteking dus versteld moet het dus wel kunnen nu... moet ik maar ff mee bezig gaan.

dan hjeb ik cr80 en cr125 onsteking

Dit bericht is ge-edit door barry op 21-3-2003 10:21
 
He?
pimp 21-3-2003 10:42 Print reply
Posts: 64
probeer gewoon uit. Maar wat martijn zegt klopt wel geloof ik jah.

Maar draai gewoon wat met de rotor, zo kan je hem ook afstellen. Is ff wat werk, maar als het lukt is het wel vet
 
Blukaap 21-3-2003 10:43 Print reply

Posts: 10006
Goed, nu zit ik dus te denken, maar volgens mij werkt dit alleen als je de rotor andersom (dus met de voorkant richting je blok zeg maar) zet, want anders draait ie alleen maar op zoveel graden voor dit of dat punt.

Of denk ik nu krom ??


Ja, ik denk krom, nu weet ik hoe ie gespiegeld moet worden


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 21-3-2003 10:44
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 21-3-2003 15:32 Print reply

Posts: 8499
Quote:

graag de mensen met de kennis dat die reageren. anders reageert er weer 1 zonder een nuttig antwoord, zakt deze topic weer weg en heb ik nog geen antwoord...



tja.. wel slim om het er ff bij te zetten.. zit net te twijfelen of het een PF topic is of niet, is iig wel hoogwaardig TF (of laag PF) niveau.. zal het straks is overleggen met nick enzo


ik denk dat het wel te doen moet zijn ja.. gister heeft erik (geloof dat het gister was) een ontsteking gepost van een of ander ding.. daar zie je een grote spoel en een klein dingetje, dat kleine dingetje regelt het ontstekingstijdstip, dat moet je dus goed zetten, misschien kun je kijken hoe het ongeveer zit bij dat 125blok, dat je het daar ongeveer hetzelfde maakt (kijken naar standpunt krukas ofzo (drijfstang) en dan net andersom doen op je mtx)
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 21-3-2003 15:36 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Goed, nu zit ik dus te denken, maar volgens mij werkt dit alleen als je de rotor andersom (dus met de voorkant richting je blok zeg maar) zet, want anders draait ie alleen maar op zoveel graden voor dit of dat punt.

Of denk ik nu krom ??


Ja, ik denk krom, nu weet ik hoe ie gespiegeld moet worden



Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 21-3-2003 10:44


ik vat zowieso niet wat je nu zegt...

iig...op een bepaald punt geeft ie een puls/vonk....en dat moet gewoon 20 graden voor bdp komen...als je dit kunt achterhalen wanneer dit is...dan is het simpel afstellen....en dan bdp als spiegelas gebruiken ofzo...of trial& error doen...


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 21-3-2003 15:39
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved