Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia rs oud-Aprilia rs nieuw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8122 - Aprilia rs oud-Aprilia rs nieuw
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 20-3-2003 11:01 Print topicpost
Posts: 956
Omdat ik mijn dtr's weg wil gaan doen, wil ik daarvoor in de plaats waarschijnlijk een rs. maar zit er ook nog verschil tussen het oude type en het nieuwe type behalve uiterlijk.
Ik weet wel dat er onder het nieuwe type een am6 blok zit en onder het oude type een am5 blok. Zijn de cylinders hiervan gewoon uitwisselbaar of niet?
verder kun je de blokken toch wel gewoon verwisselen he, oud model is namelijk goedkoper in aanschaf en ziet er toch weer wat mooier uit dan het nieuwe model vind ik.
Dus waar het eigenlijk op neer komt, kan ik een oud model net zo snel maken als een nieuw model gezien de keuze in cylinders enzo omdat er in sommige webwinkels wel eens onderscheid wordt gemaakt en in andere weer niet.
 

-Zeroed in- 20-3-2003 11:27 Print reply

Posts: 3255
pm michiel anders, maar volgens mij zijn het 2 verschillende blokken.
en am5 is zowieso langzamer, al is het alleen maar omdat je 1 versnelling minder hebt.
heel veel scheelt het ook niet, maar het aanbod aan onderdelen is wel anders.
 
wipe-out 20-3-2003 11:43 Print reply

Posts: 7672
am5 heeft 5 bak en am6 6 bak idd.

maar de ophangpunten zijn volgens mij wel gelijk, want ik kom weleens oud type rs'en tegen met am6 blok. ik dacht dat de cilinders ook uitwisselbaar zijn, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 20-3-2003 11:43
 
Jolan 20-3-2003 12:01 Print reply
Posts: 119
Nou toch effe reageren. Heb zelf een rs oudmodel. Een am5 blok is even snel als am6 blok. Eind ratio's zijn hetzelfde alleen bij oudmodel moet 5 keer schakelen en nieuw model 6. Verder zijn de ophangpunten hetzelfde dus je kan am6 blok in oud model doen. En het aanbod is alleen anders in uitlaten. Verder kun je cilinders allemaal uitwisselen.
 
Life Is Hard And Then You Die
Ronald 20-3-2003 12:25 Print reply
Posts: 956
maarja, de meeste uitlaten voor nieuw model zijn ook voor oud model te krijgen, maar wat dan als ik een am6 blok op een oud model rs zou zetten, wat voor uitlaat moet ik dan hebben, kan ik er dan gewoon oud model uitlaten opzetten
(zal wel als cilinders gelijk zijn, maarja...)
 
Jolan 20-3-2003 12:38 Print reply
Posts: 119
Ik denk als je een am6 blok onder oudmodel hangt dat je dan nog steeds oudmodel uitlaten moet kopen ivm met ophanging en hoe de uitlaat langs de kappe loopt etc. Maar waarom am6 am5 is even snel hoor. Ik zou am6 alleen kopen als je am5 blokkie stuk is ofzo.
 
Life Is Hard And Then You Die
Ronald 20-3-2003 12:49 Print reply
Posts: 956
am6 heeft 6 versnellingen, dus 1 meer dan am5, extra versnellingen betekenen dat je beter in je powerband kunt blijven en dus meer kracht kan houden zodat je een iets zwaardere tandwielverhouding kan nemen, dus is am6 sneller
 
-Zeroed in- 20-3-2003 13:36 Print reply

Posts: 3255
klopt precies.

bovendien heeft am6 al meer productie fases ondergaan en is wat betrouwbaarder en meer kwaliteit dan am5.

 
Blijhoofd 20-3-2003 13:38 Print reply

Posts: 7378
AM 5 heeft toch mono ophanging en am 6 niet toch ???
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
-Zeroed in- 20-3-2003 13:42 Print reply

Posts: 3255
das de achterbrug geloof ik.
voor de rest is het allemaal wel ong. hetzelfde maar eigelijk zou je dit op het rs forum moeten vragen.
 
XioX 20-3-2003 14:05 Print reply
Posts: 177
Blokken zijn alleen verschillend qua
versnellingsbak en qua oliepompje.

Voor de rest zijn de onderdelen zoals cilinders e.d. uitwisselbaar.

Maar heeft het nieuwe model uitlaat een andere vorm omdat de ophangpunten op een nieuw model anders zitten. Voor de rest geen verschil qua blok.
 
evolver86 20-3-2003 14:41 Print reply
Posts: 168
alles is uitwisselbaar, uitlaten voor nieuw model zijn pas te maken op oud model, alhoewel het niet veel zin heeft, de meeste merken hebben nieuw model en oud model versie

verder zijn de cil's gewoon het zelfde, carbs ook, blok verschil alleen in de versnelling extra. eind ratio is hetzelfde.

ophangpunten ook hetzelfde.. als je eventueel een kickstarter op je rs wil kan je er een blok uit een rieju op gooien (RR), dan heb je een rs met kickstarter, ook dan verandert er niets.
 
-Zeroed in- 20-3-2003 15:12 Print reply

Posts: 3255
gruwelijk idee evolver.
alleen electro lijkt me best wel kut.


 
Martijn 20-3-2003 15:30 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald

am6 heeft 6 versnellingen, dus 1 meer dan am5, extra versnellingen betekenen dat je beter in je powerband kunt blijven en dus meer kracht kan houden zodat je een iets zwaardere tandwielverhouding kan nemen, dus is am6 sneller


in top schelen versnellingen nix...als de ratio's van de laatste versnellingen hetzelfde zijn trekt ie een zwaardere vertanding gewoon niet...wel is het zo dat je idd beter in je powerband blijft..maar dan trek je dus alleen sneller op...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ronald 20-3-2003 16:50 Print reply
Posts: 956
als je in zijn 5 niet in zijn powerband kan komen dan scheelt het wel degelijk in top
 
DiaL-OuT 20-3-2003 18:27 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

gruwelijk idee evolver.
alleen electro lijkt me best wel kut.



RS kan je ook aanlope or (of bedoel je dat niet?)
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas

Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved