Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ontsteking yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 683 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8097 - ontsteking yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 19-3-2003 12:51 Print topicpost
Posts: 473
Ik wou wete hoe je je ontsteking kan controleren en als je dan ziet dat ie bijvoorbeeld te laat ontsteekt, hoe moet je m dan vervroege zonder te vijlen enzo?

 

Martijn 19-3-2003 14:24 Print reply
Posts: 10000
je moet gewoon de schroefjes die de grondplaat vasthouden slagje los en kun je de grondplaat verdraaien...dus eerder of later zetten...

je kunt het niet makkelijk controleren hoe ie moet staan...er staan merktekens op voor de std setup...maar je kunt em ook max vervroegd zetten zonder te veilen...zo ver mogelijk met de klok mee...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ties 19-3-2003 15:22 Print reply
Posts: 1333
heb geen zin op dt, staat fabriek ingesteld valt niet aan te draaien, zit geen cdi op.
 
Martijn 19-3-2003 22:05 Print reply
Posts: 10000
hmm wis ik niet eens.....weer nadeel van dt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-3-2003 22:32 Print reply

Posts: 17929
je moet je contactpunt stellen werkt het zelfde als puch voor de niet dt kenners grondplaat en speolen zitten bij dt vast aan blok je kan alleen met contactpunt kloten

 
Martijn 19-3-2003 22:46 Print reply
Posts: 10000
en dan verander je dus nix aan je timing....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Olaf 19-3-2003 22:47 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

je moet je contactpunt stellen werkt het zelfde als puch voor de niet dt kenners grondplaat en speolen zitten bij dt vast aan blok je kan alleen met contactpunt kloten



ok maar, waar zitte je contact punten? en hoe kan je ze stellen?
 
Martijn 19-3-2003 22:54 Print reply
Posts: 10000
je contactpunten zitten achter je vliegwiel..je stelt ze door 1 schroefje los te draaien waardoor je ze kunt verdraaien..

je regelt dan de afstand tussen de contactjes...en daar schiet je nix mee op...want je verandert niet het tijdstip...

en bij puch kun je de grondplaat verdraaien...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
YAMAHAFREAK 20-3-2003 18:04 Print reply
Posts: 1001
door de contactpuntjes te stellen kun je een heel klein beetje het onstekingstijdstip regelen maar de grondplaat zit gewoon vast. de afstand tussen de puntjes moet 0.35mm zijn.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-3-2003 18:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

en dan verander je dus nix aan je timing....


jawel zit heel wazig maar kun je wel veranderen maarja blijft dt he
 
Martijn 20-3-2003 19:47 Print reply
Posts: 10000
ok leg maar uit...ja ok...maar echt een heeeeeeel klein beetje..want je moet wel zorgen dat de contactpunten goed open gaan...gaan ze niet ver genoeg heb je kans dat ze ertussen gaan vonken...staan ze te ver sluiten ze niet meer... dus je kunt het echt maar heeeeeel weinig verstellen...onmerkbare verschillen..

wat je zou kunnen doen....van de gaten die je grondplaat vasthouden sleuven maken..dan issie verdraaibaar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ties 20-3-2003 20:10 Print reply
Posts: 1333
of juist, dat het vast staat, nagemeten met oscilloscoop was precies op tijd.
punten op 0,40mm zetten rijd beter naar mijn ervaring
 
YAMAHAFREAK 20-3-2003 21:34 Print reply
Posts: 1001
officieel is het tussen 0.3 en 0.4mm dus zeg ik altijd 0.35mm. zit je altijd goed
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Martijn 20-3-2003 23:35 Print reply
Posts: 10000
jah....maar ik vind het vaag...waarom maakt bijna elke fabrikant de grondplaat zo dat ie verdrdaaibaar is.....bij snellere setups heb je meer vervroeging nodig....en aangezien een dt geen cdi heeft heb je zowiso een statisch tijdstip...dus ik vind het maar raar....hij staat bij dt dus ?f ori te vroeg...of niet vroeg genoeg bij opgevoerd....rarosboys...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved