Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - technische mankementen tsx.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 671 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8112 - technische mankementen tsx.....
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-sh 19-3-2003 20:51 Print topicpost
Posts: 180
Ik ga waarschijnlijk een tsx kopen, maar ik weet niet wat de zwakke punten zijn van zo`n brommer. Dus ik zou graag een beetje nuttige info krijgen over b.v. het blok, frame, achterbrug etc.....

-Ik heb btw wel een paar keer op tsx`en gereden van maten, en bij deze brommers rammelden altijd de zuigerveren. Hoort dit ofz? Of is dat een standaard kwaal?
 
suzuki tsx

Martijn 19-3-2003 21:28 Print reply
Posts: 10000
opzich weet ik niet zo ff std kwalen..

maar als je te arm smeert/te kleine sproeier gebruikt gaan je zuigerveren gauw rammelen bij tsx (schijnt het)

verder heerlijke brommers...kheb er verder eigenlijk nooit problemen mee behalve als ik zelf iets stoms doe of het gewoon niet goed onderhoudt...maar opzich niet zoveel onderhoud nodig...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 19-3-2003 21:32 Print reply

Posts: 9073
Echte technische zwakheden heeft het blok niet.
Een paar typische kenmerken zijn, de half om half gestuurde inlaat met een membraan onder tegen de cylindervoet. Koppeling via drukstift door de primaire as heen, 1 krukaslager in de 10w40 en 1 in de mengsmering...

Hierin verschilt het blok van Honda blokken, die natuurlijk hier heilig zijn, en daarom is het TSX blok per definitie bagger volgens sommigen hier...
 
SIWWN 19-3-2003 21:44 Print reply
Posts: 7079
hmm zwakke punten....


Zijn bij de meeste brommers die fucking blok bouten/schroefjes maar een ervaren iemand krijgt ze meestal wel los

Echt zwakke punten zijn er naar mijn mening niet.
Ik zou het tenminste niet weten...




 
Blukaap 19-3-2003 21:53 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Echte technische zwakheden heeft het blok niet.
Een paar typische kenmerken zijn, de half om half gestuurde inlaat met een membraan onder tegen de cylindervoet. Koppeling via drukstift door de primaire as heen, 1 krukaslager in de 10w40 en 1 in de mengsmering...

Hierin verschilt het blok van Honda blokken, die natuurlijk hier heilig zijn, en daarom is het TSX blok per definitie bagger volgens sommigen hier...


Hou je mond , ik zeg niet echt dat het bagger is (ja, heb ik wel gezegd, maar meen ik niet ).
Maar sommige dingen vind ik een beetje raar zitten gewoon, vooral het schakelsysteem.

't is weer eens wat anders .

Maar kwaliteit vd blokken is goed hoor (zolang ze niet krom zijn, he daan ).
 
Bastila is lief
chriss 19-3-2003 21:57 Print reply
Posts: 1859
ff goed kijken of je frame nr dr nog goed instaat bij mij is nu mn half frame nr weg geschuurd (gelukkig nog 2 andere frames) door mn kmteller kabel

enne verder ff kijken of je velgen er nog mooi goud uitzien, vind ik altijd wel belangrijk op brommer.... , en voor de rest gewoon opletten waar je bij elke brommer op let....

die koppeling van tsx is helemaal zo slecht niet

yamaha dt heeft etzelfde systeem maar dan de helft zo klein, dat is pas een gekut vind ik, bij tsx is et veel degelijker.

kortom heel degelijke brommer..
 
Martijn 19-3-2003 22:38 Print reply
Posts: 10000
met tsx nooit probs gehad met koppeling...

en harrie....tsx heeft een mooi schakelsysteem vind ik....schakelt lekkerder dan hondas vin ik..waar ik op gereejen heb...

owja...vaak zijn btw de boutjes waar je ontstekingsdeksel mee vast zit dol...in je carter:S..en vaak is het stuk van je carter met het blok nummer erop afgebroken door losgeslagen ketting oid....maja..boeie...

koppeling is gewoon goed...versnellingsbak ook...tjah..verder niet echt mankementen....tapenden hebbik ook nooit kapotgerdraaid...dus is ook niet zon probleem...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 20-3-2003 23:57 Print reply
Posts: 2803
ratelende zuigerveren komen heel vaak voor bij tsx ja, maar is niet erg zolang de cilinder nog goed trekt en loopt is er niets met de zuigerveren aan de hand, ik heb een half jaar met ratelende zuigerveren gereden en toen gewoon zuiger vervangen.
 
Blijhoofd 21-3-2003 9:40 Print reply

Posts: 7378
zijn wel fijne brommers,je moet ff lette op roest,veel roest op frame achter brug,onder de tank,zolang die plekke maar niet dramatisch zijn,en kijkeh of de tsx die je wilt gaan lope een beetje compleet is,en orgineel,die opgefokte dinge hebbe vaak al hoop te lijde gehad...

dat rammele van die zuiger vere had ik ook met me 50 snel maar ree gewoon goed
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
pimp 21-3-2003 9:50 Print reply
Posts: 64
rammelende zuigerveren heb je snel met een te arme afstelling bij een tsx ja. Boeit opzich weinig alleen dat je een klein bijgeluidje hebt bij stationair toerental.

meestal hoor je rammelende zuigerveren tot de 4000RPM ofzow daarboven hoorde ik ze nooit.

Mankementen... hebben ze eigenlijk niet, wel wat zwakke punten. De kickstart die je wat snel doortrapt, en de ontstekingspoel kan wel us kapot gaan, maar dat valt opzich wel mee, heb nu zelf 1 kapotte spoel gehad, en die was al niet 100% toen ik hem er in duwde.

Verder zijn het goeie blokjes, alleen heb je snel dat de krukas in het linkerkrukaslager gaat draaien, dus moet je die ff vastzette met wat locktite (heb ik nu ook gedaan, en lagers draaien niet meer kapot! ).
 
Martijn 21-3-2003 15:29 Print reply
Posts: 10000
ja idd...dat de kruk in de lagerschaal gaat draaien had ik ook...ook geloctite....en de kickstarter moet je goed vastzetten...dan slipt ie niet en slijt de as ook niet ....kheb et zelf nooit gehad...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
pimp 21-3-2003 15:39 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ja idd...dat de kruk in de lagerschaal gaat draaien had ik ook...ook geloctite....en de kickstarter moet je goed vastzetten...dan slipt ie niet en slijt de as ook niet ....kheb et zelf nooit gehad...




maar je kick brak wel
 
Martijn 21-3-2003 16:00 Print reply
Posts: 10000
ja door die fucking terugslag omdat ie achteruit wilde...maar was ook imi kicker...(2e al die afgebroken was..) maja...das niet gek ook...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 21-3-2003 16:04 Print reply

Posts: 5996
tsja dat krijg je met die plastic kickstarters
 
ik haat mensen
Martijn 22-3-2003 19:50 Print reply
Posts: 10000
mijn kickstarter is van titanium ....dus.... maja..dat gietspul vink nooit zo sterk...boeie..beurt 1x als je idioot staat te kicken ...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blijhoofd 22-3-2003 19:58 Print reply

Posts: 7378
idd die kickstart as draait bij tsx en ER altijd door heb hem vasgelast bij allebij :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 2769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved