Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia rs oud-Aprilia rs nieuw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8122 - Aprilia rs oud-Aprilia rs nieuw
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 20-3-2003 19:46 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald

als je in zijn 5 niet in zijn powerband kan komen dan scheelt het wel degelijk in top


ja maar dan heb je gewoon een debiele kutverhouding..als ie zn 5 net doortrekt naar zn top dan heb je een goeie verhouding..en met een 6bak dan trekt ie em daar waarschijnlijk sneller doorheen...

neem je dan een zwaardere trekt die 6e versnelling het ook niet meer...dus eigenlijk blijft het in optrekken schelen....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ronald 21-3-2003 10:28 Print reply
Posts: 956
effe nog maar een keer erop terugkomen
stel je hebt tandwielverhouding 14-45 (ik noem maar wat) en met het am6 blok komt ie alleen door de 6 heen als ie in zijn powerband blijft.
als het am5 blok niet in zijn powerband kan komen door het grotere verschil tussen de ratio's zal deze de 5 niet kunnen trekken. dus het kan wel degelijk in top schelen.

oeps vergeet ik de rest erbij te schrijven.
heb net nog eens na zitten denken, het gaat er vooral om dat ik harrie bij kan houden
maar ik vraag me af of dit met een zwaar opgefokte rs lukt omdat je dan toch qua optrekken nogal wat achter komt te liggen denk ik.
dus ik heb al een lijstje gemaakt om een perfect blok te krijgen.
met mijn 100cc polini en evt. met een andere cilinder als er nog met vlinders zijn. en als ik 1 dtr verkoop houdt ik geld over voor een opmaat uitlaat wat ik bij aankoop van een rs niet heb, ook kan er een pvl ontsteking komen dus... heel erg leuk setupje iig
maar nou zit ik te denken welke ik dan zal gaan verkopen.
dtr met yz kappen ziet er vetter uit maar dat frame vertrouw ik niet helemaal, dan zou ik een frame helemaal opnieuw gaan maken met stevigere buizen en ook zo dat er een bredere achterbrug in past, maarja dan krijg je weer zoiets van dan kan ik net zo goed een yz frame pakken en eigenlijk netzo goed dat motorblok ofwel, kan ik net zo goed gewoon een motor kopen, in politie gehalte zal het toch niet echt veel schelen.
of ik knap mijn dtr helemaal op ziet er dan opzich best vet uit, iets minder als met yz kappen maar goed genoeg. wel die kayaba vork erin dan en mijn bridgestone bandjes.
dan heb ik gewoon een origineel frame en dus minder gezeik met de wouten, en alsnog het superleipe blok

WAT MOET IK DOEN??

(sorry voor het geschreew )

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 21-3-2003 10:36
 
Blukaap 21-3-2003 10:46 Print reply

Posts: 10006
Superleipe blok in je beunDTR duwen en je YZ kappen verkopen, desnoods met frame als iemand het aan durft...
 
Bastila is lief
Ronald 21-3-2003 10:53 Print reply
Posts: 956
moet jij wel mee helpen om die dtr te ontbeunen he, want je hebt hem ook mee opgebeund
cross is trouwens wel relaxt, gewoon met hoge snelheid van de weg via de berm op het brom-fietspad gaan als er een auto aankomt en er nog bijna niks van merken ook nog.
Harrie kon niet zo snel van de weg af met zijn nsrretje

wat vinden andere mensen, geef je mening maar
evt. polletje????

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 21-3-2003 10:59
 
Blukaap 21-3-2003 11:25 Print reply

Posts: 10006
Ik ben voorzichtig (min of meer ) met m'n NSR, heb d'r ook wel eens mee gecrosst trouwens .

En jah, dan help ik je wel.
 
Bastila is lief
Martijn 21-3-2003 15:42 Print reply
Posts: 10000
ja ronald..nu draai je het om...van 6 naar 5bak...maar als jij verhouding 14:46 hebt op een 5bak...dan trekt ie minder snel naar zn top...en als ie op top zit loopt ie perfect....zn optimale toeretal..maar gene overtoerne...

als je em dan verzwaard, met een 6bak...dan trekt ie gewoon zn top niet meer....alleen hij komt er wel sneller omdat ie in zn powerband zit...

wat jij zegt klopt wel...maar het is heel onwaarschijnlijk dat ie dan gewoon helemala niet meer in zn powerband komt met een 5bak...mss wat met koppelin spelen..maja...daar gaat het nu niet om..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nasic 21-3-2003 20:32 Print reply
Posts: 890
Naja, keb de topic ff vlug doorgelezen, en ik zal even een paar dingen uit de wereld helpen:

-cilinders zijn uitwisselbaar, alleen de nieuwste rs modellen (2002+) hebben een rand in het carter waardoor 70cc er niet in past zonder aanpassingen
-carburateurs zijn ook hetzelfde, eventueel zijn honda mb/mt carbs ook mogelijk
-uitlaten zijn uitwisselbaar, je zult alleen bij het ophangingspunt een extra gaatje moeten boren en de tailpipe iets bij moeten buigen
-am5 en 6 zijn exact hetzelfde, op de ene versnelling na. carters zijn identiek, alleen de tandwielen op de pri/sec as en schakelwals zijn zijn afwijkend. ook het voortandwiel is niet uitwisselbaar.
eindratio's komen wel weer overeen, waardoor snelheid oid niet anders kan zijn.
-tussen 5 en 6 bak zit overigens bij fabriekscilinders geen verschil. je zult altijd fatsoenlijk binnen de powerband blijven, waarbij je dus voordeel hebt bij een 5 bak. wanneer je je cilinder echt extreem gaat laten tunen, en je een hele smalle powerband krijgt kun je voordeel hebben bij de 6bak, maar dit is maar in weinig gevallen.

duidelijk?

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 21-3-2003 20:35
 
Ducati 900SS
Ronald 21-3-2003 21:24 Print reply
Posts: 956
ja wel duidelijk, maar ik ga toch maar voor mijn dtr denk ik
verkoop ik die met yz kappen wel
afstellen van die keihin pwk is wel pokkeduur zeg, vandaag 2 sproeiertjes gehaald, 14 euro
 

Dit topic is 1473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved