Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wielaslagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8067 - wielaslagers
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 18-3-2003 0:48 Print topicpost
Posts: 2064
nou, ff een leuk verhaaltje...

ik reed in bergen op zoom over de zandstraat (voor de mensen die dat dus niet kennen, veel dus: das een HELE LANGE GLADDE RUSTIGE WEG)

dus ik maximaal gas enzo

reed al aardig hard, 100 ofzo

maar ik zag verderop een oude mevrouw fietsen, dus ik wil afremmen... VOORREM DOET NIX!!!!!! AaaaaaaAAAARRGGGHHHH
dus ik beetje corrigerend sturen en afremmen met achterrem.... STUUR VOELT VREEMD

echt heel typisch gevoel... je kunt zegmaar een beetje sturen en er gebeurt nix... je blijft gewoon rechtdoor gaan. (door centrifugaalkracht van het wiel)

dus ik stond stil.... tering wat duurt dat lang als je zo hard rijdt met alleen achterrrem

IK SCHEET M ECHT!!!! soow niet normaal

ikke stil... kijken naar me wiel, stuur, rem, voorvork, balhoofd, kroonplaat.... HELEMAAL NIX
dus ikke allemaal kloten en voelen of er speling was ofzo... helemaal nix... dus ik start en rijdt heel zachtjes nog een stukje.. nix... rijdt iets harder, weer tzelfde
dus ikke weer stoppen en kijken, weer nix.. en rem deed t nog steeds niet (schijfrem ja)

en me voorwiel remt ineens idioot hard tijdens t lopen. en me remblokjes raakten nix aan... dus ikke kijhard duwen, gelukkig bijna thuis

ikke thuis as eruit.........-ploenk,ploenk,ploenk-

allemaal ovale lagerkogeltjes......

heel de binnenkant van me wiel naar de tering, alles uitgesleten door die kogels, net zoals de tussenbus ook allemaal circels eromheen... dus ikke kijken naar me andere lager, mooie cfk, loopt alsof t een nieuwe is, meteen de grote lagers in me achterbrug bekeken... ook nog als nieuw

maar ik vind dus op de grond t afscherm plasticje van t kappotte lager> een of ander chinese tekens plasicje... duidelijk no quality... -snik- wat zijn veel eigenaars slecht voor der brommer


maarja de reden dat ik zoveel moeite neem om dit topic te schrijven is omdat ik mezelf rot ben geschrokken... en ik weet dat er hier gasten zijn die nog idioot veel harder gaan als mij... en ik had wel kunnen verongelukken, stel dat door de plotselinge krachten me as brak of dat ik hard moest remmen voor een uitrijdende auto met 1xx km/h....

dus mensen, als je dan toch aant sleutelen bent, check dan je lagers voor de zekerheid, veel tijd kost t niet, vooral niet bij crossertjes


(ohwja de buitenring van het lager heb ik uit me wiel moeten frotten met een bokkepoot das een speciaal stuk gereedschap -tnx dad- enneh... met een schroevendraaier ofzo had t dus nooit gelukt)
 

Superfunk 18-3-2003 8:40 Print reply

Posts: 1442
Hmmm ik heb hele lichste speling op het voorwiel, daar moesten nog nieuwe in, maar dat gebeurt vandaag dus waarschijnlijk
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
wipe-out 18-3-2003 8:53 Print reply

Posts: 7672
zoiets heeft een vriend van mij ook weleens gehad bij z'n mb, alleen dan in z'n achterwiel.

we waren een rondje aan het rijden met z'n vieren ofzo, waren 20 - 30 km van huis ofzo, en ik hoorde af en toe weleens wat gepiep van z'n mb afkomen, hij zo van "das me ketting." 10 minuten later waren we hem ineens kwijt, de rest gestopt, heel ff gewacht, toen ben ik terug gereden, en stond ie een eindje terug langs de weg met een busje erbij. die met dat busje bleek toen dus mijn oude buurjongen te zijn, en het achterwiellager van die mb was dus kapot. hup, mb achterin het busje, naar een werkplaats gereden, daar het ding gemaakt door een paar revetten tegen het lager aan te duwen en veel vet ertussen gesmeerd. en toen bedankt, wou wat geld geven aan mijn oude buurjongen, maar dat wou hij niet, nog eens bedankt en toen naar huis gereden.

maar waarschijnlijk had hij toen de moer op z'n achteras te hard aangedraaid, en gewoon het lager kapot gedrukt.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-3-2003 8:59 Print reply

Posts: 17929
jij hebt best geluk gehad jah hoe doe je het nou met je kapotte en uitgesleten onderdelen?? of had je nog reserve delen liggen?
 
Daan Da Man 18-3-2003 12:32 Print reply
Posts: 2064
nou ik heb dus zegmaar bijna 3 aprilia's

1futura
1rs50 oud
1onderdelen futura

vandaar... maareh ik zat echt wel te bibberen joh! jeesz

en ik denk dat die vriend van whipe-out best mazzel had dat t ze achterwiel was... dan heb je tenminste nog een beetje remvermogen
ik rem bijna niet met me achterrem, enkel om beetje te stabiliseren...
 
-SpengaMotors- 18-3-2003 12:41 Print reply
Posts: 592
dit had ik pas ook met me achterwiel van me mbx, die stond opeens stil!!en ik had net daarvoor 100 gereden!, kwam ik thuis, lager vast dan voel je je ook wel kut hor, stel je voor dat dat lager vastnaait met 100kmph, weet je hoe hard je dan op je bek pleurt.....
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 18-3-2003 14:09 Print reply

Posts: 5996
ze worden heel vaak "vergeten" maar ze zijn tog best belangrijk
 
ik haat mensen
pimp 18-3-2003 15:08 Print reply
Posts: 64
als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik nieuwe achterwiel lagers heb maar mijn voorwiellagers zjin nog gewoon origineel, maar zonder speling dus die houden het wel.
 
Martijn 18-3-2003 15:20 Print reply
Posts: 10000
kheb ook net neie voorwiellagers...die ouwe kon ik niet meer ronddraaien zag ik..maar mn wiel draaide nog wel..maja..voro de zekerheid maar nieuwe in gezet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 18-3-2003 16:10 Print reply

Posts: 8499
een kennis van mij had dat ook bij zijn crossmotor.. hele achterwielnaaf door de midden maarja, wel geluk gehad jij.. ik vervang mn remblokken en wiellagers regelmatig, daar mag nix mee misgaan van mij
 
Members zijn vervelend :-|
Mr Pain 18-3-2003 16:19 Print reply
Posts: 4966
ik vervang die nooit, ten eerste weet ik niet hoe je die moet vervangen en ten 2e ik heb de gedult niet voor en ze doen het nog altijd,

als je achterwiel blokkeerd is niet erg (of je moet al in een bocht zetten) maar voorwiel is dus wel scary als ik dit zo lees
 
Martin mt5 knol 18-3-2003 16:28 Print reply

Posts: 2211
Als je achter wiel dan toch blokkeert stop je toch gewoon? Netzoals je de rem hard in duwt en uit slipt... Ofnie dan? (Heb ik eens met een reiju gedaan)


 
brommerforum stinkt
Hans F 18-3-2003 16:31 Print reply
Posts: 4326
, maar als je heel hard gaat, of je zit in een bocht is dat niet fijn.....
 
ardan 18-3-2003 16:41 Print reply
Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hipodepipo

Als je achter wiel dan toch blokkeert stop je toch gewoon? Netzoals je de rem hard in duwt en uit slipt... Ofnie dan? (Heb ik eens met een reiju gedaan)




ja,maar als je je rem steenhard instampt als je 100 gaat,dan verwacht je dat je wiel gaat stilslaan en dat je voor een slipje gaat.

maar als deze gewoon opeens BAM vastnaait,dan heb krijg je gewoon een megaschok,voor het zelfde geld val je gewoon door impact oftewel blijf je recht en dan ga je slippen.

t'is het verschieten ervan die vooral gevaarlijk is lijkt me
 
have a blast,go fast
Martin mt5 knol 18-3-2003 16:46 Print reply

Posts: 2211
Ok Ok, Dikke adraline schoot. Das kicke!
 
brommerforum stinkt
Nasic 18-3-2003 16:51 Print reply
Posts: 890
keb het 1 1/2 jaar terug gehad met me rs (o-m). toen begon me achterwiel ook te slingeren, en je schrikt je gewoon te pleuris.

en er is maar 1 ding aan te doen: goed onderhoud met de juiste lagers. momenteel vervang ik ze gewoon elke 10k-15k km, zeker achter, met de enkele achterbrug hebben ze veel te lijden.
 
Ducati 900SS

Dit topic is 1050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved