Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cdi op dt-mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8090 - cdi op dt-mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ties 18-3-2003 22:51 Print topicpost
Posts: 1333
weet iemand of je een cdi van een andere brommer in plaats van je contact punten en condensator kan doen?
 

Martijn 19-3-2003 0:06 Print reply
Posts: 10000
cdi alleen kan niet...

je brommer kan ook lopen zonder cdi in theorie...want cdi bepaalt alleen een bepaalde curve die je met contactpunten niet hebt...

maar als je de contactpunten zegmaar andersom maakt...dat ze een puls geven bij een bepaald punt dan kun je denk ik wel een cdi aansluiiten...hoewel ik het nog niet helemaal begrijp...en tsx signaalspoel geeft bijv. 5 pulsen per omwenteling...waarna het bij de cdi komt en er puls voor de bobine van maakt..

bij hondas en andere merken komen er veel draden in de cdi...snap ik nog niet helemaal...

iig moet je je contactpunten wel vervangen...want je kunt niet zomaar ff je cdi ertussen mikke...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nick - Administrator 19-3-2003 1:19 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
Rudy 19-3-2003 9:24 Print reply

Posts: 3471
Dt80 die mijn broer had zat electronische ontsteking op (jaja iedere ontsteking is electronisch . Zou mijn broer moeten vragen of het zo op een 50cc blok past..
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
YAMAHAFREAK 19-3-2003 12:03 Print reply
Posts: 1001
past volgens mij wel, je moet alleen t vliegwiel ook wisselen omdat die een grotere diameter heeft bij elektronische ontsteking
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Martijn 19-3-2003 14:16 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

(jaja iedere ontsteking is electronisch afbeelding. Zou mijn broer moeten vragen of het zo op een 50cc blok past..


niet iedere ontsteking is electronisch...met contactpuntjes is niet electronisch...?lectrisch bedoel je vast..maja..

dt80 ontsteking past vlgs mij ook wel idd...dan ben je van alle probs af...zit cdi enalles bij...dacht ik zo he...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ties 19-3-2003 15:24 Print reply
Posts: 1333
heb ook een 80, alleen lc hebben dachtik cdi.
 
-Michiel RS- 19-3-2003 19:09 Print reply
Posts: 2803
je kan ook de ontsteking + cdi overzettuh van een yamahah dtr50 of 80
 
ties 20-3-2003 20:17 Print reply
Posts: 1333
eerst zien te vinden, een spoel geeft x signalen/pulsen per ronde, licht er aan hoeveel magneten je heb, net ff opgezocht.
dus 4 magneten op je vliegwiel = 4 signalen/pulsen.
contact punten zijn alleen om te voorkomen dat hij de heletijd vonkt als et ware en de condensator op te laden.
 
Martijn 20-3-2003 23:41 Print reply
Posts: 10000
eh...de condensator zit er volges mij alleen op om te zorgen dat de stroom direct wordt weggevoerd bij je contactpunten...en als dit niet gebeurd gaat ie bij je punten vonken en dan branden ze in :S....dus het is vlgs mij niet zo dat de condensator wordt opgeladen waarna de stroom afgegeven wordt aan de bobine op het tijdstip dat de punten openen...

kijk maar bij puch...de bobine zit dan meteen achter het vliegwiel geintegreerd in de 'spoel'..1 draadje gaat naar de contactpunten, en dit draadje splitst bij de punten op naar de condensator..die het gewoon aan de massa afgeeft...

dus de magneten gaan langs de spoel...de stroom lekt meteen weg via de massa, omdat de punten dicht staan, zodra de punten openen wordt de stroomkring onderbroken, inductie in de bobine, ontstaat vonk bij bougie... en het restje stroom wordt opgevangen door de condensator zodat ie niet vonkt bij de punten...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ties 21-3-2003 17:36 Print reply
Posts: 1333
een condensator was volgensmij net als een batterij, en dan zou die inprincipe ook moeten rijden zonder condensator, of met een imi condensator, dat doet hij geen van bijde
 
Martijn 22-3-2003 20:33 Print reply
Posts: 10000
in principe moet ie ook kunnen rijden zonder condensator..maar dan gaat ie vonken bij je contactpunten...en dan krijg je dus geen goeie vonk bij je bougie..vandaar dat ie niet start..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
YAMAHAFREAK 22-3-2003 23:31 Print reply
Posts: 1001
hmm weet niet
condensator was verrot en ik kwam niet ver met de brommer dus toch maar condensator monteren
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
SIWWN 22-3-2003 23:37 Print reply
Posts: 7079
Ik heb nog een DT80LC2 staan.

Alleen voor een heel goed bod gaan onderdelen weg
 
ties 23-3-2003 18:21 Print reply
Posts: 1333
zoek geen lc onderdelen of ik er wel een heel zacht prijsie voor zijn, heb net nieuwe 110cc (rijd ook 110 met twv 12 46)malossi, kon hem aan duwen in z`n 5 en dan gewoon door trekken naar volgas, en geen slip koppeling meer, 125 cc 4 plaats koppeling er in
 
YAMAHAFREAK 23-3-2003 18:24 Print reply
Posts: 1001
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

zoek geen lc onderdelen of ik er wel een heel zacht prijsie voor zijn, heb net nieuwe 110cc (rijd ook 110 met twv 12 46)malossi, kon hem aan duwen in z`n 5 en dan gewoon door trekken naar volgas, en geen slip koppeling meer, 125 cc 4 plaats koppeling er in

uit wat voor motor heb je die koppeling ???

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 23-3-2003 18:24
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved